۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۲۳۷۳۰

جاده فرعي روستايي بخش زاينده در جهت رفع نقاط حادثه خيز بايد ارتقاء يابد

با توجه بر اينکه در شهرستان سامان بيشتر پيچ هاي خطرناک در بخش زاينده رود واقع شده است و در جهت رفع نقاط حادثه خيز بخش زاينده رود مسير جاده اين بخش بايد از فرعي روستايي درجه دو به محور مواصلاتي روستايي ،شهرستاني تبديل شود.
جاده فرعي روستايي بخش زاينده در جهت رفع نقاط حادثه خيز بايد ارتقاء يابد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما ، استان چهارمحال‌ وبختياري در بخش مرکزي رشته کوههاي زاگرس قرار گرفته است.

اين استان از شمال و مشرق به استان اصفهان و از جنوب به استان خوزستان محدود است. وسعت اين استان در حدود ۱۶ هزار و ۵۳۳ کيلومتر مربع است. اين استان ناحيه‌اي است کوهستاني در سلسه جبال زاگرس که در باختر آن کوه‌ مرتفعي قرار گرفته است.

چهارمحال و بختياري به واسطه قرار گرفتن در رشته کوه زاگرس داراي پستي و بلندي بسياري است که موجب شده است جاده هاي اين استان در دره ها و ارتفاعات احداث شود. جاده هاي کوهستاني اين استان هميشه صحنه وقوع بسياري از حوادث جاده اي است که در بسياري از اين حوادث، تلفات جاني گزارش مي شود.

در بسياري از جاده هاي اين استان که در دره واقع است، مانند جاده شهرستان اردل از سمت شهرکرد، ريزش سنگ به داخل جاده و همچنين وجود پيچ هاي خطرناک از مهمترين مشکلات به شمار مي رود که در بسياري از واقع حوادث تلخي را رقم زده است.

بيشتر جاده هاي در دره ها و مسير کوهستاني دو خطه هستند و توسعه اين جاده ها نيازمند اعتبارات بسيار و زمان طولاني دارد. در حالي که توسعه و تعريض جاده هاي کوهستاني زمان بر است اما مي توان نقاط حادثه خيز اين جاده ها در مرحله اول شناسايي کرد و اين نقاط را اصلاح کرد که محقق شدن اين مهم آمار، حوادث جاده اي اين استان بسيار کاهش مي دهد و سپس بعد از اين کار به مرور مي توان جاده ها را توسعه داد.

هم اکنون در استان چهارمحال و بختياري بيش از چهار هزار نقطه مستعد حادثه وجود دارد که ضرورت دارد براي کاهش حوادث جاده اي اين نقاط اصلاح شوند.

شهرستان سامان که يک نقطه از نقاط گردشگري شهرستان است و جاده هاي اين شهرستان به دليل اينکه در امتداد رودخانه زاينده رود واقع شده اند داري پيچ هاي تند و نقاط حادثه خيز هستند که نياز به ترميم و اصلاح دارند.

بيشترين پيچ هاي تند در بخش زاينده رود و از روستاي سوادجان به سمت روستاهاي بالا دست تا روستاي قراقوش است و جاده بخش زاينده رود به دليل اينکه جز جاده روستايي فرعي درجه دو است و نياز به ار تقاء دارد.

سه راهي چم عالي، جاده ورودي از سمت اصفهان به داخل شهر سامان و ... از نقاط حادثه خيز اين شهرستان است که حوادث و تصادفات زيادي در اين مناطق رخ مي دهد .

جاده رودخانه زاينده رود جاده قديمي روستايي فرعي درجه ۲ است که نياز به ارتقاء دارد

بخشدار زاينده رود در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه نقاط حادثه خيز در مسير رودخانه زاينده رود با توجه به اينکه مسيرکوهستاني است ، زياد است، اظهار داشت: نقاط حادثه خيز در بخش زاينده رود در سال ۹۲ سه نقطه ترميم و اصلاح شده است .

عيسي ملکي با بيان اينکه ورودي جاده از بن به هوره به دليل شيب تند يکي از جاده هاي اولويت دار دربخش زاينده رود است ، اذعان داشت: اصلاح پيچ هاي خطرناک برنامه کاري اداره راه است.

ملکي با اشاره بر اينکه پيچ چم کاکاء ، ورودي هوره از سمت بن ، پيچ صادق آباد، اصل پيچ ورودي مسير ياسه چاه ، صادق اباد واصلاح ورودي مارکده که انجام شده است، عنوان کرد: پيچ ورودي قراقوش از سمت اصفهان بايد اصلاح شود.

وي با بيان اينکه کل مسير رودخانه زاينده رود چرا که در امتداد رودخانه است و جاده قديمي است که جاده روستايي فرعي درجه ۲ است که نيازبه ارتقاء دارد بايد به محور مواصلاتي بين روستايي و شهرستاني ارتقاء يابد، عنوان کرد: اين جاده چون که در امتداد رودخانه زاينده رود است بايد نقاط حادثه خيز، ترانشه ، پيچ و ... اصلاح و تعريض شود، ياد آور شد: سه راهي چم کاکاء، سه راهي هوره، سه راهي صادق اباد جز سه راهي هاي خطرناک است که نياز به ترميم دارند.

اصلاح پيچ هاي بخش زاينده رود نياز به اعتبار ملي دارد

رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان سامان در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه نقاط حادثه خيز در شهرستان سامان سه راهي چم عالي، مسير سامان به اصفهان پيچ يالانچي و ورودي بن از هوره است که به دليل شيب تند از نقاط حادثه خيز شهرستان سامان است که نياز دارد که هر چه سريعتر اصلاح و ترميم شود.

پرويز کريم پور با اشاره بر اينکه پيچ هاي تند در مسير زاينده رود بسيار زياد است چرا که اين جاده در مسير رودخانه زاينده رود واقع شده است و اين جاده نياز به ارتقاء دارد و با ارتقاء جاده اعتبارات ملي در جهت رفع پيچ ها بايد تاخصيص پيدا کند، بيان داشت: براي ترميم پيچ هاي بخش زاينده رود نياز به اعتبار ملي است.

کريم پور با بيان اينکه ورودي بن به سمت هوره به دليل شيب تند در دستور کار است ، بيان داشت: مطالعات بر روي جاده در حال انجام است اما اصلاح اين جاده نياز به اعتبار استاني دارد.


انتهاي پيام1020ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۵۵:۲۹

5 Jan 2020