۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۲۷۴۲۰
نماینده پارلمان عراق در گفت‌وگو با فارس:

اجازه تعرض عربستان به حریم عراق را نمی‌دهیم

نماینده پارلمان عراق با تاکید بر اینکه عربستان در مانور مشکوک خود در مرزهای جنوبی عراق اجازه هیچگونه تعرضی به خاک یا آسمان عراق را ندارد، گفت: وزارت خارجه عراق در این خصوص باید به مقامات سعودی هشدار دهد.
اجازه تعرض عربستان به حریم عراق را نمی‌دهیم
به گزارش جهانبین نیوز؛ «حبیب الطرفی» نماینده فراکسیون ائتلاف ملی پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد در خصوص رزمایش مشکوک عربستان در مرزهای جنوبی عراق اظهار داشت: عراق اجازه هیچ گونه تعرض عربستان به حریم هوایی و زمینی عراق را نمی‌دهد.

وی افزود: عراق از زمان سرنگونی رژیم صدام به هیچ کشوری تجاوز نکرده و در مقابل اجازه هیچگونه تجاوزی علیه خاک خود را نمی‌دهد.

الطرفی از وزارت خارجه کشورش خواست برای پیشگیری از وقوع هر گونه تعرض عربستان به خاک عراق به مقامات ریاض هشدار دهد.

نماینده پارلمان عراق در بخش دیگر سخنانش ضمن تمجید از نقش بسیج مردمی در آزادسازی مناطق متعدد عراق و حتی مناطق محل سکونت اهل تسنن در این کشور از وجود تروریست‌های داعش، تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از نیروهای بسیج مردمی در حال پاکسازی بمب‌ها و مواد منفجره کارگذاشته شده در خانه‌ها و ساختمان‌ها هستند تا در اسرع وقت اهالی این مناطق به خانه‌های خود بازگردند.

نیروهای بسیج مردمی عراق هم اخیرا به عربستان درباره احتمال نزدیک شدن به مرزهای عراق در مانور نظامی خود هشدار داد.

«احمد الاسدی» سخنگوی نیروهای بسیج مردمی عراق تاکید کرد: مرزهای عراق برای هر کسی که به آنها نزدیک شود، گورستان خواهند شد.

رزمایش نظامی مشترک آمریکا و عربستان تحت عنوان (رعد الشمال) با مشارکت هزاران نیروی دریایی، هوایی و زمینی و شماری از نیروهای اماراتی، مصری، سودانی و اردنی از روز سه‌شنبه هفته گذشته در منطقه حفر الباطن در شمالی‌ترین نقطه عربستان و در مجاورت مرزهای مشترک با عراق و کویت آغاز شد.

«احمد عسیری» مشاور نظامی وزیر دفاع عربستان چندی پیش در گفت‌وگو با سی.ان.ان اعلام کرده بود که ارتش این کشور در حال حاضر برای انجام مانور نظامی در شمال عربستان، به عنوان بخشی از عملیات آمادگی برای مبارزه با داعش در سوریه آماده می‌شود که احتمالا این مانورها در ماه مارس آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: عربستان به شرکای غربی خود اطلاع داده که این کشور برای پیوستن به آنها در نبرد علیه گروه تروریستی داعش در سوریه آماده است و آمادگی آن را دارد که با اعزام نیروهای زمینی به سوریه در نبرد با داعش با نیروهای این ائتلاف به رهبری آمریکا مشارکت کند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۸:۲۹

27 Dec 2019