۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۱۶۰۸۰

۵+۱ تأمین "۱۹۰ هزار سو" را نپذیرد غنی‌سازی ۲۰درصد را فوراً از سر می‌گیریم

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ۱+۵ نیاز‌هایی چون تأمین ۱۹۰ هزار سو را نپذیرد، ما فوراً به عقب بازگشته فعالیت‌های خود را از سر خواهیم گرفت که مهمترین این فعالیت‌ها، آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصد است.
۵+۱ تأمین "۱۹۰ هزار سو" را نپذیرد غنی‌سازی ۲۰درصد را فوراً از سر می‌گیریم
به گزارش جهانبین نیوز، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به تأمین حقوق ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با ترسیم خطوط کلی نیازهای هسته‌ای، در حقیقت به زیاده‌خواهی‌های ۱+۵ پاسخ قاطع دادند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که ایران به ۱۹۰ هزار سو در بحث غنی‌سازی نیاز دارد، تصریح کرد: آنچه مقام معظم رهبری درباره نیاز ایران به ۱۹۰ هزار سو (swu) فرمودند، در حقیقت کف مطالبات ایران در مذاکرات هسته‌ای است و طبیعی است که کشورمان به بیش از ۱۹۰ هزار سو نیز نیاز دارد اما به تأمین این مقدار سو، رضایت دارد.

بروجردی با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس، دولت موظف است ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای از نیروگاه بوشهر بهره‌برداری کند، تأکید کرد: این مقدار برق هسته‌ای از نیروگاه بوشهر، نیازمند سانتریفیوژ‌های قابل توجهی است که باید در مذاکرات لحاظ شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه «ایران فعالیت‌های هسته‌ای خود را مطابق قوانین و مقررات آژانس دنبال کرده و از حقوق هسته‌ای خود مطابق NPT صرف‌نظر نخواهد کرد»، به برخی اظهارات درباره سایت فردو اشاره کرد و گفت: اینکه می‌گویند برخی فعالیت‌های ما از فردو به دیگر سایت‌ها منتقل شود، سخنی بسیار مضحک، غیرمنطقی و غیرقابل قبول است؛ آنها می‌دانند که فردو از ضریب امنیتی بسیار بالایی برخوردار است و بر همین اساس به این سایت حساس شده‌اند که این هم نشانگر بی‌صداقتی غرب در مذاکرات است.

بروجردی در پایان با توصیه به ۱+۵ برای احترام به حقوق هسته‌ای ملت ایران، گفت: اگر ۱+۵ حقوق ایران را نادیده بگیرند و نیاز‌هایی چون تأمین ۱۹۰ هزار سو را نپذیرند، ما فوراً به عقب بازگشته فعالیت‌های خود را از سر خواهیم گرفت که مهمترین این فعالیت‌ها، آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصد خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۸:۱۸

27 Dec 2019