۲
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸
کد مطلب : ۸۶۶۳
محمدرضاخاتمی درهمایش اصلاح طلبان جوان درشهرکرد

اصلاح طلبی که هنوز در توهم تقلب بزرگ به سر می برد

اگر امروز ما اینجاییم و برای روی کار آمدن دولت اعتدال جشن می گیریم، مرهون پایداری و صبر و ایستادگی صدها نفری هستیم که جلوی بزرگترین انحراف در تاریخ که همان دستکاری در انتخابات بود را گرفتند ولی اکنون خود در زندان به سر می برند.
اصلاح طلبی که هنوز در توهم تقلب بزرگ به سر می برد
به گزارش جهانبین نیوز، امروزهمایش450نفراز اصلاح طلبان جوان باسخنرانی محمدرضا خاتمی درتالارمهرفرخشهر برگزارشد.
دراین برنامه که بمدت دو روز با حضور افرادی چون غلامعلی رجایی مرعشی وکمالی دراستان چهارمحال وبختیاری برگزار می شود،محمدرضا خاتمی نائب رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی در ابتدا تاکید کرد من عضو حزب مشارکت هستم و از جمعیت خواست که حزب مشارکت را تشویق کنند.
وی گفت: بعد از سالها و بیش از ۵۰ ماه اولین جای است که سخنرانی می کنم کسانی که در تاریکی هستند را یکباره نمی توان به نور برد من هم چنین احساسی دارم اگر امروز چنین اجتماعی برپاست به خاطر زحماتی است که همه مردم بویژه جوانان اصلاح طلب در انتخابات کشیده اند.
* رییس جمهورمحترم باید جواب این افراد را بدهند که چرا دردولت اعتدال وی افرادی بصراحت خود را عضو حزبی می دانند که منحل شده ووجه قانونی نداردولی با طرح همین حزب سعی در وصل کردن آن به دولت اعتدال دارند.
عضوحزب منحله مشارکت گفت:اگر امروز ما اینجاییم و برای روی کار آمدن دولت اعتدال جشن می گیریم، مرهون پایداری و صبر و ایستادگی صدها نفری هستیم که جلوی بزرگترین انحراف در تاریخ که همان دستکاری در انتخابات بود را گرفتند ولی اکنون خود در زندان به سر می برند.
*گفتنی است آقای خاتمی نه تنها به مشکلاتی که فتنه گران برای مردم ونظام ایجاد کردنداشاره نمی کند بلکه پیام روشن انتخابات ۹۲که همان نفی هرگونه تقلب درانتخابات۸۸ بود را نیزدرک نکرده است.
خاتمی بابیان این که این انتخابات برای ما چندین دست آورد داشت گفت: اگر ما این جشن را می گیریم حاصل انقلابی است که مردم با جان و دل به دست آوردند. این انقلاب با جان مردم چه کرده است، علیرغم مشکلات زیاد نگذاشتند استبداد باقی بماند مردم را نباید دست کم بگیریم مردم را می توان ساکت کرد اما آتش را در دل آنان نمی توان از بین برد، تا می توانیم به آینده بسیار روشن خود امیدوار باشیم.
*باید پرسیدفردی که به قول خود از تاریکی آمده چگونه انقلابی که استقلال ومردم سالاری آن جهانیان رابه حیرت ازثمرات آن واداشته استبدادی می خواند!وباتحلیل ها وبرداشت غلط از پیام مردم درانتخابات سعی در مصادره آن به نفع اصلاح طلبان افراطی بخصوص حزب منحله مشارکت دارد.
وی در ادامه با بیان این که ارزش جوانان در این نیست که ستاد زدند و در انتخابات وارد شدند گفت: آنچه که در این انتخابات ارزشمند بود این بود که مردم نشان دادند به بلوغی رسیده اند که طی صد سال گذشته به آن نرسیده اند.
خاتمی مدعی شد:بعد از مشروطه تا کنون چرخه معیوب و باطل" استبداد، انقلاب و آزادی" به وجود آمد و ما در آن قرار گرفته بودیم.اگر جوانان امروز انقلاب را ندیدند اما تاریخ را بسیار خوب می دانند و امروز توانستند این چرخه معیوب را شکست دهند جوانان به بزرگترها درس دادند که این حلقه معیوب انقلاب استبداد و آزادی را می توان شکست داد.
*معلوم نیست وی از کدام آزادی وکدام استبداد حرف می زند، آیابه آزادی دوران اصلاحات که بیشترین هتک حرمتها به خط قرمزها وائمه اطهارشدبه خود می بالد یا از آزادی کوی دانشگاه، و هتک حرمت به اعتقادات مردم درروزعاشوراوبرنامه های براندازانه آن دورانها حرف به میان می آید!
خاتمی بابیان این که جوانان امروز مظهر استقلال و امید هستند گفت:این دوران گذشته، دوران بسیار سختی بود و امروز جوانان در اوج امید خود قرار گرفته اند.
وی درمورد انتخابات گذشته گفت:ویژگی دیگر این انتخابات این بود که اصلاحات توانست هژمونی رهبری خود را ایجاد کند و طی ۴ سال گذشته که اصلاحات ارتباط چندانی با مردم نداشت پس از اتحاد و ایجاد رهبری برای اصلاحات مردم به خوبی به این اتحاد پاسخ دادند و اصلاحات دوباره پیروز شد.
*مردم قضاوت کنند از کدام پیروزی یاد می شود دولت محترم که با شعار میانه روی وپرهیز ازافراطی گری به پیروزی رسیده ومردم بارها دست رد به سینه افراطیون زده اند چرا با خیال واهی دم ازپیروزی اصلاحات زده می شود.
خاتمی ادامه داد:مردم و جامعه چشم و گوش به قلم کسانی دارند که برای آنها صادقانه کار می کنند وظیفه ما، در این دوران بسیار سخت است چرا که چشم مردم به دولت است و باید با تمام توان به حمایت از دولت برخیزیم، این هم به معنای نقد نکردن نیست چرا که ممکن است به سرنوشت برخی از آقایان در ۸ سال گذشته دچار شویم.
عضو حزب منحله مشارکت بیان داشت:چشمها و گوشها و مغزهای ما باید به کمک دولت برخیزد و این کمک کردن شاید همان نقد باشد ما باید در تشکل های خود سازمان یافته حضور یابیم اگر چه رقابت داریم اما رفاقت را فراموش نکنیم مردم ما در ۲۴ خرداد رأی به تغییر دادند و این پیام باید توسط همه قوا و نهادهای کشور درک شود.

وی درادامه با انتقاد به مجلس گفت:قوه مقننه اگر چه به ۱۵ وزیر رای داد، اما رای ندادن به ۳ وزیر تحت تاثیر افراطیون قابل قبول نیست، باید اجازه دهند دولت آنچنان که ریس جمهور می پسندد مستقر شود و کار کند.
*خوب جناب آقای خاتمی اگر این گونه باشد که دیگر نیازی به مجلس وپارلمان ونظارت نمایندگان منتخب ملت نبود؟
خاتمی با انتقاد به عملکردقوه قضاییه در طول ۸ سال گذشته گفت: قوه قضاییه بیشترین ظلم را به دادیاران قاضیان، وکلا و ... کرد و عامل این ظلمها همان حلقه معیوب و منحرف بود. عزیزانی که می خواهند در قوه قضاییه خدمت کنند و این انحرافات را برطرف کنند باید بیایند و محدودیت ها را برداشته وظلم های گذشته را جبران کنند.
*حالاچه شده است، ایشان خود را عضو حزبی می داند وبه آن رسمیت می دهد! درصورتی که این خود خلاف قانون است که از تریبون رسمی به حزبی منحل شده رسمیت بدهد ودلسوز حقوق ازدست رفته افرادی می شود که خود مجری عدالت اسلامی هستند.
وی با بیان این که امروز مشکلات اقتصادی کمر مردم را شکسته گفت: ما مطالبات محوریم و سهم خواهی نمی کنیم. اما مطالبات ما همان چیزهایی است که آقای روحانی در برنامه های قبلی خود اعلام کرده اند و ما و وزرا وظیفه مان این است که این خط مشی را دنبال کنیم.
خاتمی درپایان اظهارداشت:برای عملی کردن برنامه های خود باید به دولت فرصت داد و عجله نکرد، اما یک قول آقای روحانی که نمی دانیم می توانیم برای آن صبر کنیم یا نه! این است که حصرها و حبس ها شکسته و یاران در بند آزاد شوند.
*همان یارانی که نه تنها به فکر مشکلات اقتصادی مردم نبودند بلکه اعتقادات، آرامش و امنیت مردم خوب ما را نشانه رفته بودند!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۵۶:۲۱

27 Dec 2019