۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۴۲۹۸

پيش از مصرف به برچسب فارسي نويس اقلام بهداشتی و آرايشي دقت كنيد

پيش از مصرف به برچسب فارسي نويس اقلام بهداشتی و آرايشي دقت كنيد
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكي شهركرد گفت:بر روي بر چسب كليه محصولات ايراني بر اساس ماده ۱۱ قانون مواد خوردني، آشاميدني،‌آرايشي و بهداشتي بايد، مشخصات محصول به زبان فارسي و خوانا نوشته شود.

كامران سليماني اظهار داشت: نام محصول، شماره پرونده ساخت از وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشكي،‌وزن يا حجم، سري ساخت، موارد تشكيل دهنده فرآوده ، تاريخ توليد و انقضاء، شرايط نگهداري و عبارت ساخت ايران از جمله مشخصاتي است كه بايد بر روي اين محصولات قيد گردد.

سليماني يادآور شد، مصرف زياد فراورده هاي آرايشي و تقاضاي بالاي بازار كشورمان براي اين فرآورده ها موجب شده است كه افراد سود جو براي كسب درامد و سود بيشتر انواع مواد آرايشي و بهداشتي تقلبي و غير مجاز را به صورت قاچاق وارد كشور نمايند.

به گفته وي، فراورده هاي آرايشي و بهداشتي غير مجاز و قاچاق غالبا در شرايط نامناسب و با مواد اوليه نامرغوب، غير مجاز و با كيفيت پايين تهيه مي شوند.

وي ادامه داد،‌ بعضي از اين فراورده ها حتي اگر اصل بوده و در شرايط مناسب و با مواد اوليه با كيفيت تهيه گردد، چون به صورت قاچاق و از طريق صعب العبور مرزي با شرايط حمل و نقل نامناسب وارد مي شوند ممكن است ساعت ها و روزها در برابر نور خورشيد، گرماي بسيار زياد، رطوبت و گاهي سرماي خيلي زياد قرار گرفته و درجاتي از فساد در آن ها ايجاد شود كه موجب حساسيت هاي پوستي و عوارض ديگر در مصرف كنندگان مي شود.

سليماني در خصوص نحوه صدور مجوز ورود فرآورده آرايشي و بهداشتي گفت: پيش از صدور مجوز ورود براي يك فرآورده آرايشي و بهداشتي كارشناسان غذا و دارو وزارت بهداشت به كشور سازنده اعزام و از كارخانه توليد كنندگان محصول آرايشي و بهداشتي بازديد مي نمايند و طي بازديد شرايط كارخانه از نظر رعايت حداقل ضوابط و استاندارهاي بهداشتي، كيفيت مواد اوليه مصرفي و محصول نهايي مورد بررسي دقيق قرار گرفته، در صورت تاييد به شركت وارد كننده مجوز ورود كالاي خارجي داده مي شود.

وي، بر لزوم الصاق برچسب فارسي نويس بر فرآورده هاي آرايشي و بهداشتي خارجي تاكيد كرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۵۷:۵۵

3 Feb 2020