۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۳۶۵۹

اساسنامه 11 صنف سینمایی ایران تصویب شد

اساسنامه 11 صنف سینمایی ایران تصویب شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از ایرنا ˈسعید رجبی فروتن ˈافزود: براساس آخرین گزارشهای دریافتی، هیات ساماندهی صنوف سینمایی اساسنامه 11صنف سینمایی را به تصویب هیات رسیدگی به مراکز هنری فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانده است.

به گفته وی،با تصویب این تعداد صنف،هیات ساماندهی صنوف سینمایی،آنان را به سمت ثبت شرکت ها سوق می دهد.

فروتن،در خصوص ˈسند توسعه سینماˈ نیز گفت:هم اکنون سند سینما در دستورکار شورای عالی انقلاب فرهنگی جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

به گفته وی،پیش نویس این سند در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه شده است و بسیاری از نیازهای سازمان سینمایی کشور در این پیش نویس گنجانده شده است.

سخنگوی سازمان سینمایی کشور درباره صدور مجوز برای حضور فیلم های ایرانی در جشنواره های خارجی،گفت:دریافت مجوز برای ارسال فیلم به جشنواره های بین المللی ،قانون و مقررات جدیدی نیست و در گذشته نیز وجود داشته است.

وی تصریح کرد:از خانواده بزرگ سینمای ایران نیز انتظار می رود، نسبت به ارسال اثری که برای حضور در جشنواره بین المللی می فرستاده می شود،همکاری بیشتری در زمینه دریافت مجوز داشته باشند.

به گفته وی،سازمان سینمایی کشور نیز در کوتاهترین زمان ممکن و با کمترین تشریفات اداری،مجوز حضور فیلم ها را برای حضور در جشنواره های بین المللی صادر می کند.

فروتن یادآور شد:چنانچه اثری بدون دریافت مجوز و طی کردن مراحل قانونی وارد جشنواره ای شود،ممکن است به سینمایی ایران لطمه بزند.

سخنگوی سازمان سینمایی گفت: فیلم سینمایی ˈیک خانواده محترم ˈبدون دریافت مجوز در جشنواره های خارجی حضور یافته است.

فروتن گفت:این اثر بدون دریافت مجوز و بدون اذن مسوولان امر ، در جشنواره های خارجی شرکت کرد و این عمل قابل دفاع نیست.

سخنگو و مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی و امور بین الملل سازمان سینمایی در خصوص رعایت قانون کپی رایت گفت: خوشبختانه تلویزیون قانون کپی رایت را درباره آثار سینمایی رعایت می کند.

فروتن گفت:چنانچه فیلمهای خارجی با استانداردهای ایران همسو باشد،این فیلم ها پس از بازبینی می توانند وارد چرخه اکران داخلی شوند.

وی، درباره گلایه مندی برخی از مسوولان نسبت به پوشش بازیگران ایرانی در جشنواره های خارجی نیز گفت:بیشتر هنرمندان سینمای ایران شئوونات و حجاب و عفاف را در جشنواره های بین المللی رعایت کنند.

به گفته وی،چنانچه کسی این شئوونات را رعایت نکند از سوی صنوف سینمایی تذکرات لازم به آنها داده می شود و خود صنف ها ، پیگیر این موضوع خواهند بود.

به گزارش ایرنا،این مقام سازمان سینمایی ایران برای بررسی جشنواره فیلم کوتاه بام ایران به شهرکرد سفر کرده بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۱۰:۰۳

31 Dec 2019