۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۴
کد مطلب : ۴۶۷۶

اشتباه اصلاح‌طلبان اين بود كه زير بازي زدند

اشتباه اصلاح‌طلبان اين بود كه زير بازي زدند
به گزارش جهان بین نیوز، روزنامه کیهان نوشت: عباس عبدي در مصاحبه با روزنامه زنجيره اي بهار با بيان اينكه طيف مذكور بعد از انتخابات سال ۸۸ فراتر از اصلاح طلبي رفتند، گفت: آنها نمي توانند بين دو نقطه اصلاح طلبي و فراتر از رفورم، نقطه بهينه اي را انتخاب كنند، متاسفانه هم منافع اين طرف را مي خواهند و هم منافع آن طرف را. منافع هر دو را مي خواهند و نمي خواهند هزينه اش را بدهند اما در واقع الان در نقطه اي هستند كه هزينه هر دو فاز را مي دهند اما منفعت هيچ يك را نمي برند.
وي با بيان اينكه «اصلاح طلبان نبايد از مشي ۴ سال گذشته برگردند» گفت: يا بايد بگويند اصلاحات تا اطلاع ثانوي تعطيل است، يا اين را بگويند كه آمدنمان به آن صورت اشتباه بود و اشتباه را تصحيح كنند تصحيحش اين است كه منطق ورود اصلاح طلبان در انتخابات ۸۸ اشتباه بود. اين چيزي نيست كه من الان بگويم. چهار سال پيش هم قبل از انتخابات نامه اي به دوستان نوشتم منطق و رفتارهاي بعد از انتخابات هم اشتباه بود. وقتي مي خواهيد از موضع اصلاح طلبي به درون قدرت بياييد نمي شود هر نوع رفتاري را انجام داد. هنگامي كه اصلاح طلبان سيستم انتخاباتي را پذيرفتند و از پيش هم كما بيش مي دانستند كه چگونه است و تجربيات قبلي هم دراين باره داشتند در اين صورت بايد مجموعه تبعاتش را نيز مي پذيرفتند هنگامي كه در انتخابات ورود پيدا مي كنيد، نمي توان رجعيت برگزاركننده اش را به كلي رد كرد.
وي با بيان اينكه پيش از انتخابات سال ۸۸ نيز ادعاهايي مطرح مي شد اما اعتنا نمي شد، گفت: اين دوستان وقتي نوبت خودشان كه مي رسد قبول ندارند و زير بازي مي زنند. اين نوع رفتارها درست نيست. بحث اين نيست كه انتخابات درست بوده يا نه؟ و اگر نبوده چقدر اشكال داشته بحث اين است كه يك بام و دو هوا نمي شود. براي مثال برخي از اصلاح طلبان امروز مسئله شان اين است كه تا وقتي آقاي كروبي و موسوي در حصر هستند در انتخابات شركت نمي كنيم و از اين سخنان؛ چطور آن موقع كه آقاي منتظري را حصر كردند مسئله اي نبود. آن زمان شوراي امنيت ملي زير نظر چه كساني بود يا وقتي كه من و تعداد زيادي از دوستان ديگر زندان رفتيم كي بود؟
عضو مستعفي مشاركت با انتقاد از رفتار اصلاح طلبان در آشوب هاي تيرماه ۷۸ گفت: در ۱۸ تير بارها هم به آن ها گفته شد كه اين وضع را جمع كنيد، مسئوليتش را بپذيريد و كار را درست كنيد اما نشستند. دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه شد. من بايد به دانشجو بگويم كه چرا افراط كردي؟
عبدي در بخش ديگري در اين مصاحبه با تصريح بر اينكه اصلاح طلبان هاشمي را تغيير دادند، گفت: آقاي هاشمي ۲۰۱۳ يا ۲۰۰۵ (يادتان هست شعار Hashemi۲۰۰۵ را) فرق مي كند. اين تغييراتي كه در ايشان مي بينيد محصول اصلاحات است. سخنراني هاي آقاي هاشمي سال ۷۰ تا ۷۳ را در كنار سخنراني هاي امروز ايشان بگذاريد و به خوانندگان بگوييد قضاوت كنند، انگار متعلق به دو فرد متضاد است. آقاي هاشمي تغييراتش محصول اصلاحات است اين تغييرات خيلي زياد است.
اين كه آقاي هاشمي مي گويد انتخابات آزاد حرف مهمي است. يعني تغييرات مهمي رخ داده ولي خوب است دو دوره انتخابات ايشان را مجددا در تلويزيون نمايش دهند تا معلوم شود كه حتي انتخابات ۸۸ نسبت به آن زمان ۱۰گام به پيش بوده است ولي فراموش نكنيد كه همان فرد در سال ۸۴ به جايي مي رسد كه در ايران يك روحاني كه در انقلاب بوده تراكت تبليغاتي اش Hashemi۲۰۰۵، مي شود در آمريكا هم اين طوري تبليغ نمي كنند. اين نشان مي دهد كه چه تغييراتي به وجود آمده است بگذريم از اين كه معلوم است تيمش فاجعه بود با اين تيم تبليغاتي كه ظاهراً از گروه هاي تبليغاتي كالاهاي تجارتي بود كه نمي شد در انتخابات برنده شد در هر حال اين آقاي هاشمي آن هاشمي نيست. اسمش مشترك است ولي رسمش نه؛ حداقل در بيان وي درباره نحوه نقش آفريني هاشمي مي گويد: او پايگاه اجتماعي مستقل و كافي ندارد. البته در درون ساخت قدرت قضيه فرق مي كند. تنها نقشي كه آقاي هاشمي مي تواند براي بازسازي اصلاحات داشته باشد نقش كاتاليزور است؛ واكنش را تسريع مي كند. يعني رابطه نزديكي اصلاح طلبان و حكومت باشد به شرطي كه اطرافيان، اين نقش را خراب نكنند. مشكلش فقط همين وسوسه رياست جمهوري دوباره است. اين اشكال اصلاح طلبان هم هست كه مي خواهند يك پيروزي به دست بياورند و بكوشند تمام شكست هاي گذشته را ماله كشي كنند. (منبع:افکار)
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۰۸:۲۹

25 Jan 2020