۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۳۵۴۱

در بدترین روزهای نیم قرن گذشته در بنگاه خبرپراکني: مدیرکل بی بی سی استعفا کرد

در بدترین روزهای نیم قرن گذشته در بنگاه خبرپراکني: مدیرکل بی بی سی استعفا کرد
  به گزارش جهانبین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران به نقل از بي بي سي، " تیم دیوی"، مدیر بخش صدا و موسیقی این شبکه از یکشنبه به طور موقت مدیریت "بی‌بی‌سی" را برعهده خواهد گرفت.
استعفاي مدير کل بي بي سي پس از ان صورت گرفت که مجري يک برنامه خبري به طور اشتباهي  نام يک سياستمدار انگليسي را در ارتباط با مسئله رسوائي اخلاقي يک مجري فوت شده  اين  شبکه برده است.
استعفاي مدير کل بي بي سي تنها دو ماه بعد انتصابش صورت گرفته است. او هفدهم سپتامبر به این سمت انتخاب شده بود.
"انتویسل" پیش از استعفا گفته بود که گزارش برنامه نیوزنایت به غلط لرد مک آلپاین، از اعضای برجسته حزب محافظه کار را به کودک آزاری متهم کرده بود و نباید از برنامه پخش می شد.
گزارش نیوزنایت که به بررسی سوء استفاده جنسی کودکان در مراکز نگهداری کودکان ولز در دهه ۱۹۸۰ اختصاص داشت، از لرد آلپین به اسم نام نبرده است ولی مطالب منتشر شده در سایت های ایترنتی با استناد به این گزارش، او را به عنوان متهم شناختند. 
انتویسل گفته است که او پس از پخش گزارش از محتوای آن مطلع شده است. 
به گفته وي، او به عنوان مدیرکل بی بی سی و سردبیر این سازمان خبری، مسوول محتوای همه برنامه هایی است که از این رسانه پخش می شود. 
انتویستل در بیانیه ای کوتاه گفته است در حال حاضر کار شرافتمندانه، کناره گیری کردن از مقام خود است؛ وی گفت است با توجه به اینکه مدیر کل مسئول و سردبیر اصلی نهایی آنچه که پخش می شود به شمار می آید و معیارهای غیر قابل قبول روزنامه نگاری به کار رفته در برنامه نیوز نایت در روز جمعه دوم نوامبر، تصمیم من این است که در حال حاضر، کار شرافتمندانه کناره گیری از مقام خود است.
وی گفت زمانی که من با بیست و سه سال تجربه به عنوان تولید کننده و رهبر بی بی سی به این مقام برگزیده شدم، باور داشتم که انتخاب معتمدان بهترین گزینه برای مقابله با چالش های پیش روست ولی رویدادهای چند هفته اخیر باعث شدند به این نتیجه برسم که بی بی سی به رهبری تازه نیازمند است.
انتویستل گفت قبول کردن رهبری بی بی سی حتی به مدت کوتاه در چالشی ترین زمان افتخاری بزرگ برای من به شمار می آید ولی در کنار درک برخی از نگرانی های عمومی مطرح شده در رسانه ها که یقین دارم در بازبینی، مورد بررسی قرار می گیرند نباید دیدگاه خود را از این حقیقت دور کنیم که بی بی سی سرشار از افرادی با استعدادها بزرگ و بالاترین هماهنگی است.
انتویسل در طول ۵۴ روزی که هدایت بی بی سی را برعهده داشت، با چالش دیگری هم روبرو شد که مربوط به پخش نشدن گزارش تهیه شده به وسیله برنامه نیوز نایت درباره اتهام های وارد شده به یکی از شخصیت های تلویزیونی بی بی سی(جيمي سويل) بود. سویل، مجری سابق بی بی سی ممکن است که در طول ۴۰ سال فعالیت هنری خود، حدود ۳۰۰ نفر را مورد آزار جنسی قرار داده باشد.
ماریا میلر، وزیر فرهنگ انگليس نیز استعفای انتویسل را تاسف آمیز دانست.

نگاهي به رسوايي‌هاي اخبر بي بي سي:
بی بی سی شاید بدترین روزهای نیم قرن گذشته خود را می گذراند.
ماجراهای اخیر در بی بی سی تاکنون به کناره گیری شماری از سردبیران بی بی سی منجر شده بود و جورج انتویسل، رییس بی بی سی هم عصر شنبه از کار خود کناره گرفت تا گستردگی ابعاد فشارهای موجود روی بی بی سی آشکارتر شود. 
تازه ترین مورد به پخش گزارشی در برنامه نیوزنایت بی بی سی مربوط می شود که جمعه پیش روی آنتن رفت و در آن، یک سیاستمدار سابق حزب محافظه کار در دوران مارگارت تاچر به تعرض جنسی متهم شد.
زمانی که رسوایی جنسی جیمی سویل، که به مدت ۴۰ سال از مجری‌های معروف بی بی سی بود علنی شد، برنامه نیوزنایت بی بی سی در خط اول این ماجرا قرار گرفت. 
طولی نکشید که نوبت به ماجرای تازه ای رسید که در آن هم پای برنامه نیوزنایت وسط بود.چند شب پیش نیوزنایت در برنامه ای، اتهامات مطرح شده توسط فردی به نام استیو میشم را پخش کرد. میشم در آن برنامه بدون اینکه از کسی نامی ببرد، یک سیاستمدار معروف حزب محافظه در دوران مارگارت تاچر را به عنوان فردی شناسایی کرد که چند 10 سال پیش او را مورد آزار جنسی قرار داده بود. اما چیزی نگذشت که وی بطور علنی عذرخواهی کرد و (تحت فشارها) گفت که آن فرد، شخصی نبوده که به وی تعرض کرده بود.
سیاستمدار مورد بحث یعنی "لرد مک آلپاین" نیز هرگونه ارتباط با این اتهام‌ها را رد کرده بود. او سپس اعلام کرد که از بی بی سی شکایت قضایی خواهد کرد. 
بی بی سی به سرعت بابت پخش چنین برنامه ای عذرخواهی کرد اما برخی افراد مانند جان ویتینگدیل، نماینده محافظه کار مجلس انگليس، عذرخواهی را کافی ندانستند. 
به گفته این نماینده مجلس، اکنون مساله این است که برنامه نیوزنایت با چنان اتهام بزرگی که در خود داشته، بسیار حساس بوده و سوال اینجاست که مدیر کل بی بی سی از این جریان خبر داشته یا خیر. 
جورج انتویسل، مدیر کل بی بی سی که بر سر ماجرای جیمی سویل هم تحت فشار بود، پیش تر در مقابل کمیته ای از نمایندگان مجلس قرار گرفته بود.  اما با بحران تازه ای که بر سر متهم کردن یک سیاستمدار پیشین براه افتاده است، فضا بر مدیر کل بی بی سی بسیار تنگتر شد.  او صبح شنبه این هفته در یک مصاحبه رادیویی با سوال های چالشی پی در پی مجری برنامه روبرو شد که می‌خواست بداند وی تا چه حد در جریان امور بوده است.  در انتهای مصاحبه زمانی که سوال به اینجا رسید که آیا وی از سمت خود کنار خواهد رفت یا نه، انتویسل چنین جواب داد که او تنها مدیر روزهای خوب و آرام نیست و مدیر روزهای سخت و دشوار هم هست. اما روز شنبه به انتها نرسیده بود که مدیر کل بی بی سی اعلام کناره گیری کرد.
وی تنها چند هفته بر بی بی سی ریاست کرد.
دیوید کامرون نخست وزیر انگليس از همان ابتدای کار به وسعت نگرانی ها اشاره صریحی کرده و گفته بود "همه ما شوکه شده ایم".
 در چنین فضایی که پای اعتماد مردم انگليس به بی بی سی در میان است، تحقیقات مختلفی از جمله توسط خود بی بی سی در جریان است تا ابعاد و جزییات ماجراهای اخیر مشخص شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۵۵:۰۴

15 Jan 2020