۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
کد مطلب : ۲۳۲۷۰
بررسی معضل اعتیاد در گفتگو با صاحبنظران:

حل معضل اعتیاد نیازمند مبارزه ریشه دار فرهنگی است

حل شدن معضل اعتیاد و پدیده مواد مخدر نیازمند مبارزه ای فراگیر و پیوسته در ابعاد نظامی، انتظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.
حل معضل اعتیاد نیازمند مبارزه ریشه دار فرهنگی است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز معضل اعتیاد به مواد مخدر، بلای خانمان سوزی است که جوامع بشری را در چنگال مرگ آور خویش گرفتار ساخته است. این اختاپوس هراس آور، قدرت اندیشه، نوآوری، پشتکار، کوشش و سازندگی را در انسان ها به ویژه نسل جوان جامعه از بین می برد و بنیان خانوادگی و اعتقاد دینی آنان را به نابودی می کشاند. امروزه کم تر کشوری را در جهان می توان یافت که پدیده مواد مخدر و اعتیاد، مهم ترین دغدغه یا یکی از مهم ترین مشکلات اجتماعی اش نباشد. هر ساله، مبالغ هنگفتی برای مبارزه با این معضل هزینه می شود، ولی هم چنان رقم باندهای قاچاق مواد مخدر و شمار معتادان رو به افزایش است. در ایران نیز معضل مواد مخدر سال هاست که حل ناشدنی باقی مانده و با وجود مبارزه پی گیر جمهوری اسلامی با این پدیده مهلک، هنوز نتوانسته ایم بر این معضل اجتماعی غلبه کنیم.

صاحب نظران و اندیشمندان متعهد، حل شدن معضل اعتیاد و پدیده مواد مخدر را به مبارزه ای فراگیر و پیوسته در ابعاد نظامی، انتظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نیازمند می دانند. در این میان، مبارزه ریشه دار فرهنگی، می تواند تضمین کننده بهره دهی فعالیت دیگر بخش ها باشد. با تلاش فرهنگی می توان از گسترش روز افزون اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در کشور جلوگیری کرده، از این رهگذر، سلامت فردی و اجتماعی را به کشور بازگرداند.

علت ۵۵ درصد از طلاق ها ی جوانان اعتیاد به مواد مخدر است

معاون سیاسی- امنیتی و اجتماعی استاندار چهار محال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: ۵۵ درصد از طلاق های واقع شده در کشور به خاطر اعتیاد به مواد مخدر صنعتی و سنتی بوده است.

خدابخش مرادی اظهار کرد: متاسفانه روزانه هشت نفر جان خود را به خاطر استفاده از مواد مخدر از دست می دهند و این آمار نگران کننده است.

وی با اشاره به اینکه مصرف مواد مخدر عوارض فردی و خانوادگی و حتی جامعه را به همراه دارد تصریح کرد: مصرف مواد مخدر زمینه بروز ناهنجاری ها، مشکلات فردی و روحی و روانی ، اجتماع و خانواده را در پی دارد.

مرادی بیان کرد: برخی از سود جویان به خاطر منافع شخصی و اقتصادی خودشان اقدام به تجارت ، خرید و فروش مواد مخدر می نمایند و جوانان ما را به این دام گرفتار می کنند.

وی ادامه داد: سود خالص تجارت مواد مخدر ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد دلار است که این شیوه انسانیت انسان را و موجودیت جامعه و فرد را هدف قرار گرفته است.

مرادی اذعان داشت: ضرورت پرداختن و توجه به امر مقابله ، مبارزه ، درمان، پیشگیری ، مشارکت اجتماعی با سیاست پیشگیری از مواد مخدر در مقیاس ملی و استانی همواره مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه کشفیات مواد مخدر در سال ۹۳ نسبت به سال ماقبل از آن ۲۵ درصد افزایش داشته است بیان داشت: در سال گذشته ۳۹ درصد تریاک،۱۹ درصد شیشه، ۱۲ درصد هروئین در این استان کشف شده است.

مرادی عنوان کرد: تعداد دستگیر شدگان حوزه مواد مخدر در سال گذشته ۴۷ درصد بوده است که نسبت به سال ماقبل از آن رشد خوبی داشته است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مواد مخدر ضد توسعه است و این بلای خانمان سوز در توسعه فردی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی لطمه سنگینی را وارد می کند.

مرادی با بیان اینکه برای مبارزه با مواد مخدر اقداماتی خوب صورت گرفته است اظهار داشت: آموزش مهارت های زندگی، ارتقاء سطح آموزش مراقبت از خود، برنامه های پیشگیرانه اجتماع محور از مهم ترین اقدامات در راستای مبارزه با مواد مخدر در این استان صورت گرفته است.

۳۱۶ کیلو کشفیات مواد مخدر در سه ماهه سال جاری

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: در سه ماهه سال جاری ۳۱۶ کیلو مواد مخدر کشف شده است .

داریوش رضایی اظهار داشت: کشفیات مواد مخدر در استان چهار محال و بختیاری ۲۵ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه لازم است عزم جدی در خصوص مبارزه با مواد مخدر صورت گیرد بیان داشت: سالم سازی جامعه و پیشگیری از مواد مخدر را در دستور کار خود قرار داده ایم.

رضایی با بیان اینکه باید خانواده ها را در خصوص معضلات مصرف مواد مخدر آشنا کنیم عنوان کرد: این استان در خصوص مراجعه به خانواده ها در حوزه آگاهی گیری رشد بسیار بالایی داشته و نتایج خوبی را نیز به همراه داشته است .

وی رسانه ها را برای آگاهی دادن به خانواده ها در خصوص پیشگیری از مصرف مواد مخدر بهترین ظرفیت دانست و بیان داشت: کلام و تصویر و مطلبی که از رسانه ها به جامعه منتقل می شود بسیار تاثیر گذار تر از بقیه موارد خواهد بود.

رضایی یادآور شد: نرم کشفیات در کشور ۲۰ درصد بوده است در حالی که در چهارمحال و بختیاری ۲۵ درصد کشفیات را داشته ایم.

وی از دادن تسهیلات برای بهبودیافتگان نیز خبر داد و افزود: آموزش مهارت های فنی ، برگزاری نشست های امید بخش و تقدیر آفرین و تجلیل از افرادی که مدت زیادی دوران پاکی را طی کرده اند از جمله تسهیلاتی می باشد که در اختیار بهبود یافتگان قرار خواهد گرفت.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۰۴:۳۲

27 Dec 2019