۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۳۵۲۴۰
رئيس اداره آب روستايي شهرستان لردگان خبر داد

37 درصد از روستاهاي شهرستان لردگان در حالت بحراني و تنش کم آبي است

رئيس اداره آب روستايي شهرستان لردگان گفت: در راستاي خدمات رساني هرچه بهتر به مناطق روستايي از لحاظ آب شرب مصرفي برنامه هاي لازم صورت گرفته و روستاها اولويت بندي شده اند.
37 درصد از روستاهاي شهرستان لردگان در حالت بحراني و تنش کم آبي است
به گزارش جهانبین نیوز؛ مهندس يوسف حسني، رئيس اداره آب روستايي شهرستان لردگان  در گفت و گو با خبرنگار سلام لردگان اظهار داشت: حدود 45 درصد جمعيت روستايي کل چهارمحال و بختياري در شهرستان لردگان قرار دارد و شهرستان لردگان از لحاظ جمعيت روستايي در رتبه اول استان قرار دارد که با توجه به اين نکته و همچنين پراکندگي و صعب العبور بودن اين روستاها در شهرستان لردگان نياز به توجه ويژه اي را مي طلبد و همکاري همه جانبه نياز دارد.

وي گفت: در راستاي خدمات رساني هرچه بهتر به مناطق روستايي از لحاظ آب شرب مصرفي برنامه هاي لازم صورت گرفته و روستاها اولويت بندي شده اند.

حسني افزود: در سال 94 تنها حدود 40 درصد از مناطق روستايي شهرستان لردگان از لحاظ تامين آب شرب در حالت مناسب قرار داشته اند و حدود 35 درصد روستاها در حالت تنش و قطع آب و 25 درصد روستاهاي اين شهرستان نيز در حالت بحراني از لحاظ تامين آب بوده اند که با برنامه ريزي هاي مداوم و تلاش شبانه روزي در سال 95 حدود 63 درصد از روستاها از لحاظ تامين آب در حالت مناسب قرار گرفته اند و آب مصرفي آنها تامين گرديد و روستاهاي که در سال 94 در حالت تنش و قطعي اب بوده اند از 35 درصد به حدود 26 درصد رسيد و تنها 11 درصد از روستاها در حالت بحراني قرار دارند که تلاش ما در اين زمينه است که در سال 96 اين روستاها نيز از لحاظ تامين آب به حالت عادي و مناسب رسيده و مشکلي براي تامين آب خود نداشته باشند.

مهندس حسني در ادامه با اشاره به اين نکته که آبرساني در بعضي از نقاط روستايي صعب العبور شهرستان با تانکر انجام مي گردد افزود: از سال 94 تاکنون تمام تلاش ها و برنامه ريزي ها براي آبرساني  و لوله کشي به اين نقاط و حذف آبرساني سيار بوده است.

رئيس اداره آب روستايي شهرستان لردگان ادامه داد: در سال 94 تعداد 54 روستاي شهرستان لردگان به صورت سيار آبرساني مي شد که به 42 روستا در سال 95 و 32 روستا در سه ماهه اول سال 96 رسيده است و اميد است تا پايان سال 96 بتوان به کمترين تعداد روستاي ممکن تقليل پيدا کند.

وي در پايان اشاره داشت: در سال 95 حدود 36 هزار متر اجراي خط انتقال آب و حدود  26 کيلومتر شبکه داخلي داشته ايم که در اين سال، چهار ايستگاه پمپاژ آب تکميل و راه اندازي گرديد و کل اعتبار هزينه شده در سال 94-95 حدود 26 ميليارد تومان در حوزه اجراييات بوده است.

انتهاي پیام1026ج /630ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۰۰:۰۲

28 Dec 2019