۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۱۵۲۶۰

تعداد مراکز پزشکی هسته ای در چهارمحال و بختیاری جوابگوی بیماران است؟

با ورود تکنولوژی و افزایش سطح علوم پزشکی در کشور مراکز هسته ای پزشکی نقش بسیار حیاتی در زمینه درمان و تشخیص بیماری ها دارند.
تعداد مراکز پزشکی هسته ای در چهارمحال و بختیاری جوابگوی بیماران است؟
به گزارش جهان بین، به نقل از اساتید برتر، خدمات مراکز پزشکی هسته ای عمدتا در تشخیص نوع بیماری های مختلف از جمله سرطان،قلب و عروق ،کلیه و ارتوپدی خلاصه می شود.

این مراکز مجهز به دستگاه های پیشرفته مانند: سی تی اسکن ، سونوگرافی، BMD ، دستگاه گاماپروب ، شمارش گر بتا و گاما، دستگاه SPECT، یخچال منهای ۸۶ درجه، دستگاه ایرما و نیز آزمایشگاه های مختلف در این زمینه می باشند.

در این راستا در استان چهارمحال و بختیاری با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر، وجود تنها یک مرکز هسته ای خصوصی برخی مشکلات را برای بیماران به همراه داشته است.

در این خصوص مهندس خلیلی، رئیس اداره نظارت بر مراکز درمانی استان در گفتگو با خبرنگار اساتید برتر، اظهار داشت: به دلیل کمبود پزشک هسته ای در استان ها، مراکز هسته ای هم ازمحدودیت کمی پایینی برخوردار هستند.

خلیلی افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان از متقاضیان ایجاد مراکز هسته ای در چهارمحال و بختیاری استقبال می کند.

وی در خصوص مشکلات بیماران بستری در بیمارستان های استان که نیاز به مراجعه به مراکز هسته ای دارند، گفت: این دسته از بیماران در صورت نیاز فوری به صورت موقت به استان های همجوار که مجهز به این دستگاه ها هستند، انتقال داده می شوند.

انتهای خبر/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۵۳:۱۶

26 Dec 2019