۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۲۱۴۷۰

ساخت يادمان شهداي گمنام در چه مرحله اي است؟

ساخت يادمان شهداي گمنام همچنان نيازمند نگاه ويژه مسئولين و مردم مي باشد.
ساخت يادمان شهداي گمنام در چه مرحله اي است؟
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، اکنون که در ايام شهادت اولين شهيد راه ولايت حضرت زهراي اطهر سلام الله عليها هستيم و در انتظار رويت مزار گمنام شهيده راه حق، دعاي فرج را بر لب زمزمه مي کنيم، کبوتر نگاهمان برآستان دو شهيد بي نام و نشان فرود مي آيد.


بيست وپنجم مهرماه ۱۳۹۱ همزمان با شهادت حضرت جوادالائمه عليه السلام، شهر بن ميزبان دو آلاله اي بود که در ميان استقبال مردم شهيد پرور شهرستان در تپه نورالشهدا در در آغوش خاک آرميدند.


به فرموده مقام معظم رهبري پيکر مطهر و معظم شهيدان هر جا آرام گيرد ياد مبارک و آرام‌بخش خود را در فضا مي‌پراکند و صفا و معنويت مي‌آفريند.

بي شک مزار شهداي گمنام مي‌تواند در هر منطقه‌اي بهترين فرصت‌هاي معنوي را براي آن مکان فراهم کند و ملجايي باشد براي دل هاي خسته از دنيا و دنيازدگي و يادآوري راه سبزي که به خون سرخ شهيدان متبرک شد.

محمدحسن سليمي، يکي از اعضاي هيئت امناي تپه نورالشهدا در گفتگو با خبرنگار زنگ خبر در خصوص ساخت يادمان شهداي گمنام شهرستان بن گفت: از همان سال تدفين شهداي گمنام در شهربن جلسات متعددي توسط هيئت امناي تپه نورالشهدا برگزار شد و طرح هاي مختلفي در خصوص يادمان شهداي گمنام مطرح گرديد و در آخر طرح يادمان شهداي گمنام گچساران انتخاب شد.

وي گفت: تعدادي از اعضاي هيئت امنا، فرودرين ماه سال ۱۳۹۲ يادمان موردنظر را مورد بازديد قرار داده و زواياي مختلف يادمان از جمله مسايل مربوط به تفاوت هاي آب و هوايي و جغرافيايي و همچنين مسايل مربوط به فرهنگ بومي منطقه را که قطعا در در نوع معماري و طراحي المان از اهميت بسزايي برخوردار بوده مورد بررسي قرار گرفت و مقرر گرديد نماي کاشي فيروزه اي آن به نماي طلايي تغيير يابد.

سليمي گفت: طرح اوليه توسط مهندس محمدرضا حيدري آماده و به بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان ارايه گرديد و به جهت رفع برخي اشکالات محاسباتي، طرح به هيئت امنا عودت داده شد و اين مهم نيز به عهده آقاي مهندس محمود نادري واگذار شد و وي در حال انجام محاسبات فني و سازه اي طرح مي باشد.

وي افزود: درخصوص اجراي يادمان فوق يکي از مهم ترين مسايل، تامين اعتبارات موردنياز است که مع الاسف تاکنون هيچ اعتباري در راستاي عمليات اجراي اين طرح محقق نشده است.

وي گفت: در سال ۱۳۹۲ مبلغ ۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ريال از محل تملک دارايي هاي سرمايه براي آغاز پروژه مصوب گرديد که اين مبلغ نيز محقق نگرديده و همچنان چشم انتظار نگاه ويژه مسئولين امر در اين باره مي باشيم.

به گزارش زنگ خبر با پيگيري هاي صورت گرفته از سوي خبرنگار زنگ خبر عدم وجود شماره حسابي متمرکز براي جمع آوري کمک هاي مردمي براي موجب شده است تا خيرين به راحتي نتوانند کمک هاي خود را براي فراهم ساختن بستر هاي مناسب جهت ساخت المان شهداي گمنام اين شهرستان جهت کمکهاي مردمي براي ساخت يادمان شهداي گمنام در نظر گرفته شده است.

انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۳۹:۱۵

30 Dec 2019