۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۱۸۴۱۰
کیانی مداح اهل بیت(ع):

لزوم بهره هیئت ها از همه ویژگی های قیام عاشورا / بیان اقناعی آسیب های استفاده از ماهواره در دستور کار قرار گیرد

احیای نهضت امام حسین(ع) با تمام ویژگی های آن وظیفه هیئت ها است و نباید با انتخاب گزینشی ویژگی های قیام سیدالشهدا از برخی ابعاد آن از جمله سیاسی بودن آن چشم پوشید.
لزوم بهره هیئت ها از همه ویژگی های قیام عاشورا / بیان اقناعی آسیب های استفاده از ماهواره در دستور کار  قرار گیرد
به گزارش جهان بین نیوز، حجت ا.. کیانی ، یکی از مداحان استان چهارمحال وبختیاری با اشاره به اینکه هیئت عزاداری، تشکلی است که با پول و مدیریت مردم اداره می شود گفت: مردمی بودن، نداشتن تکلف، اداری نبودن و حضور داوطلبانه و با اختیار، ویژگی های منحصر به فرد هیئت های مذهبی است که به طور یگانه در مکتب تشیع وجود دارد.

کیانی با بیان اینکه اگر هیئت به جایی وابستگی پیدا کند، دیگر ماندگار نیست گفت: به دلیل آن که قیام ابا عبدا...، حرکت تکلیف مدارانه دینی و شرعی، با رویکردی کاملا سیاسی بوده است، طبیعتا هیئت سکولار نداریم و باید در عزاداری های ما رویکرد انقلابی مشهود باشد.

این مداح اهل بیت، احیای نهضت امام حسین(ع) با تمام ویژگی های آن را وظیفه هیئت ها دانست و از آنان خواست تا از انتخاب گزینشی ویژگی های قیام سیدالشهدا خودداری کنند.

وی، با اشاره به فلسفه اصلاحی و عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام عاشورا گفت: شایسته است که خطبا و مداحان، در خصوص مهمترین معروفات و منکرات جهان اسلام و در مسیر انقلاب، ولایت و شهدا ، برنامه های ویژه ای در هیئت ها داشته باشند.

ایشان، با اشاره به اینکه خط قرمز هیئت ها، هزینه نشدن برای گروه های و جریانات سیاسی است خاطر نشان کرد: از انجایی که قشر عظیمی از مردم در برنامه های عزاداری شرکت می کنند، شایسته است تا مقابله با جنگ نرم، احیای بیش از پیش فریضه امر به مغروف و نهی از منکر، و بیان اقناعی آسیب های استفاده از ماهواره در دستور کار هیئات قرار گیرد.

کیانی به اقرار غربی ها به پتانسیل عظیم عاشورا اشاره کرد و گفت: جوزف نای، تئوریسین جنگ نرم ، بزرگترین قدرت نرم را از آن شیعیان می داند که متعلق به هیئت ها و عاشوراست. از اینروست که دشمن به دنبال انحراف کارکردی و بروز حاشیه در هیئات است که تفرقه افکنی بین مذاهب مخصوصا بین شیعه وسنیف مهمترین ابزار آنان است.

وی، بسیاری از اسیب های اجتماعی موجود در جامعه را ناشی از سبک زندگی غلط غربی دانست و توجه خطبا و مداحان به بیان سبک زندگی اسلامی را در ایام عزاداری پیش رو خواستار شد .

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۵۱:۴۹

27 Dec 2019