۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۲۲۹۱۰
کارشناس مسایل سیاسی:

خاطره سازان نمیتوانند شخصیت امام خمینی (ره) را تحریف کنند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: نخبگان ما بایستی مُجدّانه سعی کنند مکتب امام خمینی را برای جامعه ایرانی و جهان روشن سازند و اجازه ندهند خاطراتی که بعضا برخی از حضرت امام (ره) نقل میکنند و هیچ سند و مدرکی هم ندارد و در برخی مواقع حتی در تضاد با منش سیاسی امام راحلمان است، جای مکتب حقیقی ایشان را بگیرد.
خاطره سازان نمیتوانند شخصیت امام خمینی (ره) را تحریف کنند
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز مقام معظم رهبری در ۲۶ امین سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی؛ حضرت امام خمینی (ره) به تلاش عده ای برای تحریف شخصیت امام خمینی اشاره کردند و فرمودند : "عده ای میخواهند از امام فقط یک شخصیت محترم بسازند. در حالیکه حضرت امام مظهر عینی حرکت عظیم ملت ایران بوده و هستند. امام بنیانگذار یک مکتب فکری، سیاسی و اجتماعی است که حکومت را از دست حاکمان مستبد خارج کرد و آن را به مردم سپرد."

در همین زمینه گفتگویی را با احمد راستینه کارشناس سیاسی انجام داده ایم که در ادامه آن را میخوانید:


سوال:: چرا عده ای به فکر تحریف شخصیت حضرت امام خمینی (ره) هستند و از این تحریف چه نفعی می برند؟

راستینه:: یکی از دلایل تحریف شخصیت امام به گستردگی شخصیت ایشان برمی گردد که مانع از درک همه ابعاد شخصیت این مرد بزرگ از سوی کوته فکران می شود. دلیل دیگر ایستادگی حضرت امام جلوی استکبار و ظلم جهانی است. زیرا سبک زندگی امام راحل و ساده زیستی ایشان بگونه ای بود که برای راحت طلبان و عافیت طلبان قابل تقلید نیست و خوی راحت طلبی ای که در بطن زندگی عده ای وجود دارد باعث ضعف در شخصیت آنان شده است. لذا اینکه برخی سعی میکنند شخصیت امام را تضعیف و تحریف کنند به ضعف های داخلی خود آنان در تزکیه نفس و خودشناسی برمی گردد.


سوال:: تحلیل شما از اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند اگر راه امام خمینی (ره) تحریف شود، ملت ایران سیلی خواهد خورد، چیست؟


بزرگی ملت ایران بخاطر همجواری با مکتب انقلابی امام راحل است و اگر تا به امروز ما در عرصه مبارزه با ظلم و ستم و استقلال و عزت طلبی در جهان پیشتاز بوده ایم به خاطر تجلی این ابعاد در شخصیت حضرت امام (ره) بوده است. تاریخ انقلاب نیز نشان داده است که هرگاه ما پیشقراول مبارزه با ظلم و ستم بوده ایم در اوج قرار داشته ایم و هرگاه کمی از آرمانهای انقلابی و مکتب امام خمینی فاصله گرفته ایم، از همانجا ضربه خورده ایم و آسیب دیده ایم. درست به همین دلیل اگر ملت ایران از این رفتار و مکتب امام خمینی (ره) فاصله بگیرد بایستی مثل کشورهایی همچون افغانستان و عراق و برخی دیگر از کشورهای منطقه و جهان، خود را آماده آماج حملات دشمنان انقلاب کند.


سوال:: به نظر شما نخبگان و فرهیختگان جامعه ما چه کاری می توانند انجام دهند تا مانع از تحریف شخصیت و اهداف امام خمینی (ره) شوند؟


مهمترین اتفاقی که باید توسط نخبگان ما در این عرصه بیفتد، تبیین مکتب حضرت امام (ره) است که این مکتب در منش سیاسی و آثار امام به وضوح وجود دارد. وصیت نامه الهی سیاسی حضرت امام تنها یک خاطره نیست بلکه یک دستورالعمل انقلابی و مکتبی است. لذا نخبگان ما بایستی مُجدّانه سعی کنند این مکتب را برای جامعه ایرانی و جهان روشن سازند و اجازه ندهند خاطراتی که بعضا برخی از حضرت امام (ره) نقل میکنند و هیچ سند و مدرکی هم ندارد و در برخی مواقع حتی در تضاد با منش سیاسی امام راحلمان است، جای مکتب حقیقی ایشان را بگیرد.


انتهای خبر/۱۰۲۴ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۴۱:۴۴

28 Dec 2019