۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
کد مطلب : ۲۵۵۲۰
عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی:

آب قبل از ورود به سد زاینده رود فروخته می شود

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گفت: توسعه روز افزون کارخانجات پر مصرف در استان اصفهان و همچنین ادامه روند کار کارخانجات از رده خارج شده و آلوده کننده مثل ذوب آهن سبب گشته است آب زاینده رود هدر رود.
آب قبل از ورود به سد زاینده رود فروخته می شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ به همت بسیج دانشجویی استان، همایش بررسی مسائل و مشکلات آب چهارمحال و بختیاری در دانشگاه فرهنگیان پردیس بحرالعلوم با حضور گسترده دانشجویان و سخنرانی کارشناسان آب و منابع طبیعی برگزار شد.

مهندس علی محمدی، عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به خروجی ۳.۶ میلیارد متر مکعب آب در سال ۹۰ و ۹۱ گفت: در آماری خروجی آب استان را حدود ۱۱میلیارد متر مکعب اعلام کردند که این خروجی ارتباطی با آب استان ندارند.

علی محمدی، مشکل آب استان را تغییر نوع بارش از برف به باران، افزایش تبخیر و نوع مدیریت آب برشمرد و افزود: میانگین بارش ها تغییر محسوس به خود ندیده است و باید مدیرت صحیح روی آب وجود داشته باشد.

وی از فروخته شدن آب قبل از ورود آب به سد زاینده رود خبر داد و اظهار کرد: توسعه روز افزون کارخانجات پر مصرف در استان اصفهان و همچنین ادامه روند کار کارخانجات از رده خارج شده و آلوده کننده مثل ذوب آهن سبب گشته است آب زاینده رود هدر رود.

مشاور شبکه آب استان، احداث تونل بهشت آباد را باعث خشک شدن منابع آب بسیاری از شهرهای چهارمحال و بختیاری دانست.

در ادامه این همایش مهندس میراحمدی ، مسئول علمی پژوهشی بسیج دانشجویی استان هدف از برگزاری همایش های بحران آب در دانشگاه های استان را گفتمان سازی و مطالبه گری از مسئولین و همچنین شناخت پتانسیل ها و ظرفیت های آب استان جهت استفاده درست از منابع طبیعی استان برشمرد و گفت: اقتصاد مقاومتی مهم ترین راه برای خروج استان از رکود است که با شناخت ظرفیت های استان می توان به این امر دست پیدا کرد.

سید علی میر احمدی، برگزاری این همایشها را زمینه ای برای گفتمان علمی در سطح دانشجویان و فرهیختگان دانست و افزود: این همایش ها سبب می شود دانشجویان بتوانند مطالبات خود و همچنین مشکلات استان و کشور درغالب طرح های موضوعی را مطرح نمایند.

مهندس فاطمی، کارشناس آب منطقه ای استان نیز در ادامه این جلسه بعد از ارائه آمار در مورد وضعیت آب استان و کشور گفت: به ازای نشست ۷ سانتیمتر آب زیرزمین بحران آب به وجود می آید این درحالی است که در لردگان ۷۰ سانتیمتر آب نشست داشته است.

وی خاطر نشان کرد: بعد از از پیگیری در تونل بهشت آباد و حل مشکلات آن سعی داریم حق استان را در رود خانه زاینده رود حفظ کنیم.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۰۸:۴۱

19 Jan 2020