۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۱۵۱۷۰

مقابله با داعش برای امنیت ملی ایران

تحولات چند روز عراق، دارای اهمیت بسیار زیادی برای منطقه و بالاخص جمهوری اسلامی ایران است.
مقابله با داعش برای امنیت ملی ایران
به گزارش جهانبین نیوز، اشغال سریع شهر موصل و احتمال سقوط شهر کرکوک توسط تروریست‌های تکفیری داعش، حادثه‌ای نیست که نسبت به آن بی‌تفات یا کم‌تفاوت بود. این درحالی است که شهر فلوجه در نزدیکی بغداد، ماه‌هاست که در کنترل داعش است

داعش یک گروه سلفی و تکفیری و به شدت خطرناک است که توسط وهابی‌های سعودی حمایت مالی و لجستیکی می شود. این گروه خشن و جنایتکار که موجب بدنامی اسلام و تفکر والای دینی می شوند، به لحاظ سیاسی قطعا در مسیر صهیونیست ها و آمریکا در منطقه قدم بر می‌دارند. داعشی‌ها در منطقه علیه دو دولت عراق و سوریه که خارج از مدار سیاست‌های آمریکا حرکت می‌کنند، مبارزه می‌نمایند. در وابسته بودن داعش به سیاست‌های صهیونیست‌ها همین بس که هیچگاه شعارهای ضداسرائیلی از این جماعت سلفی شنیده نشده است و حال آنکه مرتبا بر طبل اختلافات مذهبی و ضد شیعی می‌کوبند.

عدم موفقیت تکفیری‌ها در سوریه، موجب شد که آنها تمرکز خود را بر عراق قرار دهند تا با فضای مذهبی که در عراق وجود دارد، از اختلافات موجود استفاده کنند و شهرهای عراق را یکی پس از دیگری اشغال نمایند. متاسفانه حفره‌های بزرگ امنیتی و سیاسی که در عراق وجود دارد، تمرکز دولت مرکزی برای کنترل اوضاع عراق را تضعیف کرده است و بیم آن می رود که پیشرفت‌های نظامی داعش ادامه یابد.

دولت عراق در شرایط کنونی باید با تمرکز نیروها و بسیج تمامی مردم به مقابله فوری و قاطع با تروریست‌ها اقدام نماید. در غیر اینصورت به زودی شاهد اتفاقات وحشتناک بیشتری از قبیل حمله تروریست‌ها به شهرهای مقدس سامرا و کربلا و نجف خواهیم بود.

مسلما خیانت‌های داخلی در عراق علت اصلی تصرف ناگهانی موصل از سوی تروریست‌هاست. اما دامنه تسلط داعش بر شهرهای عراق، قطعا گریبان‌ خائنان و حتی کشورهای منطقه را خواهد گرفت. تروریست‌ها، تسلط بر تمام عراق را خواهانند و برای آنها شیعه و سنی و کرد تفاوتی نمی‌کند. ارتش قدرتمند عراق و عشایر سلحشور آن باید به سرعت به میدان مبارزه و ارد شوند و کابوس داعش را به طور کامل از سر ملت عراق دور نمایند.

در این میان، نقش جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است. تحولات عراق به طور کاملا مستقیم بر امنیت جمهوری اسلامی ایران تاثیر دارد. همچنانکه عملیات منافقین در سال ۶۸، و اشغال برخی شهرهای کشورمان که تا ورودی شهر کرمانشاه نیز رسید، امنیت ما را تهدید کرد، عملیات داعش و اشغال موصل نیز به همین میزان – و شاید بیشتر – امنیت ملی ما را تهدید می‌کند و بدون اغراق، امنیت موصل با کرمانشاه برای ما یکسان است.

لازم است مسئولان جمهوری اسلامی ایران با توجه به درخواست کمک از سوی دولت قانونی عراق، به سرعت وارد عمل شده و امنیت ملی جمهوری ایران را تامین نمایند.

وقتی دولت ایالات متحده آمریکا، کوچکترین تحولی را در هر کشور جهان با هزاران کلیومتر فاصله را تهدید امنیت ملی خود می داند و حتی به کشورهای عراق و افغانستان حمله نظامی می‌نماید، جمهوری اسلامی ایران نباید نسبت به تحولات اخیر در کنار مرزهای خود و آنهم از سوی تکفیری‌های متعصب و جنایتکار بی‌تفاوت و یا کم تفاوت باشد.

انتهای پیام/خ ز/
مرجع : الف
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۵۷:۳۲

29 Dec 2019