۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۳۴۶۱۰
یادداشت/

ذائقه‌مان را تغيير دادند...

آن روز، اين‌ها آمدند و ذائقه‌مان را تغيير دادند؛ امروز داريم چوب تغيير ذائقه‌مان را با بروز بيماري‌هاي عجيب و غريب و انواع سرطان‌ها مي‌خوريم.
ذائقه‌مان را تغيير دادند...
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد؛ محمدرضا سامري دانشجوي فعال فرهنگي در يادداشتي نوشت: آن روز که سوسيس و کالباس و نوشابه‌هاي قنددار و امثال اينها به بازار آمد کسي نفهميد مي‌خواهند غذاي ايراني را از سر سفره‌هاي‌مان جمع کنند تا آنکه ديابت و عفونت‌هاي معده‌اي و بروز سرطان‌هاي مختلف و... را ديدند.

آن روز، اين‌ها آمدند و ذائقه‌مان را تغيير دادند؛ امروز داريم چوب تغيير ذائقه‌مان را با بروز بيماري‌هاي عجيب و غريب و انواع سرطان‌ها مي‌خوريم.

آن روز که ماهواره‌ها مهمان خانه‌هاي‌مان شد؛ چه مي‌فهميديم از تغيير ذائقه!!!

امروز اين مهمان ناخوانده به صاحب‌خانه‌اي تبديل شده که مهر و محبت خانواده را چند صباحي مهمان مي‌گيرد و بعد با آن، آن کاري را مي‌کند که نوشابه با جسم‌مان.

آن روز که آمدند و تعاريف را شکستند و از آزادي، احترام متقابل و... تفسير به رأي کردند؛ ذائقه‌مان را قلقلک دادند. اينقدر قلقلک دادند که غش کرديم و داستان‌مان شد، داستان آن قورباغه‌اي که آرام آرام در ديگ جوشيد و نفهميد چه بلايي سرش آمده.

يک روزي به خودمان مي‌آييم که سرطان به جان روح جامعه‌مان افتاده، يک روزي به خودمان مي‌آييم و مي‌فهميم بايد به سراغ همان سفره و ذائقه و مرام و منش ايراني برويم که کرم فرهنگ غرب وجودمان را فراگرفته.

از لذت‌های چند دقیقه‌ای و زودگذر که بگذریم و اندکی با خود خلوت کنیم، عاقبت به این نتیجه خواهیم رسید که باید با آخر کار فکر کرد نه به امروز و فردا و دو روز دیگر...

پیشگیری کنیم...

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۵۵:۲۴

31 Dec 2019