۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۲۹۳۸۲
برای اعزام مربیان محدودیت داریم؛

کیومرث هاشمی: پتانسیل مدال‌آوری کاروان المپیک ایران بالاست

رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه کاروان ایران در سه رشته کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو شانس قطعی کسب مدال در المپیک ریو دارد، گفت: پتانسیل مدال‌آوری کاروان ایران بالاست.
کیومرث هاشمی: پتانسیل مدال‌آوری کاروان المپیک ایران بالاست
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرنگار مهر، کیومرث هاشمی در جریان بازدید از تست‌گیری از ملی‌پوشان دوچرخه سواری برای حضور در بازی‌های المپیک ریو اظهار کرد: از آنجا که رکاب‌زنان در مراحل تست نهایی هستند، آمدیم تا از نزدیک در جریان وضعیت آنها قرار بگیریم. به اعضای تیم خداقوت می‌گوییم،. آنها کار سختی دارند. دوچرخه‌سواران و دیگر ملی‌پوشان در سایر رشته‌ها در روزهای پایانی آماده‌سازی برای المپیک ریو به سر می‌برند و همگی تلاش دارند تا حضوری موفق در این بازی‌ها داشته باشند.

وی با یادآوری عملکرد خوبی که رکاب‌زنان ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون داشته و موفق به کسب مدال هم شده‌اند، تصریح کرد: عملکرد آنها در آن بازی‌ها تاثیر زیادی بر وضعیت کاروان داشت. امید داریم رکاب‌زنان ما بتوانند در المپیک نیز خوب پیش رفته و عملکرد قابل قبولی داشته باشند. البته دوچرخه‌سواری رشته‌ای سخت و سنگین است. دوچرخه‌سواری ایران حرف اول را در قاره آسیا می‌زند و در المپیک هم تلاش می‌شود تا بتواند هر دوره بهتر از دوره قبل شود.

رئیس کمیته ملی المپیک ابراز امیدواری کرد که رکاب‌زنان ایران در المپیک ریو بتوانند نتیجه تلاش‌های خود را گرفته و رکوردهای بهتری نسبت به ادوار گذشته ثبت کنند.

وی ادامه داد: توقع نداریم رکاب‌زنان ما مثل ورزشکاران خیلی از رشته‌های دیگر مدال بگیرند. در کل همین که در بسیاری از رشته‌ها صاحب سهمیه شده‌ایم خوب است و امید داریم نتایج خوبی هم بگیریم.

هاشمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد پیش‌بینی عملکرد کاروان ایران در المپیک ریو اظهار داشت: در سه رشته کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو قطعا مدال می گیریم، البته در کشتی هنوز به ترکیب نهایی نرسیده‌ایم، اما فرصت داریم تا ترکیب نهایی را اعلام کنیم. در برخی از رشته‌ها هم مثل تیراندازی امید به کسب مدال داریم. در مجموع پتانسیل مدال‌آوری در کاروان اعزامی به المپیک بالاست. امیدوارم مجموعه عوامل دست به دست هم داده و بتوانیم نتایج خوبی بگیریم. به خصوص اینکه رنگ مدال‌ها در جایگاه کاروان ایران تاثیرگذار است.

وی در مورد اعزام مربیان در رشته‌های مختلف به المپیک ریو و اینکه تکلیف مربیان در برخی رشته‌ها هنوز مشخص نیست، گفت: در جریان جزئیات این موضوع برای رشته‌های مختلف نیستم، اما در مجموع تقسیم‌بندی برای اعضای کادر فنی و اعزام آنها محدودیت دارد. بر مبنای سیاست‌های کلی کمیته ملی المپیک، اولویت اصلی برای اعزام مربیان در مورد رشته‌های مدال‌آور است، رشته‌هایی که امید به کسب مدال داریم و رشته‌های دیگر، در اولویت‌های دوم و سوم قرار دارند. به طور کلی سعی داریم با هماهنگی فدراسیون‌ها عدالت را رعایت کرده و طوری برنامه‌ریزی کنیم که حقی از هیچ ورزشکاری ضایع نشود.

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد وضعیت احسان حدادی که در المپیک لندن مدال‌ گرفت، گفت: موضوع اصلی اینجاست که دوومیدانی‌کاران برای المپیک لندن از دو گروه آ و ب صاحب سهمیه شده‌اند، اما برای المپیک ریو روند کسب سهمیه آنها سخت بود، با این حال به لحاظ کسب سهمیه عملکرد خوبی از این رشته شاهد بودیم. در مورد احسان حدادی هم باید بگویم به لحاظ جسمانی وی نسبت به گذشته وضعیت بهتری دارد، قضاوت اصلی بر عهده کادر فنی، فدراسیون و مربی این ورزشکار است، اما این امید را داریم که احسان حدادی همچون لندن در ریو هم مدال بگیرد.

هاشمی یادآور شد: تا پیش از المپیک اگر واریزی جدیدی برای کمیته ملی المپیک انجام شود، حتما یک مرحله تخصیص دیگر به فدراسیون‌ها انجام خواهد شد، اما به طور کل و با توجه به تخصیص‌های صورت گرفته، فدراسیون‌ها برای پیشبرد کارهای خود دغدغه‌ای به لحاظ مالی ندارند، به خصوص تامین بخش بیشتر هزینه‌های اعزام بر عهده کمیته ملی المپیک است.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد که در جریان بازی‌های المپیک و برای مدال‌آوری کاروان ایران باید منتظر رقابت‌های هفته دوم باشیم. در هفته اول ورزشکارانی از ایران به میدان می روند که امید زیادی به مدال‌آوری آنها نیست.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۰۴:۰۹

27 Dec 2019