۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۲۲۵۳۲
معاون تولیدات صنعتی و معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری:

واردات بی رویه از طریق قاچاق کالا تولید داخلی را به خطر انداخته است

معاون تولیدات صنعتی و معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: اکثر اجناسی که وارد کشور می شود نظیر مواد آرایشی، موبایل، پارچه و نساجی و لوازم خانگی قاچاق است و مبادی رسمی ندارد و دولت باید با این واردات برخورد قاطع داشته باشد.
واردات بی رویه از طریق قاچاق کالا تولید داخلی را به خطر انداخته است
محمد کاظم منزوی معاونت امور صنایع و معادن استان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار جهانبین نیوز در خصوص مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان گفت: این مشکلات به دو دسته کشوری و استانی تقسیم می شوند.

منزوی در خصوص معضلات کلان کشوری اظهار کرد: در سالهای اخیر کمبود نقدینگی، عدم ثبات نرخ ارز و افزایش شدید نرخ تورم و تغییر شدید سیاستهای دولت در ورود مواد اولیه منجر به افزایش قابل توجه قیمت تمام شده محصولات واحدهای صنعتی شد.

وی با اشاره به مشکلات استانی واحدهای تولیدی تصریح کرد: به دلیل ضعیف بودن بنیه مالی واحدهای تولیدی ما با کوچکترین ضربه اقتصادی مثل یک بدهی گاز یا برق با تعطیلی واحدها مواجه ایم.

منزوی عدم استفاده مسئولین استانی از اختیارات خود و داشتن تفاسیر مختلف از بخش نامه ها، نبود اعتبار و عدم توانایی جذب اعتبار را از دیگر مشکلات عنوان کرد.

وی با انتقاد از قرار گرفتن چهارمحال و بختیاری در زمره استانهای توسعه یافته گفت: استان ما در واقع جزء استانهای محروم است و شاخص ها نیز این محرومیت را تایید می کنند.

منزوی بیان کرد: علی رغم اشتغال پایین، عدم درآمد مردم و تولید پایین در استان ما مشوق های لازم برای جذب سرمایه گذاری در استان را نداریم و سرمایه گذاران ترجیح می دهند با هزینه کمتر و امکانات زیرساختی بهتر در استانهای دیگر سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: فعالیت در واحد صنعتی تولیدی در استان دارای ریسک بالاتری است نسبت به واحدی که در تهران کار می کند.

منزوی هدفمندی یارانه ها را شوکی برای واحدهای تولیدی استان دانست و خاطر نشان کرد: به واسطه افزایش قیمت انرژی بسیاری از واحدهای ما متضرر شدند.

وی با اشاره به صدور 1238 پروانه بهره برداری برای آغاز به کار واحد تولیدی گفت: حدود 25 درصد واحدهای تولیدی در استان تعطیل اند و بسیاری دیگر از واحدها نیز نمی توانند با ظرفیت کامل کار کنند و دچار مشکلاتی نظیر فروش، عدم نقدینگی و افت قیمت کالا شده اند.

منزوی اظهار کرد: تعطیلی واحدهای توالیدی باعث می شود واحدهای دیگر بار اشتغال را به دوش بکشند که مشکلاتی نظیر اضافه شدن نیروی اضافی، مشکلات حقوق و بیمه کارگران و افت کیفیت مواد اولیه و بالتبع تولیدات واحدها را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه در بسیاری از محصولات به جایی رسیده ایم که باید به فکر صادرات محصولاتی نظیر آرد، کاشی و سرامیک و سیمان باشیم صادرات را عامل مهمی برای رونق اشتغال دانست.

منزوی با تاکید بر اینکه واردات بی رویه از طریق قاچاق کالا تولید داخلی را به خطر انداخته است گفت: متاسفانه شاهد واردات بی رویه کالای قاچاق در کشور هستیم که زیر قیمت عرضه می شوند و بازار تولیدات داخلی را به خطر می اندازند.

وی تصریح کرد: اکثر اجناسی که وارد کشور می شود نظیر مواد آرایشی، موبایل، پارچه و نساجی و لوازم خانگی قاچاق است و مبادی رسمی ندارد و دولت باید با این واردات برخورد قاطع داشته باشد.

منزوی با بیان اینکه فرهنگ سپرده گذاری و کار مالی بانکها باید اصلاح شود گفت: مردم با سرمایه گذاری در بانکهایی که متولی دادن تسهیلات تولید و اشتغال هستند به رفع بیکاری فرزندان خود کمک کنند.

وی افزود: بانک های تخصصی که در بخش صنعت و تولید همکاری می کنند باید تقویت شوند.




انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۲۹:۰۲

29 Dec 2019