۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۳۶۸۵۲
سرلشکر باقری در همایش ملی پدافند غیرعامل:

اگر تحریم‌ها با هر عنوان دیگری بازگردد خروج ایران از برجام قطعی است/ نباید مانند دوران دفاع مقدس غافلگیر شویم

رئیس کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نباید به هر قیمتی به برجام پایبند باشیم گفت: اگر قرار باشد تحریم‌ها با نامهای دیگر دوباره تصویب شوند خروج ایران از برجام قطعی است.
اگر تحریم‌ها با هر عنوان دیگری بازگردد خروج ایران از برجام قطعی است/ نباید مانند دوران دفاع مقدس غافلگیر شویم
به گزارش جهانبین نیوز؛ سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروها مسلح صبح امروز در همایش ملی سازمان پدافند غیرعامل در سالن همایش های صدا و سیما گفت: پایان هشت سال جنگ تحمیلی پیام بسیار مهمی داشت، اینکه ما در این دوران امکان تدوین برنامه های جامع و کامل برای مقابله با دشمن را نداشتیم اما در حال حاضر با بسیج شدن نیروها و ارائه راهبردهای لازم باید از قبل برای همه تهدیدات برنامه داشته باشیم.

سرلشکر باقری با بیان اینکه یکی از موضوعات اساسی این است که باید به دفاع همه جانبه توجه شود و این موضوع بر اهمیت توجه به مسئله پدافند غیرعامل تاکید می‌کند گفت: ما نباید مانند دوران هشت سال دفاع مقدس غافلگیر شویم بلکه باید با توجه به عملکرد و آگاهی موجود در کشور به موقع در برابر تهدیدات تصمیم درست بگیریم.

وی ادامه داد: خدا را شاکر هستیم که همواره با وجود تحریم ها انقلاب اسلامی در حال رشد است و هیچ یک از تصمیمات در مورد جنوب غرب آسیا بدون در نظر گرفتن نقش جمهوری اسلامی میسر نیست و این به برکت خون شهدا و وجود رهبری دلسوز و ملتی شریف است.

سرلشکر باقری با اشاره به پیچیدگی ها و ارتقای توطئه های دشمن تصریح کرد: دشمن انواع تهدیدات را سنجیده است و در همین دوره اخیر مسئله تروریسم تکفیری را به وجود آورد و در واقع دشمنان سالها بر روی تحریک بخشی از جوانان مسلمان کار کردند و روی روش‌های به آشوب کشیدن منطقه فکر کرده اند تا داعش و جبهه النصره را به وجود بیاورند.

رییس کل نیروهای مسلح مسئله تکفیری‌ها را جدی قلمداد کرد و گفت: به وجود آوردن داعش مسئله کوچکی نیست. آن ها میخواهند اسلام را بدنام کنند و سرمایه های کشورهای اسلامی را در نتیجه تلفات و آسیب های زیاد ازبین ببرند، میخواهند محور مقاومت را نابود کنند و مرزهای ام القرای ما را به نابودی بکشانند؛متاسفانه در یکی دو مورد این اتفاق افتاد اما ما توانستیم مقابله کنیم.

وی ادامه داد: هنوز این مشکل خاتمه نیافته بحث تجزیه کشورهای اسلامی را کلید زدند و با انجام یک همه پرسی اعلام استقلال برای شمال عراق را در دستور کار خود قرار دادند و باز خدا را شکر می‌کنیم که مرجعیت معظم و دولت و نیروهای بسیجی عراق اجازه رشد این مشکل را ندادند. دشمنان میخواهند مردم این منطقه روی آرامش را نبینند اما این توطئه هم در نطفه خفه شد.

رییس کل نیروهای مسلح ادامه داد: آمریکا بعد از چند ماه کار، راهبرد جدید خود را علیه ایران اعلام می‌کند؛ در واقع جریان های مختلف سیاسی دور هم با وحدت جمع می‌شوند و این راهبرد را تصویب می‌کنند که این مسائل هوشیاری جهان اسلام را می‌طلبد.

باقری گفت: البته این دشمن که با صراحت لهجه ملت ایران را تروریسم می‌خواند و نام خلیج فارس را اشتباه می‌گوید برای ما بهتر و مفیدتر است.

وی ادامه داد: در روزهای جدید آمریکا می‌گوید دنبال براندازی حکومت جمهوری اسلامی است کسی که این هدف را دارد لیاقت مذاکره ندارد زیرا با کسی می‌توان مذاکره کرد که به فکر نابودی طرف مقابل نباشد.

سرلشکر باقری با اشاره به برخی قوانین ضد ایرانی آمریکا تشریح کرد: آمریکا روش سخت و جنگی را در آخر لیست خود قرارداده و تحریم ها را به اول لیست خود آورده است در لیست امریکایی‌ها طیفی از عملیات و قوانین و تهدیدها دیده می‌شود. نمونه آن قانون کاتسا است.بر طبق این قانون قرار است بین مردم و حکومت شکاف بوجود بیاید؛ در واقع مردم و حاکمیت باید بین دفاع از شرف و موجودیت و قرار گرفتن در تنگا یا قبول ذلت و قول رفع تحریم ها یکی را انتخاب کنند.

رییس کل نیروهای مسلح در مورد تصمیم ایران برای ادامه پایبندی به برجام تصریح کرد: این تصمیم نظام جمهوری اسلامی ایران است که اگر قرار باشد تحریم ها با نام های دیگر دوباره تصویب شوند نباید به هر قیمتی به برجام پایبند باشیم. برجام یک قول و قرار دو طرفه است که بین ایران و چندین کشور انجام شده و به تایید شورای امنیت رسیده و اگر تحریم ها برگردد خروج ایران از برجام قطعی است.

وی ادامه داد: حالا این کشوری که دشمنی اش تمام ندارد پس نباید لحظه ای برای جنگ نظامی درنگ کند اما به دلیل وجود نیروهای مسلح و رزمندگان و ... توان مقابله نظامی با ما را ندارد. هزینه ای تهدید و جنگ نطامی با ما برای آن ها زیاد است پس سراغ تهدیدهای دیگر می‌رود. به سراغ حمله به اتصالات شبکه های اطلاعتی ما می ‌رود اطلاعاتی که مهم هستند ویروس و بدافزار وارد سیستم اطلاعاتی می‌کند، اینجا نقش پدافند غیرعامل مهم است. تمام دستگاه های اجرایی باید در حیطه کاری خودشان با نهایت دقت و مراقبت و هوشیاری باشند.

سرلشکر باقری در مورد اهمیت دفاع غیر نظامی تاکید کرد: نوع دفاع نیروهای مسلح و محدوده و ساختار آن مشخص است اما برای دفاع همه جانبه باید همه دستگاه های اجرایی وارد عمل شوند.در نتیجه سازمان پدافند غیرعامل تشکیل شده تا برای دفاع غیرنظامی آمادگی ایجاد کند.

وی ادامه داد: تدابیر مقام معظم رهبری در زمینه پدافند غیرعامل مشخص است. دستگاه های اجرایی باید به ویژگی تهدیدها و نحوه آگاهی از آنان اشراف کامل داشته باشند به همین جهت است که سازمان پدافند غیرعامل هدفش نشان دادن راه و مسیر است تا موجودیت زیرساخت های کشور در کنار تجربه و دانش و حیطه مسئولیت نیروهای مسلح به صورت هم افزا باشد.

رییس کل نیروهای مسلح در پایان گفت: مسئولیت سازمان پدافند غیرعامل این است که با همکاری نهادهای اجرایی بتواند دشمن شناسی، تهدید شناسی و الزامات دیگر را برای مصون سازی کشور انجام دهد. در یک کلمه تمام نهادهای دولتی و خصوصی باید همراه و هماهنگ به دنبال اجرای سیاست های پدافند غیرعامل برای مصون سازی در برابر تهدیدات باشند. اساسنامه ای برای این موضوع تهیه کرده‌ایم که در مراحل تصویب نهایی آن هستیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۱۷:۰۱

30 Dec 2019