۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹
کد مطلب : ۲۸۶۶۲
رئيس مرکز علمي کاربردي تعاوني پيام شهرکرد:

فلسفه دانشگاه علمي کاربردي تربيت نيروي انساني متخصص متناسب با نياز بازار است

رئيس مرکز علمي کاربردي تعاوني پيام شهرکرد گفت: فلسفه دانشگاه علمي کاربردي تربيت نيروي انساني متخصص متناسب با نياز بازار است و دانشجويان بايد در هررشته‌اي که در اين دانشگاه فارغ‌التحصيل مي‌شوند توانايي اين را داشته باشند که خود ايجاد شغل کنند.
فلسفه دانشگاه علمي کاربردي تربيت نيروي انساني متخصص متناسب با نياز بازار است
 به گزارش جهانبین نیوز، بهزاد فتحي‌پور رئيس مرکز علمي کاربردي تعاوني پيام شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار اساتيد برتر؛ اظهار کرد: فلسفه دانشگاه علمي کاربردي تربيت نيروي انساني متخصص متناسب با نياز بازار است.

وي با بيان اينکه تربيت نيروي انساني متخصص متناسب با نياز بازار با پرورش تکنسين در مقطع کارداني شروع شده و همچنين در اين مسير براي پرورش تکنسين‌هاي متخصص اقداماتي صورت گرفته است افزود: متاسفانه هنوز از اهداف مجموعه فاصله داريم، به اين دليل که اغلب رشته‌هايي که در ابتدا انتخاب شده‌اند (مانند رشته‌هاي کامپيوتر و معماري) در دانشگاه‌هاي ديگر هم ارائه مي‌شوند واز زير گرايشهاي تخصصي فاصله دارد.

فتحي‌پور تاکيد کرد: در بحث شاغلين افزايش سطح علمي شاغلين متناسب با شغلي که دارند در دستور کار قرار گرفت که مي‌توان گفت در اين زمينه مجموعه علمي کاربردي موفق عمل کرده است.

رئيس مرکز علمي کاربردي تعاوني پيام شهرکرد خاطرنشان کرد: چند سالي است که دانشگاه بجاي ارائه رشته‌هاي مادر رشته‌هاي تخصصي و زيرگرايش‌هاي رشته‌هاي خاص را ارائه مي‌دهد و مي‌توان به عنوان نمونه از رشته‌اي مانند کامپيوتر نام برد که ديگر در مقطع کارداني دانشگاه ارائه نمي‌شود و رشته‌هايي چون کاردان شبکه، کاردان برنامه‌نويس جايگزين آن شده و اين موضوع مي‌تواند در رسيدن مجموعه به اهداف خود موثر باشد.

وي با اشاره به برنامه‌هاي دانشگاه علمي کاربردي در خصوص کارآفريني و اشتغال ادامه داد: اين دانشگاه در زمينه کارآفريني واشتغال‌زايي امسال برنامه‌هايي دارد که به صورت جدي پيگير انجام آن هستيم و از آن جمله مي‌توان به اين موضوع اشاره کرد که دانشجويان در هر رشته‌اي که در اين دانشگاه فارغ‌التحصيل مي‌شوند توانايي اين را داشته باشند که خود ايجاد شغل کنند.

فتحي‌پور بيان داشت: در مجموعه علمي کاربردي تعاوني پيام شهرکرد شرکت‌هايي هستند که توسط دانشجويان مرکز، ثبت و مديريت مي‌شوند و اين شرکت‌ها درزمينه‌هاي مختلف کارگاه‌هاي توليدي کوچک يا شرکت‌هاي خدماتي درحال فعاليت هستند.

رئيس مرکز علمي کاربردي تعاوني پيام شهرکرد در انتها گفت: درحال حاضر در دانشگاه علمي کاربردي تعاوني پيام شهرکرد ۱۳ رشته در مقطع کارداني و ۱۱ رشته در مقطع کارشناسي ارائه مي‌شود.

به گزارش اساتيد برتر؛ دانشگاه جامع علمي کاربردي يکي از دانشگاه‌هاي وابسته به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري است که با هدف ارتقاء سطح مهارت شاغلين بخش‌هاي مختلف اقتصادي و افزايش مهارت‌هاي حرفه‌اي فارغ‌التحصيلاني که فاقد تجربه اجرايي مي‌باشند تشکيل و نسبت به برگزاري دوره‌هاي علمي کاربردي در مقاطع کارداني و کارشناسي و کارشناسي ارشد اقدام مي‌کند.

انتهاي پیام1026ج /1027ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۵۳:۱۱

26 Dec 2019