۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۱۷۶۸۲
کارشناس حقوق بین الملل و استاد دانشگاه:

اقدام آمریکا برای مقابله با داعش چوب زدن بر مرده است/ ایران دست یاری به استکبار نمی دهد

آمریکا زمانی به صحنه مبارزه با داعش آمده است که این گروه تکفیری نفس های آخر خود را می کشد، اقدام مقابله با داعش همانند چوب زدن به مرده است و داعش قدرت بزرگی به حساب نمی آید.
اقدام آمریکا برای مقابله با داعش چوب زدن بر مرده است/ ایران دست یاری به استکبار نمی دهد
به گزارش جهانبین نیوز، دکتر سیرالله مرادی نوده در گفتگو با خبرنگار اساتید برتر، اظهار داشت: آمریکا بارها خواسته است که در تصمیمات خود، ایران را همراه کند تا این گونه حرکت ها را با این وسیله، مشروعیت بخشد و طبیعی است که نظام اسلامی ما با آن مطابقت ندارد. آمریکا به دنبال بدست آوردن آبروی از دست رفته خود در افغانستان و عراق است.

مرادی افزود: برای جمهوری اسلامی ایران به عنوان داعیه دار و پرچمدار مبارزه با استکبار و دفاع از ملت های مستضف شایسته نیست که دست بیعت و ائتلاف با شیطان با خواسته های نامشروع داده و از نظر اصولی با نظام اسلامی ما مناسبتی وجود ندارد که با دشمن مستبد، دست یاری دهید، مقام معظم رهبری هم که ریشه همه این شیطنت ها و حرکت های استکباری را شناخته و می شناسند، این درخواست را رد نمودند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه آمریکا موجودی غیر مطمئن بوده و همیشه بدنبال نیت های غیر مشروع است،گفت: تروریست های داعشی به وسیله آمریکا و اسرائیل پرورش یافته اند، این در حالی است که دولت های سوریه و عراق توسط حمایت های این دو کشور زیاده خواه از داعش، دچار بحران شدند.

استاد حقوق بین الملل دانشگاه شهرکرد گفت: آمریکا زمانی به صحنه مبارزه با داعش آمده است که این گروه تکفیری نفس های آخر خود را می کشد، در این هنگام مقابله با داعش همانند چوب زدن به مرده است و داعش قدرت بزرگی به حساب نمی آید ، چرا که مقاومت های مردمی، ارتش عراق و مشاوره ها و کمک های فکری و آموزشی جمهوری اسلامی ایران داعش را تا سر حد مرگ رسانده است و در اینجاست که آمریکا به دنبال ثبت غلبه بر داعش به نام خویش است.

مرادی ادامه داد: اقدام اخیر آمریکا در شکل دهی ائتلاف کشورها علیه داعش با مبانی حقوق بین الملل هم مغایرت دارد، چرا که یک تصمیم جمعی بایستی بر اساس حقوق و قوانین در سازمان ملل نهایی شود، اما به لحاظ اینکه اقدامات آمریکا جایگاهی در سازمان ملل نداشته و از سوی دیگر، آمریکا این سازمان را دور زده و کشورهای همسوی خود را گردهم خوانده و به دنبال اهداف ناپاکی است، قطعا دست های پاک به سوی آن ها دراز نخواهد شد.

سیرالله مرادی بیان داشت: مقام معظم رهبری در اغلب فرمایشاتشان، معتقد به بی اعتمادی به آمریکا هستند، آمریکا سیاست های متفاوتی اعم از امپریالیستی، استکباری و شیطانی دارد و در جهان بدنبال منافع خود بوده است.

وی ادامه داد: هیچ زمانی نمی توان ادعا کرد که آمریکا نیات خیرخواهانه در تصمیم گیری های بین المللی دارد، منافع استکباری آمریکا در بحث داعش و اصطلاح ائتلاف کشورها در مقابله با تکفیری ها هم، ناشی از رفتار روباه صفتانه و مزورانه آنهاست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۳۳:۴۷

7 Jan 2020