۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۲۶۷۷۲
در چهارمحال و بختیاری

سامان قطب تولید هلو از نبود صنایع تبدیلی رنج می‌برد

بخشدار مركزي شهرستان سامان گفت: در راستاي كاهش و فراوري ضايعات هلو در ۱۵ بهمن‌ماه همايش روش‌هاي كاهش ضايعات هلو براي افزايش آگاهي بهره برداران و باغ‌داران برگزار مي‌شود.
سامان قطب تولید هلو از نبود صنایع تبدیلی رنج می‌برد
به گزارش جهانبین نیوز مجيد جلالي‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سامان ما اظهار کرد: شهرستان سامان قطب گردشگري و باغ‌داري استان است كه در سال‌­هاي اخير برداشت هلو با مشكلاتي همراه بوده است.

جلالي‌پور افزود: هر ساله بدليل عوامل طبيعي مانند وزش بادهاي شديد، عدم مبازه به موقع با آفات و امراض، عدم رعايت بهداشت باغ و نبود جاده‌­هاي دسترسي مناسب، حدود ۳۰% از اين محصول از زمان تبديل گل به ميوه تا زمان برداشت، به ضايعات تبديل می‌شود كه وجود صنايع تبديلي يكي از نيازهاي اساسي شهرستان سامان است.

مسئول بسيج مهندسين كشاورزي و منابع طبيعي چهارمحال و بختياري نيز، با اشاره به وجود هزار مهندس بسيجي در شهرستان سامان افزود: همزمان با دهه فجر دفتر بسيج مهندسين كشاورزي و منابع طبيعي در جهت جذب، سازماندهي و بكارگيري مهندسين و فارغ التحصيلان رشته‌­هاي كشاورزي و منابع طبيعي در عرصه مشاوره و آموزش بهره‌بردان در شهرستان سامان راه‌اندازي مي‌شود.

عليرضا رحيمي خاطرنشان كرد: چهارمحال و بختياري با ركورد توليد ساليانه ۳۸ هزار تن هلو، سهم ۱۵% توليد هلوي كشور را دارا است كه شهرستان سامان و دهستان شوراب صغير به عنوان قطب توليد هلوي استان، سهم عمده‌اي از اين ميزان محصول را به خود اختصاص داده است.

وي عنوان كرد: در كنار ضرورت حمايت، نظارت و مشاوره به كشاورزان، تشكيل تعاوني‌­ها، اتحاديه­‌ها، بازاريابي محصول و پيگيري احداث صنايع تبديلي و فرآوري محصولات، فرهنگ‌سازي، معرفي و ارائه الگو جهت فرآوري خانگي اين محصول، يكي از اهداف اين جلسه بوده است.

رحيمي بيان داشت: چهارمحال و بختياري با وجود ۴ هزار و ۶۴۴ هكتار باغات هلو، توليد سالانه بيش از ۳۹ هزار تن هلو را دارا است.

وي تصريح کرد: عدم وجود صنايع تبديلي يكي از عمده مشكلات قطب توليد هلو استان است.

انتهای پیام1026ج /601س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۱۲:۳۷

1 Jan 2020