۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۳۱۷۱۲
فرماندار کيار خبر داد:

اجراي آزمايشي طرح "روستاي بدون بيکار" در روستاهاي تشنيز و گل سفيد شهرستان کيار

فرماندار کيار از انتخاب 4 روستا در شهرستان کيار جهت اجراي طرح آزمايشي "روستاي بدون بيکار" در اين شهرستان خبر داد.
اجراي آزمايشي طرح "روستاي بدون بيکار" در روستاهاي تشنيز و گل سفيد شهرستان کيار
گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار مهندس قدمعلي مرداني از انتخاب دو روستاي تشنيز و خراجي در بخش مرکزي کيار و گل سفيد و برنجگان در بخش ناغان به عنوان روستاهاي پايلوت اجراي طرح روستاهاي بدون بيکار در شهرستان کيار خبر داد.

وی در ادامه گفت: با توجه تفاهم نامه منعقد شده بين استانداري، اداره کل فني و حرفه اي و صندوق کارآفريني اميد مقرر شد تعداد ۱۵روستا در استان چهارمحال و بختياري به عنوان روستاهاي پايلوت اجراي طرح روستاي بدون بيکار معرفي شوند که دو روستاي تشنيز و گل سفيد به عنوان دو روستاي با اولويت اول و خراجي و برنجگان با اولويت دوم انتخاب و جهت اجراي اين طرح مشخص شده اند.

وي افزود: در اين راستا قرار است با شناخت توانايي ها و استعدادها و ظرفيت هاي روستاهاي مشخص شده سازمان فني و حرفه اي نسبت به آموزش افراد بيکار و متقاضي استفاده از تسهيلات بلند مدت و با کارمزد ۴ درصد اقدام نمايد و پس از اخذ مدارک آموزشي افراد متقاضي نسبت به راه اندازي شغل آموزش ديده و در راستاي مشاغل خانگي يا خود اشتغالي اقدام نمايند.

فرماندار کيار در اين زمينه افزود: يکي از مهمترين اهداف اين طرح توانمندسازي خانم ها در عرصه اشتغال و ايجاد اشتغال پايدار از طريق مشاغل خانگي براي خانم هاي خانه دار است که اميذواريم در شهرستان کيار زنان از اين طرح استقبال نمايند.

در اين راستا مرتضي ليريايي مدير عامل صندوق کار آفريني اميد استان چهارمحال و بختياري از حمايت دولت از کساني خبر داد که در راستاي مشاغل خانگي يا خود اشتغالي اقدام نمايند و بيان داشت: افرادي که موفق به کسب آموزش هاي لازم فني حرفه اي شوند و مدرک معتبر اين سازمان را دريافت کنند در صورت اشتغال به مشاغل خانگي مي توانند از تسهيلات ۳ تا ۱۰ ميليون توماني با کارمزد ۴ درصد اين صندوق برخوردار شوند.

ليريايي در بخشي از سخنان خود افزود: افرادي نيز که قصد خود اشتغالي داشته باشند مي توانند پس از کسب آموزش هاي لازم و اخذ مجوزهاي مربوطه از تسهيلات ۱۰تا ۵۰ ميليون توماني با کارمزد ۴ درصد استفاده نمايند.

مدير عامل صندوق کارآفريني اميد مدت باز پزداخت اين تسهيلات را ۵سال از زمان دريافت تسهيلات توسط متقاضيان اعلام کرد.


انتهاي پيام1026ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۱۹:۵۳

27 Dec 2019