۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۳۷۷۵۲
رئيس اداره هواشناسي بروجن:

ديد افقي در بروجن 6 کيلومتر کاهش يافت/سرعت وزش باد به 75 کيلومتر بر ساعت رسيد

رئيس اداره هواشناسي شهرستان بروجن با اشاره به اين که حداکثر سرعت باد در ايستگاه بروجن به 75 کيلومتر بر ساعت رسيد، گفت: با ورود سامانه بارشي که تا اواخر وقت سه شنبه فعال خواهد بود سرعت باد و غلظت گرد و غبار کمتر خواهد شد.
ديد افقي در بروجن 6 کيلومتر کاهش يافت/سرعت وزش باد به 75 کيلومتر بر ساعت رسيد
به گزارش جهانبین نیوز، نبي ا... بادست در گفتگو با کلار، ضمن اشاره به آلودگي هوا و ريزگردها در برخي از نقاط شهرستان بروجن، گفت: به علت خشک بودن و عدم بارش در مزارع و مراتع سطح شهرستان گرد و خاک ها بيشتر منشا داخلي داشت.

ديد افقي در بروجن ۶ کيلومتر کاهش يافت/سرعت وزش باد به ۷۵ کيلومتر بر ساعت رسيد

بادست با بيان اين که حداکثر سرعت باد در ايستگاه بروجن به ۷۵ کيلومتر بر ساعت رسيد، گفت: ديد افقي در بروجن به طور متوسط حدود ۵ تا ۶ کيلومتر کاهش يافت.

سالمندان و کودکان در شهر تردد نکنند

وي ادامه داد: توصيه مي‌شود که افراد در معرض خطر ازجمله بيماران قلبي و ريوي، سالمندان و کودکان از تردد در سطح شهر خودداري کنند.

ورود سامانه بارشي به استان/کاهش غلظت گرد و غبار

رئيس اداره هواشناسي بروجن ادامه داد: با ورود سامانه بارشي از اواخر امشب سرعت باد و غلظت گرد و غبار کمتر مي شود و تا اواخر وقت سه شنبه در استان فعال خواهد بود.

وي با اشاره به پيش بيني بارش باران و برف در مناطق کوهستاني و شدت بارش ها در شمال و شمال غرب استان، ادامه داد: در مناطق شرقي شدت بارش ها کمتر است.

کاهش ۹۰ درصدي بارش ها نسبت به ميانگين بلندمدت

بادست ضمن بيان اين که با خروج سامانه بارشي از صبح چهارشنبه تا پايان هفته کاهش محسوس دما را شاهد خواهيم بود، گفت: شهرستان بروجن از اوايل فصل پاييز تا به اکنون تنها ۷/۹ ميليمتر بارش داشته است؛ نسبت به سال گذشته و ميانگين بلندمدت ۹۰ درصد و نسبت به يک سال زراعي کامل ۹۷ درصد کاهش داشته است.

وي ضمن بيان اين که طبق پيش‌بيني هاي فصل زمستان از نيمه دوم دي ماه وضعيت بارش‌ها بهتر مي شود، تصريح کرد: بارش ها در ماه هاي بهمن و اسفند در حد نرمال دو ماه خواهد بود و متاسفانه کمبود بارش پاييز را تا پايان سال زراعي همچنان به همراه خواهيم داشت.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۰۹:۰۵

29 Dec 2019