۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲
کد مطلب : ۳۵۰۳۳
سه پیام به سه جایگاه

پیام حمله موشکی سپاه چه بود؟

سپاه با اقتدار و هوشمندی استراتژیک، موشک‌های بالستیک نقطه‌زن با قابلیت رادارگریزی و پرتاپ از سکوهای متحرک را شلیک کرد تا با سیلی محکم، هم انتقام خون شهدای مظلوم ترور را از تکفیری‌های دست‌‌آموز بگیرد و هم عزت و غرور ملی را تقویت کند.
پیام حمله موشکی سپاه چه بود؟
به گزارش جهانبین نیوز؛ بعد از حمله تروریستی گروهک تکفیری داعش به مجلس شورای اسلامی و حرم حضرت امام (ره) بسیاری از مقامات نظامی و غیرنظامی به صراحت اعلام کردند که این اتفاق بدون پاسخ نخواهد ماند و قطعا داعش با تبعات این حمله مواجه خواهد شد.

حالا بعد گذشت حدود دو هفته از آن روز، شب گذشته سپاه پاسداران طی بیانیه ای اعلام کرد که با استعانت از ذات اقدس الهی و به نیابت از ملّت قهرمان و دشمن‌ستیز ایران و خانواده معظم شهدا و آسیب‌دیدگان عملیات تروریستی در حرم مطهر حضرت امام (ره) و ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی، لحظاتی پیش مقر فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی و ساخت خودروهای انتحاری تروریست‌های تکفیری در منطقه دیرالزور در شرق سوریه را با هدف تنبیه تروریست‌های جنایتکار، مورد حمله موشکی قرار داد.

در این بیاینه آمده بود، در این عملیات تعدادی موشک میان‌برد زمین به زمین از پایگاه‌های موشکی نیروی هوافضای سپاه در استان‌های کرمانشاه و کردستان، تروریست‌های تکفیری را هدف ضربات مهلک و کوبنده قرار داد. گزارش‌های دریافتی حکایت از هلاکت تعداد زیادی از تروریست‌های تکفیری و انهدام تجهیزات، سامانه‌ها و سلاح‌های آنان دارد.

سپاه با اقتدار و هوشمندی سیلی محکمی به تروریست ها زد

سپاه با اقتدار و هوشمندی استراتژیک، موشک‌های بالستیک نقطه‌زن با قابلیت رادارگریزی و پرتاپ از سکوهای متحرک را شلیک کرد تا با سیلی محکم، هم انتقام خون شهدای مظلوم ترور را از تکفیری‌های دست‌‌آموز بگیرد و هم عزت و غرور ملی را تقویت کند.

اما این شلیک‌ها، تنها با هدف قرار دادن تکفیری‌ها در دیرالزور، پایتخت دوم داعش، نبود؛ بلکه شلیک پیش‌دستانه به نقاط استراتژیک در ادراک و دستگاه محاسباتی بازیگران مختلف بود. در وهله‌ی اول، شلیک موشک‌های بالستیک نقطه‌زن سپاه، شلیک به ادراک و دستگاه محاسباتی در کاخ سفید بود؛ آنجایی که یانکی‌ها درصدد هستند تا با تحریم و فشار از بیرون و ناامنی و بی‌ثباتی از درون، دوگانگی در نظام ایجاد کرده و با دو قطبی‌سازی و شکاف ملی، چرخ‌های برنامه موشکی ایران را همانند برنامه هسته‌ای از کار بیاندازند و از سویی دیگر آنها این روزها به دلیل توان موشکی ایران، تحریم‌های جدیدی علیه کشورمان وضع کرده‌اند. اما حالا با این حمله جمهوری اسلامی ثابت کرد که برخلاف آمریکایی‌ها که از توان موشکی خود برای حمله به نظامی‌های سوری استفاده می‌کند، توان موشکی خود را در جهت از بین بردن تروریست مورد استفاده قرار داده است.

از طرف دیگر اقدام هوشمندانه سپاه، پیام و هشداری قاطع به سران قبیله آل سعود و متحدان استیجاری ریاض بود تا بیش از این با دم شیر بازی نکنند و در برنامه آمریکایی-اسرائیلی، به دنبال ناامنی در ایران نباشند.

حمله ایران به داعش آغازگر فصل جدیدی از تاثیرگذاری و نفوذ ایران در منطقه

حمله سپاه پاسداران به مقر نیروهای داعش می‌تواند فصل جدیدی را در تاثیرگذاری و نفوذ ایران در منطقه ایجاد کند، زیرا این برای نخستین بار بود که جمهوری اسلامی که حضور مستشاری در کشورهایی مانند عراق و سوریه دارد، وارد فاز عملیاتی می‌شود و این می‌تواند تاثیرات جدی و قاطعی در معادلات منطقه داشته باشد.

پیام نخست این اقدام به نیروهای داعشی و دیگر گروه‌های تروریستی حاضر در منطقه بود که به وضوح اعلام کرد که اقدامات آنها را بدون پاسخ نمی‌گذاریم و هرگونه حملات به کشورمان را به سخت‌ترین شکل ممکن تلافی می‌کنیم.

پیام دیگر این حمله هم به کشورهایی مانند اسرائیل و عربستان بود، زیرا باتوجه به اینکه این نخستین عملیات نظامی ایران بود و با استفاده از موشک‌های نقطه‌زن هم انجام شد، حالا همه متوجه شدند که هیچ دشمنی از توان موشکی ایران در امان نیست و نباید جمهوری اسلامی را تهدید کند.

برنامه موشکی، ماجراجویی انقلابی‌ها نیست، بلکه ابزاری برای دفاع از تمامیت ارضی و حفظ امنیت است

عملیات تحسین‌برانگیز موشکی سپاه، بازدارندگی در برابر برجامیزه کردن جامعه بود. این عملیات به ملت ایران نشان داد که برنامه موشکی، ماجراجویی انقلابی‌ها نیست؛ بلکه  شرف و نوامیس است که نباید به میز مذاکره منتقل شود.

انتهای پیام/1028ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۱۱:۵۱

23 Jan 2020