۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۳۷۲۹۳
امام جمعه سامان گفت:

جناياتي که داعش انجام مي داد از جنايات شمر و يزيد و معاويه بدتر بوده است

امام جمعه سامان گفت :هدف داعشي ها از اين جنايات ترساندن کشورهاي منطقه بود تا بتوانند در منطقه حکومت کننددنيا که خبر ندارد که اسلام چنين نيست ومنطقه اسلامي هراسي ندارند.
جناياتي که داعش انجام مي داد از جنايات شمر و يزيد و معاويه بدتر بوده است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  خبرنگار سامان ما ، امام جمعه سامان حجت الاسلام علي اصغر عقيلي در خطبه ي اول نماز جمعه ي اين هفته فرمودند: فقط سفارش به تقوا کافي نيست و اگر به دنبال تهذيب و تزکيه ي نفس خودم نباشيم تقوي حاصل نخواهد شد.

علي اصغر عقيلي با بيان اينکه صفتي که امروز مورد بحث ماست ، صفت " جدا شدن روح به سمت پروردگار عالم" است اذعان داشت :اگر اين اجل و عمر براي انسان مشخص و مقدر نبود هر آينه روح متقين به طرف پروردگار پرواز مي کرد.

وي با بيان اينکه اگر به هر يک از ما گفته شود که يک هفته ي ديگر بيشتر زنده نيستيم و ما بخواهيم حق و حقوق ديگر و حقوق خدا را ادا کنيم يعني متقي نيستيم چرا که بسياري از حقوق را ضايع کرده ايم و الان در پي جبران هستيم اذعان داشت :اگر براي پرواز آماده باشيم يعني با تقوا هستيم.

امام جمعه سامان ترس از عقاب و شوق به ثواب در همه ي افراد متقي وجود دارد بيان داشت: ولي اجمالا براي رفتن به طرف پروردگار آماده است اگر به ما بگويند که صحبت هاي هفته ي شما ضبط شده و الان براي ما مهم نباشد که براي همه به اجرا در آيد اينجا نشان مي دهد که فرد با تقوي است ولي اگر رنگ از چهره باختيم و ترسيديم نشان دهنده ي اين است که تقوي ندارد.

وي با بيان اينکه در تاريخ آمده است شخصي محضر حضرت سليمان آمد و با التماس و خواهش از او خواست که به باد بگو که مرا به هندوستان ببرد تا از دست ملک موت در امان باشم ، سليمان چنين کرد. روز بعد که حضرت سليمان ازرائيل رو ديد و از او گله کرد که چرا به بندگان خدا چپ نگاه مي کني؟ ملک موت در پاسخ گفت : من از خدا دستور داشتم که او را در هندوستان قبض روح کنم و او خودش با پاي خودش به آنجا امده بود کسي که از مرگ فرار کند با تقوي نيست ، کسي که از پرونده ي خود وحشت دارد با تقوي نيست.

عقيلي در ادامه به ادامه داستان حضرت سليمان اشاره کردند و فرمودند: حضرت سليمان با آن قدرت ماوراي طبيعتي که داشت در هنگام صدور دستور مرگ از طرف خداوند سريعا ملک موت جان او گرفتند و چند روز بعد معلوم شد که روزها پيش از دنيا رفته است.


امام جمعه ي شهرستان سامان در ابتداي خطبه ي دوم به مناسبت هاي هفته اشاره کردند.ايشان در اولين مناسبت به پيرزوي بسيجيان بر رژيم منحوس داعش اشاره کردند و فرمودند داعش جناياتي که انجام مي داد از جنايات از شمر و يزيد و معاويه و همه ي حراميان به مراتب بدتر بود ,جناياتي مثل سوزاندن اعضاي يک خانواده از وقايع کربلا خيلي به مراتب شديد تر و وحشتناک تر است و همچنين کندن پوست افراد و سر بريدن افراد از ديگر جنايت هاي داعش بود.


وي افزود :هدف چنين جناياتي ترساندن کشورهاي منطقه بود تا بتوانند در منطقه حکومت کنند و کساني که ميخواهند تازه مسلمان شوند بترسند و مسلمان نشوند ,دنيا که خبر ندارد که اسلام چنين نيست و داعشي که بر روي پرچم خود" لا الاه الا الله " نوشته بود خود داشت در منطقه اسلام هراسي ايجاد ميکرد.

عقيلي در ادامه به اتحاد بسيجيان و شکست داعش اشاره کرد و فرمود : دنيا متوجه شد که پيامبر اکرم پيامبر رحمت است و خداراشکر گرايش به اسلام در اروپا شروع شده است.

حجت الاسلام عقيلي در ادامه ي خطبه ي دوم به وقف اشاره کردند و فرمودند در بعضي روستاهاي شهرستان چند مدرسه وجود دارد در حالي که باز هم واقفين مدرسه اي را در آن جا وقف مي کنند و همين مطلب در مورد مساجد منطقه هاي مختلف شهرستان هم وجود دارد,ما بايد در مورد وقف و مواردي که وقف مي کنيم مديريت داشته باشيم. و در بعضي روستاها خانه ي عالم وجود ندارد ,چه اشکالي دارد که ما جايي که نياز براي عالم روستا يا شهر خانه وقف کنيم ودر مورد وقف بايد با اهل فن مشورت کنيم تا در همه ي جهات شهرمان و روستا هايمان پيشرفت داشته باشيم.

وي در پايان خطبه ي دوم به هفته ي بسيج اشاره کرد و عنوان کرد :به فرموده ي مقام معظم رهبري خداوند به امام راحل الهام کرد تا بسيج بيست ميليوني را ايجاد کند که اگر چنين اتفاقي نمي افتاد در حال حاضر سوريه و لبنان و ... پيروز نمي شدند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۱۸:۴۸

28 Dec 2019