۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
کد مطلب : ۳۴۴۰۳
​رئيس هيئت عالي نظارت بر انتخابات چهارمحال و بختياري:

در انتخابات شوراهاي شهر و روستا بي طرف هستم/ رقابت بيش از 4 هزار داوطلب در انتخابات شوراهاي شهر و روستا

رئيس هيئت عالي نظارت بر انتخابات چهار محال و بختياري گفت: بيش از چهار هزار داوطلب در انتخابات شوراهاي شهر و روستا چهارمحال و بختياري تاييد و رقابت خواهند کرد.
در انتخابات شوراهاي شهر و روستا بي طرف هستم/ رقابت بيش از 4 هزار داوطلب در انتخابات شوراهاي شهر و روستا
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر ؛ اردشير نوريان رئيس هيئت نظارت بر انتخابات چهار محال و بختياري در نشست خبري با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۴۷۲۰ نفر داوطلب انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در اين استان بود که ۱۰۳ نفر رد صلاحيت شده بودند.

وي با اشاره به اينکه عده اي از داوطلبين رد صلاحيت اعتراض کرده بودند تصريح کرد: از مجموع ۱۰۳ نفر رد صلاحيت ۷۸ نفر آن ها اعتراض کرده بودند که از اين مجموع ۳۱ نفر پذيرفته نشد و رد صلاحيت شدند.

وي از تعداد انصرافي در اين انتخابات خبر داد و افزود: تا کنون ۲۲۵ نفر از داوطلبين انصراف داده اند.

رئيس هيئت عالي نظارت بر انتخابات چهارمحال و بختياري بيان کرد: از مجموع داوطلبين انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا ۱۰۰۱ نفر در شهرها و ۳۷۱۹ نفر در روستا ها ثبت‌نام کرده که صلاحيت ۹۳۵ نفر در هيئت‌هاي اجرايي استان تأييد و ۳۳ نفر رد صلاحيت شده بودند که در هيئت عالي نظارت بر انتخابات استان صلاحيت ۲۶ نفر تأييد و ۷ نفر رد صلاحيت شدند که در مجموع ۷۹ درصد از کساني که رد صلاحيت شده بودند در هيئت عالي نظارت بر انتخابات استان تأييد صلاحيت شدند.

نماينده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس خاطرنشان کرد: از مجموع ۴۷۲۰ داوطلب انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا ۳۷۱۹ نفردر روستا ها و ۱۰۰۱ نفر در شهر ها ثبت‌نام کرده اند.

نوريان با اشاره به اينکه از مجموع ۱۰۰۱ داوطلب انتخابات شوراهاي شهر ۱۰۳ نفر خانم و ۸۹۸ نفر مرد هستند بيان داشت: داوطلبان زن در حوزه شهرها ۱۰ درصد و حوزه روستا ها ۳درصد هستند.

رئيس هيئت عالي نظارت بر انتخابات چهارمحال و بختياري با بيان اينکه در روستاها ۶۴ درصد دواطلبان زير ۴۵ سال و ۱۱ درصد زير ۳۰ سال هستند، افزود: در شهرها ۱۲ درصد زير ۳۰ سال و ۸۲ درصد زير ۴۵ سال هستند.

نماينده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس با بيان اينکه ۱۷ درصد از داوطلبان داراي تحصيلات عالي هستند، ادامه داد: ۲۳۹۵ نفر از داوطلبان در روستاها سواد خواندن و نوشتن دارند.

نوريان با بيان اينکه کرسي‌هاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا در استان از ۱۷۶۲ صندلي به ۲۰۸۴ صندلي افزايش يافته است، بيان کرد: تعداد داوطلبان زن شوراها با ۱۴۸ درصد رشد از ۸۱ نفر در دور گذشته به ۲۰۱ نفر افزايش يافته است.

وي خاطرنشان کرد: تلاش هيئت عالي نظارت بر انتخابات استان اين است که زمينه حضور حداکثري در انتخابات فراهم و زمينه حضور نخبگان صرفنظر از سلايق سياسي در اداره جامعه فراهم شود.

رئيس هيئت عالي نظارت بر انتخابات چهارمحال و بختياري تصريح کرد: در انتخابات شوراها بي‌طرف هستم و هيچ ليستي منتصب به من نيست.

نماينده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس با بيان اينکه برخي از افراد براساس تحقيقات محلي رد صلاحيت شده بودند، گفت: قانون مرجع تشخيص صلاحيت افراد است.

نوريان با اينکه تاکنون هيچ پرونده‌اي در حوزه تخلفات انتخاباتي تشکيل نشده است، بيان کرد: چند مورد تخلفات تبليغاتي گزارش, که ارجاع داده شده است.

وي با تاکيد بر اينکه بايد به سمتي پيش رويم که همه انتخابات به صورت الکترونيکي برگزار شود اذعان داشت: در چهار محال و بختياري تنها دو شهرستان انتخابات آن به صورت الکترونيکي خواهد بود.

نوريان يادآور شد: براي انتخابات هر ۱۵ صندوق يک ناظر و هر ۳۳ شعبه يک بازرس و جمعا" تعداد بازرسين ۸۱ نفر اعلام شده است.

انتهاي پيام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۰۳:۲۹:۱۰

24 Mar 2020