۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۲۹۹۱۳
کارگاه آموزش کوهنودري

برگزاري دومين کارگاه آموزش کوهنودري در شهرستان فارسان

کارشناس تربيت بدني و سلامت مديريت آموزش و پرورش شهرستان فارسان گفت: دومين مرحله کارگاه آموزشي مقدمات پايه کوهنوردي جهت همکاران آموزش و پرورش فارسان برگزار شد.
برگزاري دومين کارگاه آموزش کوهنودري در شهرستان فارسان
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ايوب رستمي افزود: دومين مرحله کارگاه آموزشي مقدمات پايه کوهنوردي جهت همکاران آموزش وپرورش  فارسان برگزار شد.

وی گفت: اولين مرحله اين کارگاه آموزشي هفته پيش به صورت تئوري و باحضور 65  نفر از همکاران و جمعي از  هيئت کوهنوردي  شهرستان  فارسان برگزار شد.

رستمي در  ادامه افزود: مرحله دوم با همت  و همکاري آموزش و پرورش و هيئت کوهنوردي با دعوت از مدرس استاني  سيد علي حسيني دبير هئيت  کوهنوردي باحضور 25 نفر از همکاران  در مکان چشمه قلعه فارسان برگزار گرديد.

وي خاطرنشان کرد: اميدواريم  که چنين همايش‌ها و کارگاه‌هايي در طول سال و به صورت مداوم داشته باشد و اين کارگاه مقدمه‌ای است براي کارگاه مرحله سوم و مرحله پاياني دوره که در اين مرحله کارت مربيگري سطح اول به شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد.

رستمي کوهنوردي را ورزشي جمعي معرفي کرد و افزود: در کوه، براي رسيدن به هدف و طي مسير، همدلي و داشتن روحيه همکاري، شرط اوّل است، حفظ نظم و احترام به حقوق جمعي و بهرمندي از تجارب سرپرست گروه، شرايط بهتري را براي کوهنوردي فراهم مي‌کند.

وي درباره آرايش تيم و کيفيت حرکت گروه، وظايف راهنما، جلودار، عقب‌دار و پشتيبان و نوع گام برداشتن در مسير و زمان استراحت توضيحاتي داد و تبعيت از اين نظم را بخشي از اخلاق کوهنوردي برشمرد.

وي يادآور شد براي يک پيمايش خوب و بدون مشکل، بايد افراد آمادگي جسماني کافي داشته باشند و بدن از نظر حجم ريه‌ها، ضربان قلب و تنفس به وضعيت متعادلي رسيده باشد و اين آمادگي با ورزش‌هاي مناسب و مهارت‌هاي حرکتي مستمر در افراد ايجاد مي‌شود و هنگام کوهنوردي قبل از حرکت، معمولا انجام حرکات کششي براي گردن انجام مي‌دهيم اگر آمادگي جسماني نباشد بهترست، گام‌هاي آغازين آرام و کوتاه برداشته شود.

انتهاي پيام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۵۰:۲۰

26 Dec 2019