۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۳۵۵۸۳
امام جمعه سامان /

بايد در جامعه آگاهي عمومي نسبت به اهداف شوم دشمن صورت گيرد

امام جمعه سامان با اشاره بر اينکه بايد در جامعه حفظ وحدت و انسجام ملي و آگاهي عمومي نسبت به اهداف شوم دشمن صورت گيرد، ابراز کرد: تحريم هاي جديد آمريکا مصداقي روشن به بد عهدي هاي امريکا در راستاي روح و متن برجام است.
بايد در جامعه آگاهي عمومي نسبت به اهداف شوم دشمن صورت گيرد
به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از سامان ما، حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور ظهر امروز در خطبه‌هاي نمازجمعه سامان با اشاره به سالروز اقامه اولين نماز جمعه در مردادماه، اظهار داشت: روز پنجم مرداد ۱۳۵۸ اولين نماز جمعه تهران به فرمان امام راحل و عظيم و شأن انقلاب و به امامت مرحوم آيت الله طالقاني (ره) که از طرف حضرت امام خميني (ره) تعيين شده بود در دانشگاه تهران برگزار شد.

ملک پور با اشاره به اهميت و جايگاه نماز جمعه در آيات و روايات اسلامي، افزود: امام صادق(ع) در اين خصوص مي‌فرمايند که خداوند متعال از اين جمعه تا جمعه بعدي شما ۳۵ نماز را بر شما واجب کرده است که افضل آنها نماز جمعه است يعني اين دو رکعت نماز جمعه، ثوابش بالاتر از همه آنهاست.

وي بيان داشت: نماز جمعه يادگار امام راحل و عظيم الشأن انقلاب و يادگار نبي مکرم اسلام (ص) است و اين حکم الهي است و سوره جمعه براي همين وارد شده است.

ملک پور بمهم شمردن نماز جمعه و توصيه به مسلمانان که نماز جمعه را اقامه کنيد، اذعان داشت: براي حضور در نماز جمعه وقت بگذاريم، چرا که فرصت‌ها اندک هستند و معلوم نيست چند جمعه زنده باشيم.

امام جمعه سامان در وصف ويژگي‌هاي نمازجمعه تاکيد کرد: نماز جمعه در واقع کانون بندگي خدا، مکان بصيرت‌افزايي عمومي، تجليگاه اخوت، مهرباني و هم‌دردي، ميعادگاه پيشتازان ولايت مدار و خار چشم منافقين قديم و جديد يعني غرب‌زدگان سست ايمان است.

حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور به نقش و اهميت اين هديه خدايي اشاره کرد و بيان داشت: اين فريضه الهي از همان ابتدا مورد حسد و کينه منافقان بود و آنان تلاش مي‌کردند به هر شکل ممکن آن را تخريب کنند که نتيجه آن ترور کردن ۴ امام جمعه در عمليات تروريستي بود.

ملک پور ادامه داد: نتيجه اين عمليات تروريستي در نماز جمعه تهران سبب شد تعدادي شهيد و مجروح شوند و همه اينها تأثيرگذاري نماز جمعه را مي‌رساند، چرا که در اين راستا نماز جمعه بايد تبليغ شود و به همه افراد شرکت‌کننده در نماز جمعه، خود را اعضاي ستاد نمازجمعه بدانند و در حضور آحاد مردم در نمازجمعه تلاش کنند.

خطيب نماز جمعه سامان ضمن تشکر و قدرداني از زحمات ستاد نماز جمعه، خواستار اداره نمودن مطلوب و تشکيل يک اتاق فکر از نخبگان شد تا سبب ايجاد يک تحولي نوين در نماز جمعه اين شهرستان شوند.

امام جمعه سامان در بخش ديگري از خطبه‌ها، ۱۱ مردادماه سالروز شهادت شيخ فضل الله نوري از رهبران مشروطه را يادآور شد و بيان داشت: مشروطيت به عنوان يکي از مهمترين تحولات تأثيرگذار تاريخ معاصر ماست که در حدود ۱۰۰ سال از اين تحول مهم مي‌گذرد اما هنوز آثار و عواقب اين نهضت بزرگ و انحرافات بعدي آن بر حافظه ملت ايران سنگيني مي‌کند و سوالاتي که بايد پاسخ داده شود اين است که چه شد چنين نهضت بزرگي که به کوشش ملت و رهبري علماي اسلامي آغاز شده بود چنان منحرف شد و چنان از مسير اصلي خارج شد که در نهايت به حکومتي ضد ديني و ديکتاتوري مانند رضاخان قلدر منجر گرديد؟

ملک پور يکي از مهمترين علل موثر در انحراف اين نهضت را در آن دانست که نخبگان کشور در اين ماجرا نتوانستند به وظايف خويش چنان که بايد عمل کنند و به تعبير ديگر در امتحان بزرگي که در اين نهضت با آن مواجه شدند نتوانستند نمره قبولي بگيرند و تفرقه ميان نخبگان، عدم توجه به امر وحدت، فراموش کردن اهداف اصلي و غافل شدن از دسيسه‌هاي دشمنان از عواملي است که اين نهضت شکست خورد و از اين قطعه تاريخ بايد درس عبرت گرفت وقتي از دسيسه دشمن غفلت مي‌شود.

وي افزود: وقتي به دشمن اعتماد مي‌شود، وقتي نخبگان به وظايف خود عمل نمي‌کنند، نتيجه آن شد که سلسله منحوس پهلوي حاکم شد و در همين داستان تحريم‌هاي آمريکا و در اين داستان برجام، و ما امروز منتظريم نخبگان به وظيفه خودشان عمل کنند و تحريم‌هايي که به لحاظ تنوع، حجم و گستردگي جزئي که بي‌نظيرترين اقدامات آمريکايي‌هاست، حال بايد از جريان مشروطيت درس گرفت.

خطيب نماز جمعه سامان در اين راستا با اشاره به اينکه حفظ وحدت و تقويت انسجام ملي، بالا بردن آگاهي عمومي نسبت به اهداف شوم دشمن و اينکه اين اقدام آمريکا از مصاديق روشن بدعهدي آمريکا در خصوص روح و متن برجام است، تصريح کرد: لازم است دولت و مجلس شوراي اسلامي واکنش مناسب و درخور شأن ملت ايران انجام دهند که اميد است ملت بزرگ ايران در مواجهه با توطئه جديد آمريکا يک شکست ديگري بر آمريکا وارد کنند و مثل هميشه سربلند باشند.

وي در بخش ديگري از خطبه‌ها به حوادث خشونت‌بار در مسجد الاقصي اشاره کرد و گفت: در اين روزها تعدادي از شهروندان فلسطيني به شهادت رسيدند و ۴۰۰ نفر از صاحبان اصلي سرزمين فلسطين مجروح شدند و قلب همه انسان‌هاي آزادي‌خواه جهان را جريحه‌دار کردند که همه اين وقايع دردناک و اين تهاجمات وحشيانه به دنبال طرح شوم يهودي‌سازي قدس شريف است که حرمت مسجد الاقصي را مي‌شکنند و درب‌هاي مسجدالاقصي را به روي نمازگزاران فلسطيني مي‌بندند و اين يعني اعلان جنگ به تمام مسلمانان جهان است.

امام جمعه سامان در ادامه بيان داشت: واکنش گسترده علماء، انديشمندان و نخبگان جهان اسلام به اين هتک حرمت بار ديگر نشان داد که همواره مسئله اول جهان اسلام فلسطين و قدس شريف است و ورود به حريم مسجد الاقصي و معراج‌گاه نبي مکرم اسلام (ص) خط قرمز مسلمانان است و با حساسيت تحولات فلسطين را تا محو غده سرطاني يعني رژيم غاصب به فضل الهي دنبال مي‌کنند و انشالله روزي را نظاره‌گر باشيم که اين غده سرطاني از پيکره امت اسلام به طور کامل محو و نابود شده باشد.

انتهاي پيام/۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۲۳:۵۲

3 Feb 2020