۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
کد مطلب : ۳۵۸۵۳

برگزاری مراسم اختتامیه بیست و چهارمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی در شهرکرد

مراسم اختتامیه بیست و چهارمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی، با حضور پرشور مردم و مسئولان چهارمحال و بختیاری، به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد.
برگزاری مراسم اختتامیه بیست و چهارمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی در شهرکرد
به گزارش جهانبین نیوز؛ مراسم اختتامیه بیست و چهارمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی، با حضور پرشور مردم و مسئولان چهارمحال و بختیاری، به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه، در این مراسم با بیان اینکه افراد در مواجه با شبهات دینی به سه گروه تقسیم می شوند، خاطرنشان کرد: گروه نخست در برخورد با شبهات دینی اهل تساهل هستند یعنی بی تفاوت از کنار شبهات می گذرند.

وی اضافه کرد: گروه دوم کسانی هستند که در برابر شبهات دینی رفتار خشونت آمیز دارند و در واقع می خواهند با رفتار غیر منطقی شبهه را پاسخ دهند که نه تنها موفق نمی شوند بلکه نتیجه عکس هم می گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با بیان اینکه گروه سوم کسانی هستند که راه میانه را در پاسخ به شبهات دینی انتخاب می کنند، افزود: این گروه بر اساس منطق و با اخلاق خوش به بیان شبهات دینی می پردازند و این تنها رویکرد مورد قبول اسلام است.

وی در ادامه به بیان برخی از چالشهای فراروی امروز خاناوده ها پرداخت و اظهار کرد: یکی از این چالشها غیرت خانوادگی است که متأسفانه هر چه جلوتر می رویم کم رنگتر می شود.

پژوهشگر فلسفه دین با تأکید بر اینکه قدرت و شهوت حد پایانی ندارد، خاطرنشان کرد: به یقین اینکه زنان به خود اجازه می دهند با هر نوع لباس و شکل ظاهری در جامعه خودنمایی کنند، از بی غیرتی مردانشان نشأت می گیرد؛ بی بند و باری در جامعه گریبان گیر همه خواهد شد و جامعه را به سمت نابودی می کشاند.

عضو شورای علمی گروه معرفت ‌شناسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، چالش فضای مجازی را یکی دیگر از چالشهای پیش روی خانواده ها بیان کرد و افزود: فضای مجازی هم رحمت است و هم عذاب، از آن جهت که ابزاری برای رفع نیازهای مثبت انسان است، رحمت و امتیاز به حساب می آید و بسیار هم توصیه می شود چراکه هم در وقت و هم در امور مالی صرفه جویی صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه امروزه از فضای مجازی استفاده درست کمتر صورت می گیرد تا آنجا که والدین برای فرزندان نونهال خود نیز گوشی هوشمند خریداری می کنند، گفت: این بزرگترین آفت جامعه اسلامی است؛ امروزه اعتیاد در فضای مجازی خطرش از اعتیاد به مواد مخدر بسیار بالاتر است که باید برای آن چاره ای اندیشیده شود.

حجت الاسلام خسروپناه با بیان اینکه چالش فضای مجازی در خانواده ها سن و سال نمی شناسد، تصریح کرد: برای ورود به فضای مجازی باید در مرحله نخست فرهنگ استفاده از آن را یاد بگیریم و این از ضرورتهای امروز جامعه ما است.

وی نقش فضای مجازی در ویرانی بسیاری از خانواده ها را غیرقابل انکار دانست و افزود: مدیریت و نظارت بر فضای مجازی باید از سوی خانواده ها و والدین انجام شود؛ نمی توان فضای مجازی را تعطیل کرد، باید فرهنگ استفاده درست از آن را بین فرزندان نهادینه کنیم، در این بین نیز مسؤولان باید کنترل فضای مجازی را به دست بگیرند.

مدیر گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، چالش هنر را یکی دیگر از چالشهای امروز جامعه بیان کرد و ادامه داد: به یقین یکی از نمادهای تمدن ما، هنر ایرانی است که مصادیق مختلفی دارد و از آن جمله می توان به معماری، صنایع دستی و موسیقی سنتی اشاره کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید قدر هنر سنتی ایران را بدانیم و از آن فاصله نگیریم، گفت: معماری های غربی و وارداتی با روحیه و ذائقه ایرانی سازگار نیست؛ مسؤولان در این رابطه به فکر چاره باشند و نگذارند معماری سنتی که زاییده فرهنگ ما است، دستخوش تغییرات شود.

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه اضافه کرد: به یقین اگر هنر سنتی و اصیل از جامعه ایرانی رخت بربندد و هنر و فرهنگ بیگانه جایگزین آن شود، بسیاری از رفتارها نیز با آن تغییر خواهد کرد و این یک خطر جدی است.

وی در ادامه به تشریح چالش معیشتی به عنوان یکی دیگر از چالشهای اصلی امروز جامعه اشاره کرد و افزود: خانه ای که در آن اشتغال نباشد، خانه آباد نیست؛ مسؤولان نیز زمینه اشتغال جوانان را فراهم بیاورند چراکه بی کاری آسیبهای اجتماعی را با خود به همراه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با تأکید بر اینکه بخش تولید زمانی تحقق پیدا می کند که ساختارهای اقتصادی در کشور اصلاح شود، ابراز کرد: به یقین ساختار بانکها در کشور ما مانعی برای تولید است نه از این جهت که نوع معادلات آنها ربوی است بلکه این رویه ای که افراد را تشویق به سپرده گذاری می کنند، بزرگترین آفت است.

وی مبتذل ترین ساختار بانکی را متعلق به ایران اسلامی دانست و اظهار کرد: به یقین اگر بانک سرمایه خود را در تولید به کار گیرد، مشکل اشتغال و فقر در کشور برطرف خواهد شد که متأسفانه این چنین نیست.

مدیر گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با تأکید بر اینکه تا ساختار بانک ها اصلاح نشود، اقتصاد مقاومتی محقق نخواهد شد، خاطرنشان کرد: فقر و بیکاری در جامعه از سوء تدبیر مسؤولان نشأت می گیرد و این مایه تأسف است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۵۱:۱۰

30 Dec 2019