۰
plusresetminus
با باز شدن شکوفه‌هاي درختان در شهرستان سامان، حال و هواي شهرستان در آخرين روزهاي زمستان بهاري شد.
طبيعت سامان، جلوه‌اي از بهشت/ بادامستان‌هاي زاينده‌رود آمدن بهار را مژده مي‌دهند
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از سامان ما؛ در روزهاي آخر سال شکوفه‌باران شدن شهرستان سامان، شهر شکوفه‌هاي اين استان نويد آمدن بهار را به گوش هر رهگذری می‌رساند، فروردين که مي‌شود، درخت به خويشاوندي با زمين و گياه مي‌بالد و در صبح بهار سرود هزاران بلبل، همنوايي و صداي خنیاگري شاخسارانش را طنين‌انداز مي‌کند.


همين که سال نو شد، شکوفه‌هاي بهاري سامان نخستين آواز بهاري زميني را سر دادند تا بر گونه‌هاي درخت چون بوسه‌اي نشسته باشند و غنچه‌هاي درختان بادام، برف‌ها را بدرقه کند.

باران شکوفه‌هاي درختان بادام حاشيه زاينده‌رود مسافران نوروزي چهارمحال و بختياري را مجذب خود کرده است.


شکوفه‌هاي بادام شهرستان سامان در منطقه سياحتي زاينده‌رود، چشم‌انداز بسيار نادر طبيعت در منطقه زاگرس است.

به شکوفه نشستن بادامستان‌هاي شهرستان سامان چهارمحال و بختياري، اين روزها جلوه ديگري از زيبايي طبيعي استان را نمايان کرده و باز شدن شکوفه‌هاي بادام، شکرگزاري همه زيبايي دنياست.


در شهرستان سامان بادامستان‌ها سرمست از گل و شکوفه شده‌اند، درحالي که در زيراشکوب آنها خوشه‌هاي سبز گندم و جو براي رويش لحظه‌شماري مي‌کنند و اين جلوه سبز بهاران در اوج زيبايي است.

چشم‌انداز پل تاريخي زمانخان، رودخانه خروشان زاينده‌رود و طبيعت مجاور اين گردشگاه که مملو از بادامستان‌هاي سپيدپوش است، رامشگر اذهان انسان‌هاي زيباپسند است.

روستاهاي زيباي هوره، يان‌چشمه و ياسه‌چاه و روستاهاي چم‌هاي چندگانه سامان، با چشم‌انداز زيباي بهاري در ميان اين باغ‌هاي بادام و گردو، ديدني‌تر از آن است، که با رنگ‌ها و واژگان به وصف آيد.

چهارمحال و بختياري داراي ‎ ۴۰هزار هکتار باغات مختلف است، اما باغات بادام شهرستان شهرکرد در بخش سامان در فصل بهار و نوروز با ‎ ۱۲هزار هکتار، بار تمام زيبايي باغات استان را بردوش مي‌کشد.

وجود پل تاريخي زمانخان با ‎ ۱۲متر ارتفاع و قدمت زياد، وجود مقبره دهقان ساماني و باغات بادامستان‌هاي اين شهر و فراهم کردن امکانات تفريحي و اقامتي براي ورود مسافران نوروزي آماده است.


عبور زاينده‌رود از سامان باعث به وجود آمدن تفرجگاه‌هاي بسيار زيبا در حاشيه آن همراه با دهکده‌هاي توريستي فراوان شده است. آثار تاريخي ديدني همچون پل زمان خان و آسياب‌هاي آبي رؤيايي در اطراف زاينده‌رود، همگي جاذب گردشگر به سامان مي‌شود.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۳۳:۵۰

26 Dec 2019