۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۳۴۷۷۳
کارشناس مسائل سیاسی چهارمحال و بختیاری:

سند 2030 فرهنگ جهاد و شهادت را ترویج‌گر خشونت می‌داند!/آموزش سبک زندگی غربی در مدارس با فرهنگ ایرانی-اسلامی منافات دارد

کارشناس مسائل سیاسی در چهارمحال و بختیاری گفت: سند ۲۰۳۰ براساس سبک زندگی غربی و باورهای غربی است و با فرهنگ ما یعنی فرهنگ ایرانی اسلامی منافات دارد و فرهنگ جهاد و شهادت را ترویج‌گر خشونت می‌دانند و می‌گویند باید حذف شود.
سند 2030 فرهنگ جهاد و شهادت را ترویج‌گر خشونت می‌داند!/آموزش سبک زندگی غربی در مدارس با فرهنگ ایرانی-اسلامی منافات دارد
مجتبی نورورزی کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ در خصوص سند ۲۰۳۰ گفت: یکی از دلایل امضا و ابلاغ این سند توسط دولت نگاهی بود که دولت به غرب برای رفع مشکلات درونی کشور داشت و این یعنی عدم باور به توانایی‌های داخلی.

وی با بیان اینکه رویکر در این سند همان رویکردی است که در مورد برجام و FATF مورد استفاده قرار گرفت تاکید کرد: تیزهوشی و درایت مقام معظم رهبری موجب شد تا روندی معیوب و خطرناک وارد مباحث آموزشی ما نشود.

نوروزی با تاکید بر اینکه رویکرد نگاه به بیرون دولت یازدهم و دوازدهم، نگرشی نگران‌کننده بوده و هست و موجب ترویج نگاه سکولاریسم در جامعه می‌شود افزود: عدم صداقت دولت در این امور بسیار نامطلوب است چون تصمیم‌گیری در امور کلان مملکت نباید با پنهان‌کاری و نبود صداقت پیش رود.

این استاد دانشگاه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت صداقت ندارد و هر آنچه خودش تصور می‌کند را بیان می‌کند این در صورتی است که آنچه در عمل می‌بینیم تفاسیر امریکاو هم‌پیمانانش اجرا می‌شود نه تصورات دولت و آنچه دولت در نظر دارد.

وی سند ۲۰۳۰ را یک پکیج دانست و عنوان داشت: این سند روحی دارد که شاکله اصلی آن بوده و هر آنکه ان را امضا کند موظف است تمام بندهای آن را اجرا کرده و بپذیرد.

نوروزی خاطرنشان کرد: سند ۲۰۳۰  براساس سبک زندگی غربی و باورهای غربی است و با فرهنگ ما یعنی فرهنگ ایرانی اسلامی منافات دارد.

وی به حذف فرهنگ جهاد و شهادت از کتب درسی اشاره و تصریح کرد: آنها فرهنگ جهاد و شهادت را ترویج‌گر خشونت می‌دانند و می‌گویند باید حذف شود درصورتی که این فرهنگ از باورها و اعتقادات ما جدا نیست و نخواهد بود.

این کارشناس مسائل سیاسی در چهارمحال و بختیاری به حذف برخی اشعار و دروس حماسی از کتب دانش‌آموزان اشاره و بیان داشت: اگر دولتمردان می‌گویند بخش‌هایی از این سند را پذیرفتند چرا اشعار و موضوعات خاص از کتب حذف شده است؛ این به این معنا است که  نمی‌توان تنها بخش‌هایی از بندهای سند را پذیرفت و باید همه آن را اجرا کرد و این یعنی نقض همه قوانین اسلامی و فرهنگی در کشور.

انتهای پیام/۱۰۲۲ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۱۴:۳۹

13 Feb 2020