۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۱۰۷۳۳
فعال دانشجویی استان:

دانشجو نماد بارز انتقاد گری منصف است نه انتقام گیرنده ی بی انصاف

دانشجو می تواند با مطالعه تاریخ، فراز و فرودهائی که ملت ایران از آغاز شکل گیری تا کنون داشته و عبرت از گذشته به نقد جریان ها پرداخته و انتقاد گری منصف باشد نه انتقام گیرنده ی بی انصاف.
دانشجو نماد بارز انتقاد گری منصف است نه انتقام گیرنده ی بی انصاف

خانم گرامی دانشجوی کارشناسی ارشد معماری در گفتگو با خبرنگار ما در پاسخ به سوالی در خصوص رسالت دانشجوی مسلمان در برخور د با استکبار و هرگونه ظلم جهانی، اظهار داشت:رسالت و مسوولیت دانشجوی مسلمان آگاهی، بصیرت افزائی و در خط ولایت بودن است که بایستی به دور از هر گونه تعصب و جانبداری بیجا و پرهیز از افراط و تفریط باشد آن وقت می تواند در برخور د با استکبار و هرگونه ظلم جهانی موثر واقع شود.

وی گفت: اگر جنبش دانشجوئی با هوشیاری و درایت جدا از هر گونه حزب گرائی استقلال خود را حفظ کند می تواند سردمدار و پیشرو در مبارزه با ظلم ستیزی باشد.

دانشجوی کارشناسی ارشد معماری بیان کرد: جنبش دانشجویی برای استقلال و پرهیز از سیاست زدگی، و سوء استفاده توسط احزاب و  گروه های سیاسی باید گوش به فرمان رهبر باشد و آگاهی و بصیرت خود را افزایش دهد همچنین در تولید علم (نرم افزار و سخت افزار) یک لحظه از پای ننشیند و مطالعات خود را به روز کند و در کرسی های آزاد اندیشی به معنای واقعی آن فعالیت نماید. در برخورد با نیروهای تازه وارد با سعه ی صدر و متانت رفتار کند.  
  

این دانشجوی فعال استان، خصوصیت اصلی دانشجو را بی طرف بودن وعدم اتصال  به حلقه های قدرت و ثروت  دانست و گفت: این موضوع مهم بعنوان کارکرد ویژه دانشجو در برخورد با مسائل سیاسی و اجتماعی با شناخت و بصیرت نسبت به گروه های مختلف، داشتن مناعت طبع و دوری از هر گونه دنیا زدگی، اشرافیت و تجمل گرائی باید حفظ شود.

وی تاکید کرد: نقد منصفانه و مطالبه گری دانشجویان با توجه به استقلالی که دارند در هدایت آرمان های  انقلاب اسلامی که آزادی طلبی و استقلال همه جانبه است، نقشی اثرگذار و بی بدیل است و دانشجو می تواند با مطالعه تاریخ، فراز و فرودهائی که ملت ایران از آغاز شکل گیری تا کنون داشته و باعبرت از گذشته باید به نقد جریان ها پرداخت و به قول معروف انتقاد گری منصف باشد نه انتقام گیرنده ی بی انصاف.
مرجع : مشکات برین بام ایران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۲۵:۳۶

26 Dec 2019