۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۲۹۸۱۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری:

روحیه ی جهادی رمز موفقیت خبرنگاری است

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری، صداقت، شجاعت، روحیه ی شهادت طلبی، حق گویی، حق جویی و حق پویی را از مهم ترین ویژگی های خبرنگار عنوان کرد.
روحیه ی جهادی رمز موفقیت خبرنگاری است
حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی مدیر کل تبلیغات اسلامی در گفت و گو با جهانبین نیوز اظهار کرد: ۱۷ مرداد ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان، به همراه ۸ نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسید.

 مرتضوی با اشاره به خصوصیات اخلاقی و شخصیت اجتماعی شهید صارمی ادامه داد: محمود صارمی از جمله خبرنگاران پرتلاش و آزاده‏ ای بود که از حضور در خطرناکترین میدان‏ ها ترس به دل راه نداد و به رسالت خویش تا انتها وفادار ماند.

حجت‌الاسلام مرتضوی اخلاص، صداقت، شجاعت، روحیه ی شهادت طلبی و حق گویی، حق جویی و حق پویی را از مهم ترین ویژگی های خبرنگار دانست و عنوان کرد: یک رسانه و خبرنگار باید وارستگی کامل از تمام مباحث دنیایی داشته باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری گفت: یک خبرنگار نمی تواند جناحی فکر کند و وابسته به گروه، جناح، دسته یا باندی باشد و خبرنگار مومن و مسلمان در دین اسلام وابستگی اش به خدا، اهل بیت علیهم السلام و قرآن و نخستین خصلت یک خبرنگار مسلمان خدا باوری و معادباوری است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی وظیفه ی یک خبرنگار را به دست آوردن حقیقت و رسالت ابلاغ حقیقت به همه در هر شرایطی دانست و بیان کرد: خبرنگار و در کل یک رسانه، که در دنیای امروز شامل هم رسانه های نوشتاری، دیداری و شنیداری می‌شود، باید جویای حقیقت باشد.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاری با روحیه ی کسالت، یک جا نشستن و تنبلی سازگار نیست اظهار داشت: یک خبرنگار موفق آرام و قرار ندارد، پیگیر، بانشاط و با روحیه ی شجاعت و نترسی به دنبال حقیقت است.

حجت‌الاسلام مرتضوی با اشاره به اینکه شجاعت در گفتن حق، شرط اول یک خبرنگار مجاهد است، بیان کرد: به شدت باید از سست گویی، دروغ، شایعه و شایعه پردازی اجتناب کرد.

وی داشتن روحیه ی جهادی را رمز موفقیت در حرفه ی خبرنگاری دانست و گفت: خبرنگار باید اهل تطمیع نباشد، طمع نداشته باشد و به‌ویژه در بحران ها باید به خدا توکل کند و از مسیر حق منحرف نشود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی با بیان اینکه حضرت زینب سلام الله علیها بهترین نوع مدیریت در بحران را انجام داد و در زمان خود رسانه ای بود که امام حسین علیه السلام برای روشن شدن حقیقت عاشورا به جهان رسانده شود، گفت: یک خبرنگار باید مدیریت بحران داشته باشد.

وی تصریح کرد: حضرت زینب سلام الله علیها مظلومیت اهل بیت علیهم السلام و حقانیت راهی که امام حسین علیه السلام و اصحابشان انتخاب کردند را بعد از شهادت شان به دنیا رساند و تا ابد این خبر باقی ماند.

حجت‌الاسلام مرتضوی گفت: حضرت زینب سلام الله علیها برای رسیدن به این مهم تمام مصیبت ها را تحمل کرد و با درایت، صبر و تیز بینی، بدون هیچ ترس و واهمه ای از غیر خدا و با توکل بر پروردگار عالم، سهم بزرگی از رسالت امام حسین علیه السلام را به کل دنیا رساند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان چهار محال و بختیاری افزود: یکی از رشحات واقعه ی بزرگ عاشورا، انقلاب اسلامی ایران است و ما هم در طول انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس در داخل و خارج کشور خبرنگارانی از جمله شهید آوینی و شهدای خبرنگار هشت سال دفاع مقدس و شهید صارمی داشته ایم که می توانند برای ما الگو باشند.

وی یکی ازقشرهایی که با نهایت محرومیت تلاش در رساندن حقیقت در سطح جامعه به عموم مردم دارند را خبرنگاران عنوان کرد و افزود: در بحث فیش های نجومی اگر رسانه ی آگاه وجود نداشت، این مسئله به گوش مردم نمی رسید و این پاک سازی اتفاق نمی افتاد.

حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی در پایان نقش رسانه و اهمیت حرفه ی خبرنگاری در کشور را مهم دانست و تصریح کرد: در عصر حاضر که بیشترین قدرت رسانه در جهان در اختیار اجانب و کشور های غربی است و سعی در زیبا جلوه دادن شیطان دارند، نقش رسانه های داخلی و اسلامی باید بسیار زیاد مورد توجه قرار گیرد و بیشتر مورد حمایت باشند.

گفتنی است، شورای فرهنگ عمومی کشور در اولین سالگرد شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان، هفده مرداد را به پاس قدردانی از این مقام «روز خبرنگار» نامید.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۳۱:۲۵

17 Feb 2020