۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
کد مطلب : ۳۱۸۸۴
مسئول بسيج جامعه زنان چهارمحال و بختياري:

بسيج جامعه زنان موتور حرکت اجتماعي و سياسي بانوان ايران / انتقال پيام انقلاب به نسل جوان، رسالت زينب گونه بسيج جامعه زنان است

مسئول بسيج جامعه زنان استان گفت: حقيقتا بسيج جامعه زنان را مي توان موتور حرکت اجتماعي و سياسي زنان ايران دانست.
بسيج جامعه زنان موتور حرکت اجتماعي و سياسي بانوان ايران / انتقال پيام انقلاب به نسل جوان، رسالت زينب گونه بسيج جامعه زنان است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برين همزمان با شکل گيري بسيج مستضعفين، بسيج خواهران نيز فعاليت خود را آغاز کرد ، بسيج خواهران با توجه به شرايط آن برهه از زمان  مهم ترين برنامه خود را فراگيري آموزش هاي نظامي و آمادگي دفاعي قرار داد و در هنگام شروع جنگ تحميلي و تهديدات فراروي كشور، سازماندهي ما براي خواهران انقلابي و بسيجي، سازماندهي خاص مرتبط با جنگ از قبيل؛ آمادگي براي مقابله با حملات شيميايي دشمن در كنار آموزش هاي اخلاقي، بصيرتي و معرفت افزايي بود، اما با پايان جنگ عراق عليه ايران، خواهران بسيجي در جهت پيشرفت و سازندگي كشور مشاركت پيدا كردند كه از جمله اين مشاركت ها مي توان به طرح ملي ريشه كني فلج اطفال و بهداشت مادر و كودك اشاره كرد. البته هم چنان بحث هاي اخلاقي، فرهنگي و اعتقادي جزو برنامه هاي بلافصل  بسيج جامعه زنان است.Image result for ‫بسيج جامعه زنان چهارمحال و بختياري‬‎

بحث هاي اخلاقي، فرهنگي و اعتقادي جزو برنامه هاي بلافصل  بسيج جامعه زنان است

بسيج جامعه زنان در عرصه‌هاي مختلف اجتماعي، فرهنگي، علمي، خدمت رساني و هنري به فعاليت مي‌‌پردازد و براي تمام مخاطبان خود در زمينه مباحث اخلاقي، اعتقادي‌،‌قرآن و آشنايي با مسائل روز دوره‌هاي آموزشي را برگزار مي‌کند همچنين براي افزايش توانمندي زنان متخصص از جمله زنان کارمند، پزشک و مهندس دوره‌هاي کارآمد سازي را ايجاد کرده‌ است.


فرزانه احمدپور در مصاحبه اختصاصي با مشکات برين ضمن گراميداشت هفته بسيج با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري گفت: اگر جامعه اسلامي بتواند زنان را با الگوي اسلامي تربيت کند يعني الگوي زهرايي، الگوي زينبي، زنان بزرگ، زنان با عظمت، زناني که مي توانند دنيا و تاريخ را تحت تاثير خود قرار دهند آن وقت به مقام شامخ حقيقي خود نائل آمده است.

احمدپور افزود: اگر زن در جامعه بتواند به علم و معرفت و کمالات معنوي و اخلاقي که خداي متعال و آيين الهي براي همه انسان ها چه مرد و زن به طور يکسان در نظر گرفته است تربيت فرزندان بهتر خواهد شد، محيط خانواده گرم تر و با صفا تر خواهد شد جامعه پيشرفت بيشتري خواهد کرد و گره هاي زندگي آسان تر باز خواهد شد يعني زن و مرد خوشبخت خواهدند شد.

وي تصريح کرد: براي اين بايد تلاش کرد هدف اين است نه صف آرايي زن در مقابل مرد، هدف رقابت خصمانه زن و مرد نيست هدف اين است که زنان و دختران بتوانند همان سير و همان حرکتي را انجام دهند که وقتي مردان آن حرکت را انجام دهند به صورت يک انسان بزرگ درخواهند آمد.

احمدپور با بيان اينکه تبلور نقش زن در دفاع مقدس و حفاظت از دستاوردهاي انقلاب اسلامي را از جمله اهداف تشکل مردمي بسيج جامعه زنان دانست و گفت: خواهران بسيجي با هوشمندي کامل پيام امام خميني(ره) مبني بر آمادگي دفاعي و فراگيري آموزش نظامي را قبل از آغاز جنگ تحميلي به خوبي دريافت کردند و در شرايطي که جامعه نگاه چندان مثبتي به حضور و نقش آفريني زن در عرصه هاي اجتماعي و سياسي نداشت اين تشکل توانست با حضور خود در مساجد و حسينيه ها براي يادگيري سلاح و تاکتيک هاي رزمي زمينه حضور بيشتر در ميدان اجتماعي را فراهم آورد.

بسيج جامعه زنان را مي توان موتور حرکت اجتماعي و سياسي زنان ايران دانست





مسئول بسيج جامعه زنان استان اظهار داشت: رسالت بسيج جامعه زنان تحقق نقش زنان در بسيج ده ها ميليوني است که در تربيت و معرفي الگوهاي فاطمي و احياي الگوي والاي زنان پيشگيري از تهديدهاي نرم، ترويج فرهنگ حجاب و عفاف، تحکيم بنيان خانواده و شرکت فعال در عرصه هاي گوناگون در اين رسالت نقش محوري و بنيادي را دارد.

وي با بيان اينکه حقيقتا بسيج جامعه زنان را مي توان موتور حرکت اجتماعي و سياسي زنان ايران دانست تاکيد کرد: وجود چند ميليون زن و دختر بسيجي در دانشگاهها و ادارات، کارخانجات، حوزه هاي علميه و مدارس چتر گسترده اي از فرهنگ انقلابي و ديني را در سرتا سر کشور باز نموده و آغوشش را براي هر گونه فعاليت و حضوري گشوده است.

احمدپور بيان داشت: در زمان جنگ بسيج خواهران به عنوان ستاد پشتيباني از جنگ و کمک رساني به نيروهاي رزمنده فعاليت مي کرد و در حال حاضر در عرصه فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي فعاليتهاي گسترده اي را در دهه هاي 60، 70، 80 و 90 در تمام زمينه ها داشته است.

وي راه اندازي گردان هاي الزهرا و کوثر، تشکيل حلقه هاي صالحين، طرح هاي توسعه عفاف و حجاب، فعاليت در عرصه سازندگي و اقتصادي، اجراي برنامه ها، همايش ها، کارگاهها و نشست هاي فرهنگي و بصيرتي و اخلاقي از ديگر وظايف بسيج جامعه زنان مي باشد.

وي معرفي زنان شاخص شهيد و برگزاري يادواره شهداي زن، کارگاههاي مادران پرچمداران مقابله با جنگ نرم، نشست هاي دختران 16 ساله، کارگاههاي افزايش جمعيت، کارگاههاي عفاف و حجاب، اجتماع بزرگ مدافعان حريم خانواده و راهپيمايي عفاف و حجاب همايش هاي سبک زندگي، خطبه خواني حضرت زينب(س) همايش سه ساله هاي حسيني را از جمله برنامه هاي جامعه زنان عنوان کرد.

مسئول بسيج جامعه زنان استان راه اندازي مهدهاي قرآني در سراسر استان دوره هاي آموزشي و بصيرتي، جشن هاي ميلاد ائمه اطهار و مناسبتهاي مذهبي، روز قشر جامعه زنان در مناسبتهاي مختلف پيگيري و اجرا مي شود را از ديگر برنامه ها عنوان کرد.

تحقق اقتصاد مقاومتي از اولويت هاي برنامه هاي بسيج جامعه زنان است

وي با اشاره به اهميت تحقق اقتصاد مقاومتي و اولويت قرار گرفتن اين موضوع در برنامه هاي بسيج جامعه زنان گفت: راه اندازي کارگاههاي قالي بافي، ترشيجات، توليد پوشاک، توليد تابلو فرش، پرورش قارچ، زعفران؛ گياهان دارويي، پرورش طيور، دوخت کيف با چرم و بسياري از مشاغل خانگي ديگر را از جمله اين طرح هاي اقتصاد مقاومتي عنوان کرد.

احمدپور مهمترين و شاخص ترين برنامه بسيج جامعه زنان در هفته بسيج را همايش بسيج پژواک نداي حضرت زينب(س) و مراسم خطبه خواني حضرت زينب(س) در سراسر استان با اجراي گروه نمايش ماهان بسيج هنرمندان و حضور پرشور خواهران بسيجي در اجتماع بزرگ بسيحيان در 5 آذر نيز از جمله برنامه هاي ديگر اين قشر است.


انتهاي پيام1022ج /1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۱۱:۵۷

27 Dec 2019