۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۲۹۱۸۴

آمادگی همه جانبه چهارمحال و بختیاری برای پذیرایی از میهمانان عید سعید فطر

کلیه سازمان‌ها و نهادها از آمادگی نیروهای نظامی، انتظامی، بهداشتی برای پذیرایی از میهمانان عید سعید فطر خبردادند.
آمادگی همه جانبه چهارمحال و بختیاری برای پذیرایی از میهمانان عید سعید فطر
به گزارش جهانبین نیوز؛ استان چهارمحال و بختیاری با داشتن هوای مطبوع و نسبتاً خنک، طبیعت بکر و وجود بیش از ۴۵۰ جاذبه گردشگری و اکوتوریستی، پذیرای موج دوم سفرهای شهروندان و گردشگران از نقاط مختلف کشور است.

این خطه از نظر طبیعت و ویژگی های گردشگری دارای خواص چهار فصل سال است و قرار گرفتن آن در بین دو منطقه صنعتی اصفهان و خوزستان، شرایط مناسبی را برای حضور گردشگران در این استان فراهم کرده است.

حاشیه رودخانه زاینده رود در سامان، پارک استخر فرخشهر، چشمه وقت و ساعت، گرداب بِن، تالابهای بین المللی چغاخور و گندمان، چشمه برم، پارک های جنگلی، گردشگاه سیاسرد، چشمه زنه هفشجان، پارک جنگلی پروز، کانونهای گردشگری در شهرستانهای کوهرنگ، اردل، فارسان، شهرکرد، بروجن و لردگان، و پارک های ملت و تهلیجان شهرکرد به عنوان کمپ گردشگری استان و پارک لاله این شهر بدلیل داشتن فضای سبز مناسب، همواره گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

کلیه سازمان‌ها و نهاد‌ها در چهارمحال و بختیاری از آمادگی نیروهای خود برای پذیرایی میهمانان عید سعید فطر و ایام تابستان خبر دادند.

آماده‌باش نیروهای بهداشتی درمانی در ایام تعطیلات عید فطر

مرتضی هاشم‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفت و گو با جهانبین نیوز از آماده باش کلیه نیروهای بهداشتی درمانی برای ایام تعطیلات تابستان و به‌ویژه عید سعید فطر خبرداد و گفت: این مراکز شامل هشت بیمارستان، ۲۲ مرکز بهداشت شبانه‌روزی و ۴۲ پایگاه اورژانس جاده‌ای و بین‌شهری است.

وی به آماده‌باش تیم‌های بهداشت، درمان و اقدام سریع برای جلوگیری از بروز بیماری‌های مسری احتمالی که ممکن است در این ایام برای مسافران و یا حتی مردم این استان ایجاد شود اشاره و خاطرنشان کرد: سامانه ۱۹۰ آماده رسیدگی به شکایات مردمی است.

هاشم‌زاده ازجمله اقدامات مهم دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد که این دانشگاه بسیار به آن اهتمام می‌ورزد را کنترل و نمونه‌برداری از آب شرب دانست و تأکید کرد: کمیته‌های شهرستانی بهداشتی درمانی برای جلوگیری از حوادث و اتفاقات احتمالی در شهرستان‌های ۹گانه تشکیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان داشت: در خانه‌های گردشگری باید حداقل امکانات لازم بهداشتی وجود داشته باشد و دانشگاه علوم پزشکی تیم‌هایی را برای رصد و بازدید این موضوع به این خانه‌های می‌فرستد.

ضرورت حضور راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری در تعطیلات عیدفطر

گودرز امیری معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری حضوری پررنگ و فعال در جاده‌های این استان داشته باشد تا وقت گردشگران بیهوده در جاده‌ها تلف نشود.

وی با اشاره به اینکه تعطیلات عیدفطر از جمله روزهای پرتردد در ایام سال در چهارمحال و بختیاری است ادامه داد: از نیروی انتظامی این استان می‌خواهیم تا همه تلاش خود را جهت راهنمایی مسافران مبذول دارد.

امیری به نقش فرمانداران شهرستان‌های ۹گانه این استان در خدمت‌رسانی به گردشگران اشاره و افزود: با همکاری فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی و در صورت نیاز در مناطقی که تراکم مسافران وجود دارد اسکان یا کمپینگ‌های موقت برگزار شود.

معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری خاطر‌نشان کرد: کمیته ارزیابی و نظارت براساس شاخص‌هایی که قبلا تدوین شده است ارزیابی مستمر بر روند خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران داشته باشد.

لزوم تشویق بخش خصوصی برای ایجاد پارکینگ در مناطق گردشگری چهارمحال و بختیاری

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار چهار محال و بختیاری اظهار کرد: آتشگاه، دوپلان، دزداران و... از جمله مکان‌های گردشگری نمونه استان بوده اما از امکانات کمی برخوردار بوده و نیازمند رسیدگی بیشتر مسؤولان است.

وی ادامه داد: در مناطق گردشگری که امکانات کمی در آنجا وجود دارد با همکاری بخش خصوصی و به صورت ضربتی حداقل امکانات تا تعطیلات عید فطر فراهم شود و با کنترل و نظارت میراث فرهنگ، صنایع دستی و گردشگری این موضوع به بخش خصوصی واگذار شود تا از ایجاد بازار سیاه جلوگیری شود.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه در مسیرهای عمده گردشگری که بعضاً مسیری طولانی نیز است خانه‌های گردشگری ایجاد شود، ادامه داد: این کار هم منبع درآمدی برای مردمی خواهد بود که خانه‌های خود را در اختیار این کار قرار می‌دهند و هم زمینه آرامش مسافران را فراهم می‌کند.

سلیمانی به پیشرفت خوب مجتمع‌های بین‌راهی و هتل‌ها در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و افزود: لازم است برخی زمین‌های اطراف مناطق گردشگری از سوی دولت تملک شود تا بتوان از آن‌ها برای مصارف پارکینگ استفاده کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ضروری است بخش خصوصی را برای ایجاد و توسعه پارکینگ در اطراف مناطق گردشگری تشویق کنیم، خاطر‌نشان کرد: در بخش‌هایی که امکان ساخت‌وساز نیست از کمپینگ‌ها و بخش خصوصی استفاده شود.

وی به لزوم تسریع در روند ساخت‌وساز در مکان‌هایی که امکان احداث ساختمان است، اشاره و بیان داشت: اسکان و ایجاد سرویس‌های بهداشتی در جاهایی که حضور گردشگران در آن مناطق زیاد است، باید تسریع شود.

انتهای خبر/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۲۲:۲۰

26 Dec 2019