۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۲۵۶۷۴

هافینگتون‌پست: آمریکا برای مبارزه با داعش باید با روسیه و ایران همکاری کند

روزنامه آمریکایی در گزارشی همکاری واشنگتن با روسیه و ایران برای غلبه بر داعش را ضروری دانسته است.
هافینگتون‌پست: آمریکا برای مبارزه با داعش باید با روسیه و ایران همکاری کند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از فارس، یک رسانه آمریکایی در گزارشی نوشته واشنگتن برای مبارزه با گروه تروریستی داعش باید با ایران و روسیه همکاری کند.

روزنامه هافینگتون‌پست، روز پنجشنبه می‌نویسد گزاره «دشمن دشمن من، دوستم است»، در خاورمیانه بیش از هر منطقه دیگر جهان، مربوط به نظر می‌رسد.

این رسانه آمریکایی، وضعیت فعلی سوریه، و رقابت گروه‌ها و ائتلاف‌های مختلف در این کشور، را «شبکه‌ای ناهماهنگ از درگیری‌ها» دانسته که دینامیک‌های منطقه‌ای و بین‌المللی آن را هدایت می‌کنند.

به نوشته هافینگتون‌پست، از سال ۲۰۰۳ و بعد از عزل صدام، دیکتاتور سابق عراق از قدرت، ایران و عربستان به دشمنان سرسخت یکدیگر تبدیل شده‌اند. پادشاه اردن، خواستار راهبردی منسجم برای مبارزه با آنچه هلال شیعی خوانده می‌شود، شده است. ترکیه، نگران ناآرام شدن مرزهایش بر اثر درگیری‌های سوریه است و همزمان درگیر نبرد با کردها است. روسیه و ایران به دنبال حفظ نفوذ در سوریه هستند، در حالی که آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس، قصد دارند در این امر مانع‌تراشی کنند. اگر همه اینها کافی نیست، روسیه و آمریکا هیچ اعتمادی به نیت‌های یکدیگر ندارند.

آنچه در اینجا، به قمار گذاشته شده، این است که داعش توانسته از این اختلافات و انشقاق‌ها بهره لازم را ببرد.

هافینگتون‌پست در ادامه به حملات گروه تروریستی داعش در فرانسه اشاره کرده و آن را نشانه‌ای از حرکت این گروه تروریستی به سمت تحکیم قدرت است. روزنامه آمریکایی سپس می‌نویسد: «در حالی که فرانسه در حال بسیج سریع است، اکنون وقت آن است که ائتلافی گسترده‌تر تشکیل شود که شامل تمامی کشورهای تهدید شونده توسط داعش است. این ائتلاف، باید شامل روسیه و توسعاً ایران باشد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۰۷:۵۵

29 Dec 2019