۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۳۳۶۸۴

زنگنه سخنان نوبخت را تکذیب کرد/ وزارت نفت هیچ درآمدی از هدفمندی یارانه‌ها ندارد

وزیر نفت سخنان رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر درآمد 20 هزار میلیاردی وزارت نفت از درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها را تکذیب کرد و گفت: ما درآمدی از هدفمندی یارانه‌ها نداریم.
زنگنه سخنان نوبخت را تکذیب کرد/ وزارت نفت هیچ درآمدی از هدفمندی یارانه‌ها ندارد
به گزارش جهانبین نیوز؛ بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که میزان درآمدهای حاصل از تغییرات قیمت حامل‌های انرژی وزارت نفت در سال ۹۵ نسبت به قیمت‌های پیش از اجرای هدفمندی در سال ۸۹ چه میزان بوده است، آیا دریافت سهم ۱۴.۵ درصدی وزارت نفت از این درآمدها صحت دارد یا خیر، اظهار داشت: ما درآمدی از هدفمندی یارانه‌ها نداریم و آن سهم ۱۴.۵ درصد ربطی به موضوع هدفمندی یارانه‌ها ندارد. حامل‌های انرژی افزایش قیمتش یک بحث دیگری است که مربوط به سازمان هدفمندی بوده و آن ۱۴.۵ درصد مربوط به هزینه‌های شرکت نفت است و ربطی به هدفمندی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این میزان اختصاص پیدا می‌کند و هزینه می‌شود، تأکید کرد: بله، این‌چنین است و در هزینه‌کرد این اعتبار هم به هر حال ناظر و حسابرس شرکت و از سوی دیگر نظارت مجلس نیز وجود دارد.

دفتر سخنگوی دولت در بیستم دی ماه سال جاری در توضیحاتی مستندات قانونی پرداخت ۲۰ هزار میلیارد تومان از درآمدهای هدفمندی به وزارت نفت را ارائه کرده بود.

همچنین محمد باقر نوبخت نیز یازدهم دی ماه در جلسه صحن علنی مجلس عنوان کرده بود: باید توجه داشت که مجلس شورای اسلامی مصوب کرد که ۵ درصد از محل افزایش قیمت بنزین برای ترمیم لوله‌گذاری‌های شرکت نفت هزینه شود، همچنین در قانون بودجه مصوب شد یکهزار میلیارد تومان قیر رایگان برای راه‌های روستایی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد و همچنین ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به صندوق توسعه ملی اختصاص یابد و ۱۴.۵ درصد معادل ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به شرکت نفت اختصاص داده شود.

جلیل سالاری کارشناس انرژی هم در گفت‌وگویی از ارائه اطلاعات نادرست رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درباره منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها انتقاد کرده بود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۵۷:۴۳

28 Dec 2019