:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> 1.5 درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری اعتیاد به مواد مخدر دارند | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۱۵۶۸۴
معاون سیاسی استاندار در جمع خبرنگاران:

1.5 درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری اعتیاد به مواد مخدر دارند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال وبختیاری، تعداد آمار مبتلایان به مواد مخدر در استان را ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۹۸ درصد را مردان و دو درصد را زنان تشکیل می‎دهد.
1.5 درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری اعتیاد به مواد مخدر دارند
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، خدابخش مرادی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب مطبوعات این استان که با موضوع روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در سالن شهید مردانی برگزار شد، اظهار کرد: اعتیاد امروز به عنوان یک دغدغه و آسیب اجتماعی مطرح است و دولت‌ها و افراد را دچار آسیب‌های بسیاری کرده است.

وی با بیان اینکه برخی از اعتیاد با عنوان بلای قرن یاد می‎کنند، افزود: اعتیاد زمینه سقوط هنجارهای اجتماعی و اخلاقی را در جامعه فراهم کرده و کانون گرم خانواده را تهدید می‌کند.

مرادی با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر در حال توسعه و افزایش روزافزون است، گفت: ارزش افزوده اقتصادی، تبلیغات سوء و ناآگاهی مردم از مهمترین عوامل توسعه و نفوذ مواد مخدر در جوامع به شمار می‌‏رود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال وبختیاری، تعداد آمار مبتلایان به مواد مخدر در استان را ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۹۸ درصد را مردان و دو درصد را زنان تشکیل می‎دهد.

مرادی از کشف ۶۹۳ کیلوگرم مواد مخدر در سه ماهه اول امسال در استان خبر داد و گفت: این در حالی است که در سه ماهه اول سال گذشته ۳۶۴ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شد که شاهد رشد ۵۰ درصدی کشفیات در سال جاری هستیم.

وی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی جمع‎آوری معتادان پرخطر در استان، خاطرنشان کرد: در سه ماه اول امسال ۹۱۹ نفر مرتبط با مواد مخدر در استان دستگیر شدند.

مرادی با بیان اینکه هم اکنون ۱۴ کمپ نگهداری و درمان معتادان مواد مخدر در استان فعال است، تصریح کرد: در همین راستا کمپ بانوان نیز فعال شده و خدمات لازم را ارائه می‎دهد.

وی افزود: در کنار این کمپ‌ها، ۳۲ سازمان مردم‎نهاد با رویکرد مقابله‌ای و پیشگیری از مواد مخدر در استان فعال است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال وبختیاری با بیان اینکه بیشتر معتادان مواد مخدر در گروه سنی جوان قرار دارند، گفت: در حالی که هر روز شاهد کاهش سن مبتلایان به مواد مخدر هستیم اما هم اکنون جوانان ۲۵ تا ۲۹ سال بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۳۶:۱۰

29 Dec 2019