۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۳۸۷۲۴
سریال بی پایان مشکلات کارخانه برفاب و اخراج کارگران

برفاب کارخانه ای بدون نان و آب / کارخانه به حالت نیمه تعطیل در آمد

صبح امروز تعداد زیادی از کارگران کارخانه برفاب که با درب های بسته این کارخانه مواجه شدند در اعتراض به مسایل معیشتی ازجمله عدم پرداخت حقوق و... به نشانه اعتراض مقابل این کارخانه تجمع کردند.
برفاب کارخانه ای بدون نان و آب / کارخانه به حالت نیمه تعطیل در آمد
به گزارش جهانبین نیوز؛ شرکت تولیدکننده لوازم‌خانگی برفاب یکی از واحدهای نمونه تولیدکننده در کشور بوده که در چهارمحال و بختیاری واقع شده است و عمده محصولات خود را به کشور عراق صادر می‌کند. مدتی است که این شرکت در پرداخت به موقع حقوق کارگران کوتاهی می کند و هر چند ماه یکبار اقدام به اخراج کارگران خود، چه آن‌ها که با سابقه هستند و چه نیروهای تازه استخدام شده می‌کند.

درست از آذرماه سال ۹۵ بود که شرکت برفاب چهارمحال و بختیاری با اخراج نزدیک به ۳۰۰ نفر از کارگران و پرسنل خود شوک بزرگی به کارگران، خانواده‌های آن‌ها و استان وارد کرد.

در اقدام جدید، کارخانه برفاب روز پیش اطلاعیه‌ای مبنی‌بر تعطیلی کارخانه تا اطلاع ثانوی صادر کرد و علت را عدم دریافت بموقع مطالبات شرکت از بنکداران و ارگان‌های دولتی بیان نمود و پرداخت حقوق و مزایای پرسنل را مشروط به دریافت مطالبات شرکت از طرف‌های قرارداد شرکت بیان کرد، این در حالی است که کارگران این شرکت بعضا نزدیک به پنج ماه است که حقوقی در یافت نکرده اند.

با وجود همه این مشکلات کارگرانی که هنوز امید به ادامه کار در کارخانه داشتند برای حضور در محل کار خود به کارخانه رفتند که متاسفانه با درب های بسته کارخانه نیمه مواجه شدند اما این 500 کارگر خواهان دریافت حقوق و مطالبات خود شدند.

در غیاب مسئولان کارخانه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در بین کارگران تجمع‌کننده در مقابل شرکت برفاب حاضر شدند و قول مساعد برای پیگیری و رفع موضوع تا روز یکشنبه هفته آتی را داده و تجمع پایان یافت.

حال باید دید مسئولین و دست اندر کاران چه راه حلی برای رفع این مشکل ارائه می دهند.

انتهای پیام/1024ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۰۷:۳۳

2 Jan 2020