۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۱۱۷۱۴

وقف باغ گردو از سوی خیر سامانی برای صرف هزینه‌های پزشکی بیماران خاص

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از خیران شهرستان سامان باغ گردوی خود را برای صرف هزینه های پزشکی بیماران خاص وقف کرد.
وقف باغ گردو از سوی خیر سامانی برای صرف هزینه‌های پزشکی بیماران خاص
حجت‌الاسلام سید محمد طباطبایی در گفت‌و‌گو با جهانبین نیوز اظهار کرد: اسماعیل محمدزاده یکی از خیران استان زمینی به مساحت ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع در روستای شوراب صغیر از توابع شهرستان سامان وقف کرد.

وی با بیان اینکه ارزش این وقف دو میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: عواید آن صرف هزینه‌های پزشکی بیماران نیازمند و تحقیقات علمی و عملی دانشگاه علوم پزشکی استان می‌شود.

طباطبایی افزود: سید صدرالدین حسینی دیگر خیر استان بود که در هفته وقف ساختمان مسکونی و زمین خود را به مساحت ۲۰۰ متر مربع را به ارزش یک میلیارد ریال با نیت احداث دارالقران کریم در شهرکرد وقف کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، وقف را از مهمترین راهکارهای رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی دانست و اظهار کرد: وقف می‎تواند در تعدیل ثروت و کمک به اجرای طرح‌های انسان‌دوستانه و خیرخواهانه کمک به سزایی کند و از این طریق باقیات صالحات برای افراد شود.

طباطبایی خاطرنشان کرد: وقف برای رفع معضلات و مشکلات و کاستی‌های اجتماعی از بهترین و گره‌گشاترین راه حل‌های ممکن در شرایط کنونی است.

وی افزود: در گذشته موقوفات بسیار زیادی برای برپایی مراسم عزاداری و سوگواری اهل بیت(ع) و همچنین ساخت و کمک به مساجد و تکایا و حسینیه‌ها شکل گرفته است که مورد نیاز آن زمان بوده است ولی در شرایط فعلی، نیازهای جدیدی ایجاد شده است که می‌طلبد خیران و اقفان به این نیازها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

طباطبایی تصریح کرد: با ثبت این موقوفات تعداد موقوفات ثبت شده استان در سال جاری به ۸۰ مورد رسید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۲۸:۲۸

29 Dec 2019