۰
plusresetminus
خطيب نماز جمعه بروجن با خاطر نشان کردن تخريب بقعه امام زاده حمزه علي در تاريکي شب و انتقاد از اين که مسئولين در اين خصوص شفاف سخن نميگويند، گفت: مردم را دور زدن، حرف هاي بي ربط و اعلام بي خبري با منش و روش حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري سازگاري ندارد.
دور زدن مردم با منش امام(ره) و مقام معظم رهبري سازگاري ندارد/ دولت بايد دست دلالان را کوتاه کند/ پيشرفت مادي کشور بر دو عنصر علم و توليد استوار
به گزارش جهانبین به نقل از کلار، حجت الاسلام غلامعلي حسين نژاديان در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر بروجن با اشاره به تخريب بقعه امام زاده حمزه بن علي(ع) در هفته هاي اخير گفت: ما منتظر بوديم تا ببينيم کساني که به طور مخفيانه، ناشيانه و عجولانه اقدام به اين کار نمودند آيا مردانه حرف ميزنند يا نه؟

حجت الاسلام حسين نژاديان ضمن بيان اين که کسي مخالف توسعه و گسترش امام زاده حمزه علي(ع) نيست، گفت: مسئولين در مصاحبه هاي خود در خصوص تخريب بقعه اين امام زاده اعلام بي خبري ميکنند!

حسين نژاديان گفت: اگر شخصي روحاني و يا غير روحاني در سخنانش از واجب التعظيم بودن امام زاده سخن ميگويد ديگر از اين به بعد دروغ نگويد؛ واجب التعظيم بودن اين امام زاده يعني اين که براي پياده شدن اين طرح امام جمعه، فرماندار، اطلاعات و شوراي تامين شهرستان هم بايد از اين موضوع با خبر ميشدند.

وي با خاطر نشان کردن تخريب اين بقعه در تاريکي شب و انتقاد از اين که مسئولين در اين خصوص شفاف سخن نميگويند، گفت: مردم را دور زدن، حرف هاي بي ربط و اعلام بي خبري با منش و روش حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري سازگاري ندارد.

خطيب نماز جمعه شهر بروجن گفت: بعد از اين حرکت که مخفيانه و با عجله انجام گرفت چطور ماشين آلات بلداجي بايد به سرعت آوار را جمع آوري کنند؟

حجت الاسلام حسين نژاديان با اشاره به اين که مسئولين در اين خصوص از خود سلب مسئوليت ميکنند افزود: مدير داخلي امام زاده، امام جمعه بلداجي، مدير کل اوقاف و امور خيريه بايد در اين خصوص توضيح دهند.

وي در پيشنهادي به اصحاب رسانه گفت: تمام مسئولين ذيربط در يک نشست خبري مستقيما و در پخش زنده سوالات را مردانه پاسخ دهند.

حسين نژاديان گفت با بيان اين که اوقاف در آن مکان نگهبان، مدير داخلي و هيئت امنا دارد، تصريح کرد: اگر تمامي اين مسئولان اظهار بي اطلاعي کنند اشکال بزرگي برآنها وارد است؛ حفظ و حراست امام زده ها بر عهده اداره اوقاف است.

وي با اشاره به اين که ساده لوحي يک مدير در انجام کار منجر به شايعه سازي مي شود، تصريح کرد: مسئولان بايستي با اعلام رسمي و حضور مردم، خانواده شهدا و مسئولين با احترام نه مخفيانه، عجولانه و شتاب زده اين کار را انجام ميدادندتا اين گونه شايعه سازي نشود.

حسين نژاديان با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص نقش آفريني و اهميت فرهنگ، هدف و آماج تحرک دشمنان در زمينه فرهنگ را ايمان و باورهاي مردم دانست.

حجت الاسلام حسين نژاديان با اشاره به وجود شبکه هاي ماهواره اي، فضاي مجازي و اينترنت و با بيان اين که دشمن دقيقا ايمان و باور مردم را سالهاست مورد هدف و تهاجم قرار داده است، گفت: اگر جوانان و خانواده ها مراقب نباشند از اين ناحيه آسيب هاي سختي به آنان وارد مي شود.

خطيب نماز جمعه بروجن با اشاره به آسيب هاي جدي اخلاقي و اعتقادي در اين زمينه تاکيد کرد: راه يافتن شبکه هاي ماهواره اي در درون خانواده ها موجب گرفتار شدن جوانان در قربانگاه دشمنان بي رحم مي شود.

حسين نژاديان گفت: مقام معظم رهبري فرمودند" در عرصه فرهنگ بنده به معناي واقعي کلمه احساس نگراني ميکنم و حقيقتا دغدغه دارم. از بخش فرهنگ رفع مظلوميت کنيد؛ بخش فرهنگ انصافا بخش مظلومي است. واقعا مسئله فرهنگ را دستکم نگيريد. خيلي از مشکلات جامعه ما با فرهنگ سازي حل مي شود به شدت مراقبت شود که ما به فرهنگ مهاجم کمک نکنيم".

حجت الاسلام حسين نژاديان با بيان اين که خيلي از مشکلات جامعه ما با فرهنگ سازي حل مي شود افزود: در بخش هاي زيادي ازجمله واردات، صادرات، مسائل اخلاقي و مذهبي فرهنگ سازي لازم صورت نگرفته است.

وي با اشاره به اين که برخي از مسئولين با عمکرد خود گل به خودي ميزنند، تصريح کرد: برخي از مسئولين با برگزار کردن برنامه هايي به اسم فرهنگ خوشحالي معاندين و مخالفان نظام را فراهم ميکنند.

حسين نژاديان با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري گفت: کارهاي فرهنگي بايستي مدبرانه، عميق با حوصله و از سوي عالم هاي با صلاحيت و کارشناس هاي حقيقتا وارد در همه شعبه ها و شاخه هاي گوناگون فرهنگي مورد توجه قرار گيرد.

حجت الاسلام حسين نژاديان ادامه داد: مسئوليني که به اسم ورزش، فرهنگ و هنر بيت المال را به يغما ببرند و برنامه هايي اجرا کنند که حرام درآن ايجاد شود عواقب بد دنيايي و آخرتي دارد.

وي با اشاره به روز چهارشنبه ۲۷ خرداد تشکيل جهاد سازندگي در سال ۵۸ به فرمان امام (ره) گفت: طبق رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در مسائل اقتصادي بايد همه تلاشمان بر روي مسائل داخلي باشد.

خطيب نماز جمعه بروجن با بيان اين که پيشرفت مادي کشور بر دو عنصر علم و توليد استوار است، افزود: توليدات داخلي بايد به لحاظ کمي و کيفي وضعيت عالي داشته باشند تا بتوانيم با رقباي جهاني رقابت کنيم.

حسين نژاديان ضمن بيان اين که مسئولان ذيربط به جاي شعار دادن بايد با برنامه ريزي هاي دقيق موانع توليد را از بين ببرند تاکيد کرد: عمده کارها بايد به مردم واگذار شود تا زمينه اشتغال جوانان تحصيلکرده فراهم شود.

وي با اشاره به اين که صادرات و واردات در کشورمان بايد حساب شده و هوشمند باشد، تصريح کرد: زارعين و باغبان ها نبايد از بابت فروش به موقع و با قيمت عادلانه دغدغه و نگراني داشته باشند.

خطيب نماز جمعه بروجن ضمن بيان اين که دولت بايد دست دلالان و واسطه گرها را کوتاه کند، تصريح کرد: بيکاري جوانان تحصيلکرده در کشورمان ننگ است.

حجت الاسلام حسين نژاديان با اشاره به روز پنجشنبه ۲۸ خرداد اول ماه مبارک رمضان گفت: حضرت امام(ره) توصيه مي فرمود" در چند روزي که به ماه مبارک رمضان باقي مانده است به فکر باشيد و خود را اصلاح کنيد توجه به حق تعالي پيدا کنيد از کردار و رفتار ناشايست خود استغفار و توبه کنيد. ضيافت و مهماني خدا در اين ماه چشم پوشي از شهوات است".

سفر رئيس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه کشور به بروجن و بازديد از مصلاي نماز جمعه از ديگر محورهاي خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر بروجن بود.


انتهاي پيام/۱۰۲۴ج/۵۴۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۰۸:۴۰

13 Jan 2020