۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷
کد مطلب : ۳۲۰۰۹

​هويت استان خود را مشخص و در راستاي آن تلاش کنيد

رئيس سازمان توسعه تجارت گفت: هر استاني بايد هويت مشخص خود را داشته باشد و به سمت آن حرکت کرده و براي رسيدن به آن همت تمامي مسئولان را مي طلبد.
​هويت استان خود را مشخص و در راستاي آن تلاش کنيد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ خسرو تاج رئيس سازمان توسعه و تجارت در آيين تجليل از صادرکنندگان نمونه چهارمحال و بختياري اظهار کرد: اين روزها هر استاني به دنبال متمايز کردن خود نسبت به استان هاي ديگر است همان گونه که در کشورها اين بحث وجود دارد.

وي تصريح کرد: هر استاني بايد ابتدا هويت خود را مشخص کند و براي شناساندن آن به ديگر استان ها از هيچ تلاشي دريغ نکند.

خسرو تاج اذعان کرد:اين استان از ظرفيت هاي خوبي برخورد داربوده که کافي است يکي از اين ظرفيت ها را شناسايي و به شهرت رساند.

وي مشارکت فکري سرمايه انساني در تصميمات کشور را عاملي براي حرکت بخش خصوصي و رشد دانش است دانست.

خسرو تاج افزود: هويت اين استان راهي براي متمرکز نمودن فعاليت ها ، ايجاد هم افزايي و پرهيز از پراکنده کاري است.

وي با تاکيد بر اينکه براي توسعه صادرات نيازمند نوآوري در محصول و خدمات هستيم، تصريح کرد: قوي‌تر شدن ارتباط دانشگاه و صنعت راهي براي بهره بردن از علم روز و به کار گيري آن در صنعت است که بايد به آن توجه بيشتري داشت.

خسروتاج با اشاره به آمار شرکت‌هايي که در سال ۹۴ بيش از ۱۰ ميليون دلار صادارت داشته‌اند، افزود: تعداد اين شرکت‌ها در کشور ما برابر با ۷۵۰ شرکت است در حالي‌که اين رقم در آلمان که جمعيتي مانند ايران دارد ۱۰۰ هزار و در اتريش ۵۰ هزار نفر است.

وي با تاکيد بر اينکه تعامل با کشور هاي همسايه ضرورت دارد تاکيد کرد: بايد در بخش بنگاه‌هايي که قصد ورود به سطوح بين‌المللي را دارند به صورت جدي کار انجام دهيم.

انتهاي پيام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۰۶:۴۶

2 Jan 2020