۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۳۴۴۴۹
رئیس ستاد حجت الاسلام حسن روحانی در چهارمحال و بختیاری:

حل مشکل آب نیازمند تصمیمات ملی در سطح کشور است

رئیس ستاد حجت الاسلام حسن روحانی در چهارمحال و بختیاری حل مشکل آب را نیازمند تصمیم ملی در سطح کشور دانست و گفت: بحران آب معضلی است که اگر در هر دولتی که در مصدر امور قرار می‌گیرد حل و فصل نشود مشکلاتی را پیش می‌آورد.
حل مشکل آب نیازمند تصمیمات ملی در سطح کشور است
رحمت‌الله حسینی رئیس ستاد حجت الاسلام حسن روحانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار جهانبین نیوز؛ درخصوص برنامه‌ریزی‌های آقای روحانی در صورت کسب آرای مردم برای حل مشکلات آب استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: قطعا معضل آب یک بحران جهانی است و پیش‌بینی می‌شود تا ۲۰ سال آینده موضوع آب از سایر انرژی‌ها پیشی بگیرد.

وی با بیان اینکه در کشور ایران با توجه به شرایط مکانی و جوی معضل آب به صورت ویژه است و این موضوع در این استان بصورت ویژه‌تر، چون سالانه از این استان حدود 11.5 میلیارد مترمکعب آب خارج می‌شود افزود: با این وجود سهم خود استان از این مقدار آب بسیار کم است.

حسینی با اشاره به اینکه بحران آب معضلی است که اگر در هر دولتی که در مصدر امور قرار می‌گیرد حل و فصل نشود مشکلاتی را پیش می‌آورد و ازجمله این مشکلات در چهارمحال و بختیاری می‌توان به آمار بالای مهاجرت و افزایش برخوردها و حواشی در بحث آب اشاره کرد.

رئیس ستاد حجت الاسلام حسن روحانی در چهارمحال و بختیاری حل مشکل آب را نیازمند تصمیم ملی در سطح کشور دانست و بیان داشت: بسیاری از مردم در استان با مراجعه به نماینده‌های‌شان در مجلس شورای اسلامی انتظارات‌شان را از این نماینده‌ها مطرح کرده و خواستار حل این مشکل شده‌اند اما با توجه به اینکه چهارمحال و بختیاری در مجاورت استان‌هایی چون اصفهان که از این منابع منتفع می‌شوند و انتقال آب به سایر استان‌ها وجود دارد، توان نماینده‌های استان چهارمحال و بختیاری تا الان به این موضوع نرسیده است و نماینده‌های این استان تا به حال نتوانسته‌اند طرح جامع حل مشکل حل مشکل آب در حوضه آبخیز مرکزی را به جایی برسانند.

وی با بیان اینکه اگر کثرت آرا با حجت الاسلام روحانی باشد موضوع آب باید در سطح ملی حل شود و تا آنجایی که بنده در جریان هستم دستوراتی از سوی ایشان به وزارت نیرو ارسال شده و تحقیقاتی در این زمینه انجام شده که چطور می‌توان به سمت طرح جامع پیش رفت.

حسینی یادآور شد: برخی از عملیات‌های فیزیکی آغاز شده و درحال انجام است و شروع به ار بسیاری از این طرح‌ها از دولت قبل بوده و ردیف بودجه‌ای برای آن درنظر گرفته نشده است، نباید بدون داشتن تامین ردیف بودجه و اعتبار اقدامات عملیاتی در این راستا آغاز می‎شد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۱۹:۱۳

28 Dec 2019