۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۳۶۴۲۹
مديرکل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختیاری خبر داد

اولين نيروگاه برق خورشيدي در چهارمحال و بختياري راه اندازي مي‌شود

مديرکل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختیاری از آغاز اجراي طرح ساخت اولين نيروگاه (مزرعه) برق خورشيدي در اين استان خبر داد.
اولين نيروگاه برق خورشيدي در چهارمحال و بختياري راه اندازي مي‌شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر، شهرام احمدي مديرکل محيط زيست چهارمحال و بختياري با اعلام اين خبر، هدف از اجراي آن را دسترسي و استفاده از انرژي‌هاي پاک و کمک به حفظ محيط زيست عنوان کرد.

وي گفت: طرح توجيهي اين نيروگاه ۱۰ مگاواتي به زودي تائيد و توسط بخش خصوصي وارد مرحله اجرايي خواهد شد.

احمدي محل احداث اين نيروگاه را در شهرستان سامان مطرح کرد و اذعان داشت: ايران با داشتن حدود ۳۰۰ روز آفتابي در سال جزو بهترين كشورهاي دنيا در زمينه استفاده از پتانسيل انرژي خورشيدي است.

مديرکل حفاظت محيط زيست استان افزود: از نظر هزينه، حمل و نقل، نگهداري و ساير عوامل، استفاده از انرژي خورشيدي يكي از بهترين راه هاي برق رساني و توليد انرژي در مقايسه با ديگر مدل هاي انتقال انرژي به روستاها و نقاط دور افتاده است.

وي تصريح کرد: با توجه به استانداردهاي بين المللي اگر ميانگين انرژي تابشي خورشيد در روز بالاتر از ۳/۵ كيلووات ساعت در مترمربع باشد استفاده از مدلهاي انرژي خورشيدي نظير كلكتورهاي خورشيدي يا سيستم هاي فتوولتائيك بسيار اقتصادي و مقرون به صرفه است.

شهرام احمدي در ادامه اذعان کرد: در بسياري از قسمتهاي ايران انرژي تابشي خورشيد بسيار بالاتر از ميانگين بين المللي است و در برخي از نقاط به رقمي بالاتر از ۷ تا ۸ كيلو وات ساعت بر مترمربع نيز مي‌رسد.

انرژي خورشيدي منحصربه فردترين منبع انرژي تجديدپذير در جهان است و منبع اصلي تمامي انرژي هاي موجود در زمين مي باشد.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۱۵:۳۳

19 Jan 2020