۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۳۴۹۹۹

آتش به اختيار يعني حرکت خودجوش جهت مقابله با تهاجم فرهنگي

پس از طرح مفهوم آتش به اختيار در عرصه فرهنگي توسط امام خامنه اي، شبهاتي در خصوص معناي اين مفهوم و حدود و ثغور آن ايجاد گشته که نيازمند تبيين است.
آتش به اختيار يعني حرکت خودجوش جهت مقابله با تهاجم فرهنگي
به گزارش جهانبین نیوز ؛ اسماعيل مولوي فرمانده سپاه ناحيه شهرستان شهرکرد در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر اظهار کرد: مقصود از مفهوم آتش به اختيار که مقام معظم رهبري طرح فرمودند اين است که وقتي تساهل فرهنگي و اجتماعي غرب به شکل موريانه اي وارد جوامع اسلامي از جمله ايران اسلامي بشود تا نسل جوان را بي هويت و بي غيرت سازند و از طرف ديگر، متوليان فرهنگي نتوانند مسايل اصلي و فرعي رادرست تشخيص دهند و نهادهاي فرهنگي گرفتار امور فرعي شده و نتوانند امور اصلي فرهنگي را مديريت کنند.

مولوی اذعان داشت: وقتي نوبت به آتش به اختيار مي رسد يعني جوانان انقلابي و پيرو خط امام بصورت خودجوش به مقابله با فرهنگ غرب پرداخته و از فرهنگ اصيل اسلامي دفاع کنند و آن را تبيين و شبهات فرهنگي را پاسخ دهند.

وي تصريح کرد: آتش به اختيار زاييده دو عامل هجوم حداکثري دشمن فرهنگي و ضعف مديريت فرهنگي نهادهاي داخلي است.

مولوي اذعان داشت: آتش به اختيار به عنوان يک حرکت فرهنگي به منزله هرج مرج نبوده والزاما بايد خودجوش، جهادي و همراه با منطق و اخلاق و رعايت قانون باشد و از قوانين حاکميت تخطي نشود.

وي يادآور شد: توصيه به مديران فرهنگي کشور اين است که فرق مباحث اصلي و فرعي را بدانند و مسايل فرهنگي اساسي کشور را فداي مسايل سياسي و حزبي زودگذر نکنند تا نيازي به آتش به اختيار نباشد و گستره مديريت فرهنگي کم نشود و فعاليتهاي خودجوش فرهنگي نيز در نظام کلان مديريت فرهنگي قرار گيرد

مولوي تاکيد کرد: براي رسيدن به اين سوال که چرا مقام معظم رهبري در زمينه مسائل فرهنگي به دانشجويان فرمان آتش به اختيار مي دهند را بايد در عملکرد مسئولان ديد زماني که در جنگ و شبيخون فرهنگي دشمن عليه کشور پخش ربنا قبل از افطار به مساله اصلي و اساسي تبديل ميشود مشخص است مسئولان نه تنها نتوانسته اند دغدغه هاي اصلي حوزه فرهنگي را بشناسند بلکه کارنامه مثبتي نيز از اجراي منويات مقام معظم رهبري در زمينه مسائل فرهنگي ندارند.

معناي آتش به اختيار چيست؟

فرمانده سپاه ناحيه شهرستان شهرکرد گفت: آتش به اختيار / Weapons Free» در ميدان رزم در مقطعي به کار مي‌رود که فرمانده قرارگاه يا ستاد توان مديريت نيروها و مديريت فرمان آتش را به دلايل مختلف نداشته باشند.

مولوي اذعان داشت: در واقع به طور مرسوم اگر امکان تشخيص از فرمانده ميدان يا ستاد سلب شده باشد، به افسران تحت امر فرمان آتش به اختيار را مي‌دهند و تشخيص را برعهده افسران مي‌گذارند.

وي افزود: «آتش به اختيار» در خطوط دفاعي و نگهباني عمدتاً در مقابل تهاجم دشمن به عنوان رويکردي دفاعي بکارميرود. نکته ديگر اينکه فرمان «آتش به اختيار» در شرايط جنگي کارکرد دارد.

مولوي يادآور شد: در وضعيت «آتش به اختيار» که خطير بودن اوضاع را نشان مي‌دهد و در صحنه نبرد کارکرد وسيع تري دارد، بايد بيشتر جانب احتياط را به خرج داد و براي اطمينان از حفظ جبهه خودي، برخورد محتاطانه با دشمن نداشت.

وي خاطر نشان کرد: دستور امام خامنه اي به افسران جنگ نرم نشان مي دهد ما همچنان در جنگي نرم فرهنگي هستيم و متاسفانه نهادهاي فرهنگي نتوانسته اند به وظايف خود در اين جنگ نرم عمل کنند و به همين دليل رهبر معظم انقلاب فرمان آتش به اختيار را به جوانان مومن و متدين در دانشگاهها مي دهند.

انتهاي پيام1022ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۳۱:۲۴

15 Jan 2020