۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۳۲۵۵۹
شهردار هفشجان:

احداث 14 بوستان محله اي در شهر هفشجان

شهردار هفشجان از 14 بوستان محله اي و انجام 20 هزار مترمربع سنگ فرش معابر در شهر هفشجان خبر داد.
احداث 14 بوستان محله اي در شهر هفشجان
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ فرهاد باقري شهردار هفشجان در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: ۱۵۰ پروژه عمراني با اعتباري بالغ بر ۱۵۰ ميليارد ريال از محل اعتبارات شهرداري در شهر هفشجان اجرايي شده است.

وي تصريح کرد: بودجه امسال شهرداري هفشجان ۴۲ ميليارد ريال بوده که با تلاش هاي صورت گرفته در مديريت شهري برابر ۵۰ ميليارد ريال محقق شد.

باقري از بودجه سال آينده شهرداري خبر داد و گفت: بودجه سال آينده شهرداري هفشجان ۵۰ ميليارد ريال پيش بيني شده که به زودي در شوراي اسلامي اين شهر ارائه و مصوب مي شود.

وي يادآور شد: امسال ۵۲۰ ميليارد ريال اعتبار از محل اسناد خزانه براي شهرداري هفشجان در نظر گرفته شده که براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته ۱۰۰ درصد اين مبلغ تا روزهاي آينده تحقق مي يابد.

شهردار هفشجان با اشاره به اينکه سرانه فضاي سبز در هفشجان ۱۱/۲ مترمربع است اذعان داشت: هم اکنون ۴۸۶ هکتار فضاي سبز در اين شهر وجود دارد.

باقري تاکيد کرد: کشت گياهان دارويي مانند رزماري و اسطوخودوس در بلوارها و فضاي سبز شهري هفشجان و آبياري آن از طريق شبکه نوين جزء مهمترين اقدامات شهرداري در سه سال گذشته محسوب مي شود.

وي افزود: شهرداري هفشجان به منظور دسترسي آسان مردم به زيارتگاه و تفرجگاه شاه منظور خاتون (س) واقع در ارتفاعات کوه "بزلر" هفشجان مسير هفت کيلومتري اين منطقه را احداث، زيرسازي و آسفالت کرده است.

شهردار هفشجان تصريح کرد: راه اندازي خانه هنرمندان با هدف ارتقاي شاخص هاي کمي و کيفي فرهنگي، اجتماعي و هنري از ديگر اقدامات صورت گرفته در اين مدت محسوب مي شود.

وي يادآور شد: ساماندهي و فضاسازي، سکوسازي و احداث آلاچيق به وسعت ۲۴ هکتار در تفرجگاه سد چشمه زنه نقش مهمي در افزايش جذب گردشگران داخلي و خارجي در هفشجان داشته است.

باقري اظهار کرد: براي احداث ساختمان هاي آتش نشاني، بوستان بانوان، اورژانس و مرکز نگهداري معلولان ذهني هفشجان از توان خيران استفاده و بهره گيري شده است.

وي با اشاره به فعاليت سنگ تراشان هفشجاني و معروفيت آنان در سطح کشوري و جهاني گفت: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته گذرگاه سنتي و بازارچه هاي صنايع دستي در محله سنگ فروشان اين شهر احداث مي شود.

شهردار هفشجان ساماندهي ورودي اين شهر را يکي از مهمترين برنامه هاي مسئولان اعلام و تاکيد کرد: مجسمه ها و شيرهاي سنگي نمادهاي سنتي و صنعتي هفشجان به زودي ساخته و در ورودي اين شهر نصب مي شود.

وي افزود: زمينه توسعه توليد صنايع بالادستي و پايين دستي هفشجان و ساخت انواع سازه هاي فلزي مورد نياز نقاط مختلف ايران و جهان به صورت جدي در دستور کار مديريت شهري هفشجان قرار دارد.

باقري، به وجود جاذبه هاي گردشگري فراوان در هفشجان اشاره و تصريح کرد: با استفاده از توان بالاي بخش خصوصي و انجام سرمايه گذاري در اين حوزه به راحتي مي توان زمينه جذب گردشگران داخلي و خارجي، افزايش اشتغال، کاهش نرخ بيکاري و رونق اقتصادي در هفشجان اقدام کرد.

وي يادآور شد: افزايش بهره وري در استفاده از منابع و امکانات موجود جزو مهمترين برنامه هاي اولويت دار شهرداري هفشجان محسوب مي شود.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۵۰:۲۹

28 Dec 2019