۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۳۶۸۸۹
همزمان با هفته اجراي پدافند غير عامل :

آموزش مهارت هاي مقابله با بحران در مدارس شهرستان بن

در رزمايش پدافند غیرعامل توان نيروهاي عمل کننده در رويارويي با هرگونه حوادث غير مترقبه طبيعي و غير طبيعي و فلسفه آن شناسايي و اجراي راههاي کاهش صدمات آسيب ها در بخش هاي مختلف به دانش آموزان آموزش داد شد.
آموزش مهارت هاي مقابله با بحران در مدارس شهرستان بن
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  خبرنگار زنگ خبر همزمان با هفته اجراي پدافند غيرعامل آموزش مهارت هاي مقابله با بحران در مدارس شهرستان بن براي دانش آموزان  با همکاري سپاه ناحيه شهرستان بن، شهرداري شهر بن، آتش نشاني و آموزش و پرورش برگزار شد.


زنگ مانور پدافند غيرعامل با حضور مسولين شهرستاني در دبيرستان پسرانه امام علي (ع) شهر بن نواخته شد.


در اين رزمايش توان نيروهاي عمل کننده در رويارويي با هرگونه حوادث غيرمترقبه طبيعي و غيرطبيعي و فلسفه آن شناسايي و اجراي راه هاي کاهش صدمات آسيب ها در بخش هاي مختلف به دانش آموزان آموزش داد شد.

دانش آموزان با کمک نيروهاي آتش نشاني و هلال احمر به اطفاي حريق، امداد و کمک هاي اوليه، حمل مصدومان فرضي و انتقال آنان به مراکز درماني پرداختند.



در اين مانور نحوه پناه‌گيري صحيح، نحوه خروج از کلاس ها و ساختمان، حفظ آرامش در حين بروز حوادث، نحوه حمل مصدوم، نحوه پانسمان، جلوگيري از خونريزي، آتل‌بندي و سي پي آر  و اطفاي حريق به دانش آموزان آموزش داده شد.


پدافند غيرعامل نوعي دفاع غير نظامي است و به مجموعه اقداماتي اطلاق مي‌گردد که به جنگ‌افزار نياز ندارد و اجراي آن موجب کاهش آسيب پذيري نيروي انساني، ساختمان ها، تاسيسات، تجهيزات، سرمايه ها، اسناد و شريان هاي کشور در مقابل عمليات خصمانه و مخرب دشمن مي شود.


يکي از اماکني که در موقع بروز بحران و بلاياي طبيعي کانون بروز تلفات جاني بيشتر است مدارس هستند که لازم است با اجراي مانور و برگزاري دوره هاي آموزشي از شدت حادثه کاسته شود و مدارس و دانش آموزان به عنوان مظاهر توليد آمادگي و ايستادگي در اين رزمايش ها با شيوه هاي غيرنظامي در مقابله با دشمن آشنا مي شوند.

انتهاي پيام1026ج /520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۰۳:۴۸

29 Dec 2019