۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۱۹۱۴۹
گفت و گو با یکی از فعالان در عرصه اقتصاد مقاومتی؛

بسیجی که مردم را به ماندن در روستا امیدوار کرد/ رفع تحریم ها راه حل مشکلات اقتصادی کشور نیست

علی کیانی گفت: ما ازنظر منابع و نيروي انساني مشکلي نداريم حتي اگر تحريم ها هم شکسته شود بازهم به قول رهبر معظم انقلاب، بايد خودمان مشکل را حل کنيم و کسي از بيرون نمي تواند به ما کمک کند.
بسیجی که مردم را به ماندن در روستا امیدوار کرد/ رفع تحریم ها راه حل مشکلات اقتصادی کشور نیست
به گزارش جهان بین نیوز به نقل از خبرنگار زنگ خبر، در روزگاري نه چندان دور افرادي دفاع از کشور و جان و ناموسشان آرمانشان بود و اکنون با حضور در طرح هاي سازندگي پيش قدم در عمران و آباداني کشور هستند؛ همان کساني هستند که امام راحل (ره) با ديدن چهرهايشان اعتقاد داشتند به واسطه توجه ويژه خدواند متعال نوراني شده و از جان خود براي پاسداري از انقلاب اسلامي گذشتند و اکنون نيز با حضور در طرح هاي سازندگي به فکر برطرف نمودن دغدغه هاي مردم و ولي فقيه زمان خود هستند.


هرچگان يکي از روستاهاي محروم در استان چهارمحال بختياري از توابع شهرستان شهرکرد است، مردم اين روستا به دليل فقر و نبود امکانات لازم برای امرار معاش به فکر مهاجرت بوده و تا چندي پيش قصد ترک روستا را داشتند.


علي کياني يکي از فعالان عرصه بسيج سازندگي و یکی از بسيجيان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با بررسي وضعيت اين روستا و شناسايي مشکلات فرهنگي و اقتصادي در اين روستا در قالب بسيج سازندگي با مشارکت جهاد کشاروزي در راستاي اقتصاد مقاومتي فعاليت هاي بي نظيري در اين روستا انجام داده است.
 

علي کياني در گفت و گو با خبرنگار زنگ خبر گفت: چندي پيش در روستاي هرچگان باغي به وسعت ۱۸ هکتار با داشتن آب فراوان که مي توانست منبع درآمدي براي اهالي اين روستا باشد به دليل مشکلاتي بلا استفاده و فرسوده شده بود و حضور عده اي از افرادي که دچار معضل اعتياد بودند در اين باغ متروکه به يکي از بزرگترين مشکلات روستا تبديل شده بود.


کياني گفت: بنده چندين سال مسئول بسيج روستاي هرچگان بودم و بعد از سپري شدن دوران جنگ به همراه تعدادي از دوستانم فعاليت هاي خود را در قالب پايگاه بسيج ادامه داديم.


کياني شناسايي صاحبان زمين را يکي از اقدامات اصلي و طولاني برشمرد و گفت: شناسايي صاحبان اين زمين ها نزديک به دو سال طول کشید، چرا که برخي از صاحبان اصلي اين زمين ها ديگر در قيد حيات نبوده و پيدا کردن ورثه هاي آن ها کار را مشکل مي کرد.


وي تصريح کرد: بعد از مشخص شدن وضعيت مالکيت زمين ها، با کمک جهاد و بسيج سازندگي کانالي بتوني احداث شد و باغ زير آبياري تحت فشار قرار گرفت و با همت سپاه و جهاد سازنگي ۸ الي ۹ هزار اصله درخت کاشته شد و بعد از سروسامان گرفتن باغ و استفاده از آبياري قطره اي، با آب مازاد ۷ هکتار از تپه مشرف به اين باغ نيز تحت پوشش ۴ هزار نهال بادام قرار گرفت.

وي فرهنگ استفاده درست از آب و آبياري قطره اي، سرمايه گذاري افرادي از اصفهان و شهرکرد و کمک به توريستي شدن اين روستا و احياي باغ هاي ديگر توسط خود مردم و جلوگيري از مهاجرت مردم مايوس روستا به شهرهاي اطراف را از دیگر محاسن این طرح عنوان کرد و افزود: اصل اين کار اقتصادي با نگاهي فرهنگي کليد خورد و وارد شدن در مباحث اقتصادي و ايجاد اميد در دل هاي مردم، حل شدن معضلات فرهنگي اجتماعي، ايجاد فضاي سبز آن هم در ورودي روستا که چشم هر بيننده اي را مي نوازد، استفاده از نعمت هاي خداداي آب و خاک حاصلخيز، اشتغال ۱۰۰ نفر بصورت پاره وقت، ارزش افزوده ۱/۵ ميلياردي براي مردم و به ثمر نشستن درختان در سال آينده ، شمه اي از محاسن دیگر انجام اين کار اقتصادي است.


وي علت شروع اين امر را فرمايشات مقام معظم رهبري دانست و گفت: زماني که اين فعاليت فرهنگي اقتصادي شروع شد مقام معظم رهبري به اين صراحت از اقتصاد مقاومتي صحبت نمي کردند اما هميشه يکي از دغده هاي ايشان برطرف شدن مايحتاج مردم از توليدات داخلي بود و وجود آب فراوان در زمين ها و از طرفي مهاجرت روستانشينان از روستاها که مي تواند نقش بسزايي در توليدات داخلي داشته باشد يکي از معضلاتي بود که ما را به انجام اين کار وا داشت.



کياني تصريح کرد: مقام معظم رهبري از ما مي خواهند روي پاي خودمان بايستيم البته نه با نگاه سرمايه داري و فردي بلکه با نگاهي به سبک و سيره مولايمان حضرت علي عليه السلام؛ چرا که اگر درست کار کنيم نه تنها نياز به خارج نخواهيم داشت بلکه مي توانيم در بسياري از موارد صادرکننده هم باشيم.


وي يکي از مشکلات اين طرح ها در سطح کلان را مشکلات سيستم بروکراسي و اداري کشور دانست و گفت: متاسفانه يا دستورالعمل ها دچار اشکال است يا برخي افراد تنها براي رفع تکليف کار مي کنند و اين مانع بزرگي در راه رسيدن به اهداف اقتصاد مقاومتي است.


وي خاطر نشان کرد: ما از نظر منابع و نيروي انساني مشکلي نداريم حتي اگر تحريم ها هم شکسته شود بازهم به قول رهبر معظم انقلاب، بايد خودمان مشکل را حل کنيم و کسي از بيرون نمي تواند به ما کمک کند.
 

کياني گفت: کشورهايي هم هستند که با کشورهاي غربي ارتباط دارند همانند پاکستان و ترکيه و... ولي مشکلات اقتصادي دوچنداني نسبت به ايران دارند، پس نگاه ما بايد نگاهي ملي و دروني به حل مسائل اقتصادي باشد.


کياني در پايان گفت: متاسفانه برخي به اقتصاد نگاهي جهاني دارند و معتقدند ما نمي تواننيم روي پاي خود بايستيم و بايد با قدرت هاي پوشالي جهان کنار بياييم و حتي از ارزش ها و خواسته هايمان نيز کوتاه بياييم، درحالي که نگاه ما بايد نگاهي مقاومتي باشد، همانگونه که ما در جهاد نظامي قرارگاه زديم بايد در جهاد فرهنگي هم قرارگاه داشته باشيم و به دنبال تربت نيروه هاي خبره در اين عرصه باشيم و کارهايي که در اين زمينه انجام شده قابل قبول نيست و هنوز جهادي صورت نگرفته است.


انتهاي پيام/ف/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۰۷:۵۳

27 Dec 2019